pearlsofpassion schreef: ↑wo 02 feb 2022, 22:40
En is dat dan doordat er zoveel mensen extra zorg hoeven? Of doordat zoveel medewerkers in quarantaine moeten?
Maw komt door een booming van patiënten? Of door het wegvallen van de zorgmedewerkers?
Door het wegvallen van zorgmedewerkers inderdaad.
Zieke cliënten geeft vooral een drukkere dienst, maar niet per se meer diensten die nodig zijn.
Kijk, als je los naar de situatie kijkt, komt er gewoon een moeilijke periode aan. Dat hangt boven ons hoofd, en die druk voel je. Nog wat meer dan tijdens een normale griepgolf, want dan is het ziek = thuis, en niet ziek genoeg meer = weer werken. Nu sowieso 7 dagen.
Ik zou toch echt wel erg pleiten om eerst te kijken of daar wat in versoepeld zou kunnen worden. En tegelijk; dat maakt mijn kwetsbare doelgroep nog meer kwetsbaar. Want als ik na 4 dagen corona weer mag gaan werken; dan is het risico op besmetting toch wel groter. Of als we niet meer hoeven te testen, etc.
En de rek is er uit hé. Het is al twee jaar zo. Ik moest me nu ook weer laten testen vanwege een contact en dan is het beleid; twee keer een pcr test in 5 dagen en elke dag een zelftest. Was negatief hoor. Maar het legt wel elke dag een druk, zou de uitslag positief zijn? En die zelftesten voelen ook niet betrouwbaar. En mijn booster al helemaal niet.
En dan ben ik er nu weer goed doorgekomen, maar met deze besmettingen is het wachten op het volgende moment dat ik weer moet testen. En ondertussen wordt er gesproken over werkopdrachten (niet meer je eigen werk doen, maar een opdracht krijgen om daar te gaan werken waar het het meest noodzakelijk is, ik 'verzorg' al jaren geen clienten meer, ik begeleid alleen normaal gesproken) en dingen als het leger in zetten (oké, moet ik nog zien gebeuren hoor).
Maar dat is wel de toon op mijn werk.
En dan kijk ik privé, en dan loop ik langs een cafeetje waar een bandje speelt, stap ik binnen, is corona er even niet; het wordt langzaam drukker, mensen blijven niet zitten en dragen geen mondkapjes. Wat even als vanouds voelt, maar dan stap ik er toch maar weer uit want niet oké.
Ik snap goed dat de maatschappij weer open wil.
Ondertussen staan er binnen de hele zorg zo veel vacatures open. Er is zo veel verloop (want ja, de vraag is zo groot, je hebt zo ergens anders een baan). Lopen de cao onderhandelingen overal vast (en ze zijn verlopen hé, dus die inflatie stijgt nu niet met ons mee). Zijn er zo veel langdurig zieken. Ik maak mij oprecht zorgen over een zinkend schip waar ik op zit.