Lizzy schreef: do 27 jan 2022, 15:34
Maak je dat zelf, KVV van wilde zalm?
Ik had vanochtend een reactie geplaatst maar die is verdwenen?
De wilde zalm koop ik als kvv, van Alroda Puur (Fish4Pets).
Toch is het die wilde zalm die de boel een flinke boost de goede kant op geeft. En ja, je zit daarmee goed. Maar voor de meeste mensen die BARF voeren (of KVV zonder premix of vette vis) best een goed idee om eens na te rekenen, toch?
Het is zowiezo verstandig je kvv goed te bestuderen en door te rekenen, op verhoudingen, vetgehaltes, calciumgehaltes, orgaansamenstelling. Met de meeste vit en min kan je niets, maar bij barf doe je dat toch ook niet. Je varieert zo veel als mogelijk. En ik voer alleen enkelvoudige kvv omdat ik anders helemaal niet weet wat ik voer. KVV voeren vind ik een stuk lastiger dan barfen!
Duc krijgt ook wild in de vorm van haas, houtduif, fazant. Dat zal ook nog wel wat schelen. Een hazenlever bevat voor mij gevoelsmatig meer vit D dan een kalkoenlever.
Als het zo is dat een wilde carnivoor het vooral moet hebben van de lever van zijn prooi, en onze honden komen met 5% aan lever niet toe, zouden wij dan eigenlijk niet meer lever moeten voeren??? Er zijn wolven die wilde zalm eten, maar de wolven die in Duitsland of Nederland wonen bv hebben daar geen toegang tot. Eieren zijn ook seizoensgebonden en beperkt in aanbod tenzij je vos bent en een kippenren tot je beschikking hebt.