Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Das waar.
Maar die prik houdt je hopelijk wel uit het ziekenhuis.
De kans om zonder prik in het ziekenhuis te vallen is ook kleiner dan voorheen maar zeker niet heel klein..
Maar die G2 is idd complete nonsens.
Door dinky89
Tot op heden heb ik nog geen booster gehaald, mijn laatste prik dateert van augustus. Met het invoeren van de beperkte geldigheid van een vaccinatie bereiken ze bij mij het omgekeerde en stel ik de booster zo lang mogelijk uit om zo lang mogelijk geldigheid van mijn QR-code te hebben ::)
Met de huidige situatie van omikron, mijn basisvaccinatie die ik heb gehad tegen ernstige ziekte en het niet vallen in een risico categorie zie ik voor mijzelf op moment geen meerwaarde in een booster, behalve dat hoe eerder ik hem neem hoe sneller mijn QR-code van de booster gaat vervallen (want ik geloof niet dat die onbeperkt geldig blijft maar dat deze ook beperkte houdbaarheid gaat krijgen net als de basisvaccinatie).
Door doranto
dinky89 schreef: wo 02 feb 2022, 08:50 Tot op heden heb ik nog geen booster gehaald, mijn laatste prik dateert van augustus. Met het invoeren van de beperkte geldigheid van een vaccinatie bereiken ze bij mij het omgekeerde en stel ik de booster zo lang mogelijk uit om zo lang mogelijk geldigheid van mijn QR-code te hebben ::)
Met de huidige situatie van omikron, mijn basisvaccinatie die ik heb gehad tegen ernstige ziekte en het niet vallen in een risico categorie zie ik voor mijzelf op moment geen meerwaarde in een booster, behalve dat hoe eerder ik hem neem hoe sneller mijn QR-code van de booster gaat vervallen (want ik geloof niet dat die onbeperkt geldig blijft maar dat deze ook beperkte houdbaarheid gaat krijgen net als de basisvaccinatie).
Ik vind dat een heel logische gedachtegang en ik denk dat er heel veel mensen zo zullen redeneren.
Door Kaio
Kijk hier in DE is het nog een stukje erger dan in Nederland en Belgie (zal wel iets te maken hebben met duitstaligen :-X )

Waarom we die booster eigenlijk namen, is dus puur voor dat achterlijke vinkje. ML heeft een baan waarbij hij moet reizen, dat hoort bij de functie. Bij dat reizen is het toch handig als je dus in een hotel kunt overnachten een aantal dagen en dat je dus toch ook nog ergens kunt eten he...Hij wordt niet gedwongen maar als het bij je functie hoort kun je er moeilijk omheen. Blijven zeggen tegen de baas dat je niet kunt reizen om dat je niet kunt eten of overnachten wordt op de duur lastig he..... En aangezien er hier bijv 2G en 2G+ geldt voor dat soort zaken (of zelfs booster verplicht) ::) >:( (en iedere keer testen is geen optie, vanwege de rompslomp, vanwege zijn uren die die dan maakt, en ook vanwege dat gedoetje wat in zijn hoofd zit, weten niet of die hockeysticjk erin raggen kwaad kan :-\ )
En ik moet en wil heel vaak de grens over. Maar over een volgende begin ik toch het idee te krijgen dat ze maar op de bon moeten slingeren dan, over het algemeen weet ik toch waar ze staan.

Hier geldt dat ook voor niet essentiele winkels die coronapas. Dus daar kom ik niet meer, prinicpe want ik mag natuurlijk wel als groen vinkje statushouder ::)
Door Kaio
Duitsland gaat voor de 4e inenting ...
Zijn nog steeds niet aangepast aan omikron variant en de huidige beschermen ook echt heel goed ughugh ::)
Ok wordt niet voor iedereen aanbevolen maar dat kan morgen bij het laten van een dikke scheet van iemand toch ook weer veranderen :P

Cindy de Wolf schreef:Diep triest dit https://www.telegraaf.nl/nieuws/1739094 ... oen-vinkje
Ik heb zo'n geel vodje eh boekje aangeschaft. Daar hechten ze hier in Duitsland nl wel heel erg veel waarde aan. Voordeel is wel dat je weet dat die data klopt van de GGD :P Zijn nl ook een heleboel mensen waarbij dat dus niet zo goed geregistreerd is :-X
Door Lizzy
hannabelgje schreef: do 03 feb 2022, 12:22 Hier stromen de ziekenhuizen aardig vol ondanks de mildere omikron.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Oh echt? En zijn dat echt mensen ziek van Omikron of mensen die in het ziekenhuis liggen voor iets anders en positief worden getest met corona?
Beide. Die zitten allebei in die cijfers. In.de sterftecijfers ook trouwens.

Maar de besmettingen zijn ook ontzettend hoog. Veeeel hoger dan het aantal gekende positieve tests. Dat komt door de gewijzigde teststrategie.
Dus is het normaal dat de ziekenhuisopnames ook hoger worden. En snel, want de besmettingen stegen ook ontzettend snel. Maar het is nog steeds maar de helft van de piek van vorig jaar (3e golf) en de IC blijft veel lager. Het zal nog wel stijgen want de piek in besmettingen is nog maar net voorbij en het is zelfs nog maar de vraag of het nog snel verder zal dalen. Maar als je het verschil in de piek in bevestigde besmettingen van vorig jaar en nu (die dus stukken lager is dan realiteit) vergelijkt met het verschil in piek in ziekenhuisopnames, denk ik niet dat het echt een ramp wordt. Pittig vast wel. Voor een paar weken.
Maar het positiefste is dat het nu helemaal vanzelf daalt. Niet door strengere maatregelen of door vaccinatie's. En dat is voor het eerst! Dat is heel goed nieuws.
En idd, hoe meer mensen besmet, hoe meer kans dat iemand die voor iets opgenomen wordt, per toeval ook besmet blijkt.
Door dinky89
Hier in Nederland zijn ze nu bezig om wel onderscheid te maken in mensen die door corona in het ziekenhuis belanden en mensen die met corona voor iets anders in ziekenhuis komen: https://nos.nl/index.php/artikel/241549 ... aatregelen
Lastige is alleen wel dat je mensen die met corona in het ziekenhuis komen natuurlijk niet kan rekenen als een patiënt die helemaal geen corona heeft. Inmiddels gaat het om 25% van de mensen met corona in het ziekenhuis die met corona ipv door corona in het ziekenhuis belanden. Best wel een groot aandeel wanneer je bedenkt dat de stijging van de coronapatiënten in het ziekenhuis meevalt in verhouding tot de besmettingen.
Door Kaio
dinky89 schreef:Hier in Nederland zijn ze nu bezig om wel onderscheid te maken in mensen die door corona in het ziekenhuis belanden en mensen die met corona voor iets anders in ziekenhuis komen: https://nos.nl/index.php/artikel/241549 ... aatregelen
Lastige is alleen wel dat je mensen die met corona in het ziekenhuis komen natuurlijk niet kan rekenen als een patiënt die helemaal geen corona heeft. Inmiddels gaat het om 25% van de mensen met corona in het ziekenhuis die met corona ipv door corona in het ziekenhuis belanden. Best wel een groot aandeel wanneer je bedenkt dat de stijging van de coronapatiënten in het ziekenhuis meevalt in verhouding tot de besmettingen.
Ja precies als je met een ingegroeide teennagel opgenomen wordt en je corona test is positief dan behoor je tot de corona statistieken in het zkh. Toch is het totaal niet hetzelfde. Ok het is wel nog steeds lastiger voor het zkh, maar het zijn geen patienten door corona
Gisteren de afkeuring voor booster voor jongeren....waarom zou de booster voor volwassenen dan wel een meerwaarde hebben >:( >:( :(

En omdat jongeren zich niet om mogen kopen om een booster te nemen mogen ze dadelijk ook nergens meer heen/in. Want geen geldige QR en echt niet iedereen laat zich dan aan de lopende band testen.

Echt ik ben de logica volledig kwijt.
Door Siberienne
Er zit wel enigszins een logica achter:

‘De meeste jongeren hebben nog steeds weinig klachten als ze corona krijgen. Het advies om ze toch te vaccineren was dan ook niet alleen bedoeld om jongeren beter te behoeden voor ziekteverschijnselen. Het ging vooral om de indirecte gevolgen.

Het idee was dat als veel jongeren gevaccineerd zijn, het virus minder circuleert in die groep. En minder besmettingen betekent minder quarantaines en minder schoolsluitingen.

Maar die redenering gaat nu niet meer op, zegt de raad. De booster levert nauwelijks nog voordelen op, direct of indirect. Omdat de mildere omikronvariant nu dominant is en veel beperkende maatregelen zijn losgelaten is het risico op schoolsluitingen en quarantaine veel kleiner. Ook draagt het boosteren van jongeren weinig bij om de algehele verspreiding van het virus af te remmen.’

Om de reden van de geringe gezindheidswinst ; de groep van gezonde 12-17 komt echt zeer zeer zeer zelden met corona in het ziekenhuis, heeft Noorwegen die groep maar 1 vaccin gegeven. Maar dat gaf dus wel problemen met het reizen. Tenzij ze het ergens doormaken, dan hebben ze ook weer een half jaar een geldige pas... Die pas wordt zo steeds problematischer
Als ze dan effectief nergens meer in mogen, is dat wel niet logisch.. Dat kunnen ze toch niet maken?

Maar ik vind zowel de booster als de corona pas afschaffen voor jongeren wel een beter idee dan beide verplichten.
Hopelijk kunnen de volwassenen effectief volgen. Ziet er wel naar uit en ik verwacht dat wel, maar je weet maar nooit... Straks gaat het virus nog sterker muteren en komt er weer een nieuwe variant waar we geen immuniteit voor hebben en duurt het allemaal nog wat langer. Laat ons hopen van niet..

Tegen omicron boosteren, want men blijkbaar wel van plan is, eens dat vaccin voor handen is, lijkt me alleszinds compleet zinloos. Ik geloof zowiezo niet erg meer in boosters omdat ze toch hopeloos achter komen of niet aangepast zijn aan de heersende variant. Het virus muteert en verspreid veel sneller dan de vaccins aangepast kunnen worden.
En immuniteit door het doormaken zou ook beter zijn (ale, wat een verrassing ::) :P), en dus is het beter het virus goed te laten rondgaan en op die manier de weerstand van de bevolking op peil te houden, en enkel de kwetsbare personen te vaccineren zodat zij een besmetting ook beter kunnen doorkomen.
Ook veeeeeel goedkoper, beter voor de economie en het mentaal welzijn van de bevolking dan steeds die boosters en maatregelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door