Das waar.
Maar die prik houdt je hopelijk wel uit het ziekenhuis.
De kans om zonder prik in het ziekenhuis te vallen is ook kleiner dan voorheen maar zeker niet heel klein..
Maar die G2 is idd complete nonsens.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑wo 02 feb 2022, 08:50 Tot op heden heb ik nog geen booster gehaald, mijn laatste prik dateert van augustus. Met het invoeren van de beperkte geldigheid van een vaccinatie bereiken ze bij mij het omgekeerde en stel ik de booster zo lang mogelijk uit om zo lang mogelijk geldigheid van mijn QR-code te hebbenIk vind dat een heel logische gedachtegang en ik denk dat er heel veel mensen zo zullen redeneren.![]()
Met de huidige situatie van omikron, mijn basisvaccinatie die ik heb gehad tegen ernstige ziekte en het niet vallen in een risico categorie zie ik voor mijzelf op moment geen meerwaarde in een booster, behalve dat hoe eerder ik hem neem hoe sneller mijn QR-code van de booster gaat vervallen (want ik geloof niet dat die onbeperkt geldig blijft maar dat deze ook beperkte houdbaarheid gaat krijgen net als de basisvaccinatie).
Cindy de Wolf schreef:Diep triest dit https://www.telegraaf.nl/nieuws/1739094 ... oen-vinkjeIk heb zo'n geel vodje eh boekje aangeschaft. Daar hechten ze hier in Duitsland nl wel heel erg veel waarde aan. Voordeel is wel dat je weet dat die data klopt van de GGD
hannabelgje schreef: ↑do 03 feb 2022, 12:22 Hier stromen de ziekenhuizen aardig vol ondanks de mildere omikron.Oh echt? En zijn dat echt mensen ziek van Omikron of mensen die in het ziekenhuis liggen voor iets anders en positief worden getest met corona?
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
dinky89 schreef:Hier in Nederland zijn ze nu bezig om wel onderscheid te maken in mensen die door corona in het ziekenhuis belanden en mensen die met corona voor iets anders in ziekenhuis komen: https://nos.nl/index.php/artikel/241549 ... aatregelenJa precies als je met een ingegroeide teennagel opgenomen wordt en je corona test is positief dan behoor je tot de corona statistieken in het zkh. Toch is het totaal niet hetzelfde. Ok het is wel nog steeds lastiger voor het zkh, maar het zijn geen patienten door corona
Lastige is alleen wel dat je mensen die met corona in het ziekenhuis komen natuurlijk niet kan rekenen als een patiënt die helemaal geen corona heeft. Inmiddels gaat het om 25% van de mensen met corona in het ziekenhuis die met corona ipv door corona in het ziekenhuis belanden. Best wel een groot aandeel wanneer je bedenkt dat de stijging van de coronapatiënten in het ziekenhuis meevalt in verhouding tot de besmettingen.