Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Weet je ik ben jaren geleden net de gewone griep zo erg ziek geweest dat ik me ook afvroeg of ik niet naar het zkh moest. Kon niet eens omhoog komen om zelfstandig te drinken. ( ml verzorgde me gelukkig) En had een aantal dagen 41 +
En dat terwijl ik er normaal niet zo vatbaar voor ben. Je weet het eigenlijk niet hoe ziek je van een griep wordt of van Corona, dat weet je pas als je het meemaakt . De meeste zullen niet ernstig ziek worden van beiden niet. Maar of je bij de meesten of bij sommigen hoort?

En over testen hoorde iemand die weg was geweest , PCR testen, gewone testen , iets ziek weer PCR test , zelftest alles negatief . toch nog een test , o positief, tja wat doe je daaraan?
Hier in Duitsland hebben ze ook een PCR test probleem maar dat wil ook wel als je min. 2x in de week op scholen PCR test doet en heel veel bedrijven ook al hun werknemers preventief 2x in de week PCR test laten ondergaan, tja duh
Door dinky89
Gisteren was er hier in Nederland weer iemand die pleitte ervoor om het testen na een positieve zelftest af te schaffen omdat dit geen meerwaarde heeft, je weet immers al dat je positief bent en in isolatie moet. Dit om de teststraten te ontlasten.
En nu worden in Nederland ook commerciële teststraten ingezet naast de teststraten van de GGD maar die nemen antigeentest af ipv PCR test.
Je merkt gewoon aan alles dat men bezig is met een worsteling. Wat dat betreft heel benieuwd hoe het zich in Denemarken en UK verder ontwikkelt nu daar maatregelen volledig worden losgelaten.
Door eelke
dinky89 schreef: do 27 jan 2022, 10:27 Gisteren was er hier in Nederland weer iemand die pleitte ervoor om het testen na een positieve zelftest af te schaffen omdat dit geen meerwaarde heeft, je weet immers al dat je positief bent en in isolatie moet. Dit om de teststraten te ontlasten.
En nu worden in Nederland ook commerciële teststraten ingezet naast de teststraten van de GGD maar die nemen antigeentest af ipv PCR test.
Je merkt gewoon aan alles dat men bezig is met een worsteling. Wat dat betreft heel benieuwd hoe het zich in Denemarken en UK verder ontwikkelt nu daar maatregelen volledig worden losgelaten.
Ik ken toch mensen die een negatieve pcr hadden na een positieve zelftest. Dan zit je voor niks 7 dagen thuis... en zit je ook met het qr gedoe, en registratie (wat óók belangrijk is om je booster wel of niet veilig te kunnen krijgen).
Als ze dat testen gaan loslaten, moet je eigenlijk ook het thuisblijven loslaten, denk ik. Heb je klachten? Dan blijf je thuis. Heb je geen klachten? Dan gewoon er op uit.

Het is natuurlijk wel een beetje stom dat we dit al weken zagen aankomen, maar er nog geen goed idee of beleid is om met de grote test-vraag om te gaan.
Door Lizzy
Kaio schreef: do 27 jan 2022, 10:12 Weet je ik ben jaren geleden net de gewone griep zo erg ziek geweest dat ik me ook afvroeg of ik niet naar het zkh moest. Kon niet eens omhoog komen om zelfstandig te drinken. ( ml verzorgde me gelukkig) En had een aantal dagen 41 +
En dat terwijl ik er normaal niet zo vatbaar voor ben. Je weet het eigenlijk niet hoe ziek je van een griep wordt of van Corona, dat weet je pas als je het meemaakt . De meeste zullen niet ernstig ziek worden van beiden niet. Maar of je bij de meesten of bij sommigen hoort?

En over testen hoorde iemand die weg was geweest , PCR testen, gewone testen , iets ziek weer PCR test , zelftest alles negatief . toch nog een test , o positief, tja wat doe je daaraan?
Hier in Duitsland hebben ze ook een PCR test probleem maar dat wil ook wel als je min. 2x in de week op scholen PCR test doet en heel veel bedrijven ook al hun werknemers preventief 2x in de week PCR test laten ondergaan, tja duh
Ik heb zelf wel het idee dat veel mensen een flinke verkoudheid al griep noemen. Ik heb zelf een keer of 3 echt griep gehad in mijn leven (dus met hoge koorts) en ohww, wat was ik beroerd :-X . Ik denk dat de gemiddelde Nederlander best wel behoorlijk ziek is van "de echte griep" (dus influenza, met koorts). Als het daar op lijkt, Omikron, dan mag ie aan mijn deur voorbij :-X
Door Lizzy
eelke schreef: do 27 jan 2022, 10:33 Ik ken toch mensen die een negatieve pcr hadden na een positieve zelftest. Dan zit je voor niks 7 dagen thuis... en zit je ook met het qr gedoe, en registratie (wat óók belangrijk is om je booster wel of niet veilig te kunnen krijgen).
Als ze dat testen gaan loslaten, moet je eigenlijk ook het thuisblijven loslaten, denk ik. Heb je klachten? Dan blijf je thuis. Heb je geen klachten? Dan gewoon er op uit.

Het is natuurlijk wel een beetje stom dat we dit al weken zagen aankomen, maar er nog geen goed idee of beleid is om met de grote test-vraag om te gaan.
Het zou me niet verbazen als het daar naar toe gaat, klachten blijf je thuis, geen klachten ga je je ding doen. Gut, ik kan me serieus nog een tijd herinneren dat je bij je werkgever niet aan hoefde te komen met "joh, voel me zo ziek, ben heftig verkouden, ik blijf thuis". Ik heb heel wat keren echt heel beroerd op m'n werk gezeten en ik denk iedereen in NL wel!

Ik snap ook niet zo goed dat als testen dan zin heeft (want anders deden ze het toch niet?), dat ze hun zaakjes weer eens niet op orde hebben. Hebben ze die in de UK en in Denemarken wel op orde? Ik hoor daar nooit iets over, over onvoldoende test capaciteit. Maar dat haalt misschien de media niet?
Door sam28
Ik heb vakantie en heb het geluid van de calamiteiten appgroep uit gezet zojuist. De hele week komen er al berichtjes binnen wie er een dienst vanavond oid kan oplossen. En bij elk berichtje voel ik me schuldig dat ik niet reageer, want vakantie. Nu weer, er staat een achterwacht open voor morgen. Ik probeer het los te laten, als ze me echt nodig hebben bellen ze maar. Lastig is het wel.
Door Siberienne
sam28 schreef: do 27 jan 2022, 14:25 Ik heb vakantie en heb het geluid van de calamiteiten appgroep uit gezet zojuist. De hele week komen er al berichtjes binnen wie er een dienst vanavond oid kan oplossen. En bij elk berichtje voel ik me schuldig dat ik niet reageer, want vakantie. Nu weer, er staat een achterwacht open voor morgen. Ik probeer het los te laten, als ze me echt nodig hebben bellen ze maar. Lastig is het wel.
Groot gelijk, soms moet en mag je even pauze nemen
Door Siberienne
Lizzy schreef: do 27 jan 2022, 12:48 Het zou me niet verbazen als het daar naar toe gaat, klachten blijf je thuis, geen klachten ga je je ding doen. Gut, ik kan me serieus nog een tijd herinneren dat je bij je werkgever niet aan hoefde te komen met "joh, voel me zo ziek, ben heftig verkouden, ik blijf thuis". Ik heb heel wat keren echt heel beroerd op m'n werk gezeten en ik denk iedereen in NL wel!

Ik snap ook niet zo goed dat als testen dan zin heeft (want anders deden ze het toch niet?), dat ze hun zaakjes weer eens niet op orde hebben. Hebben ze die in de UK en in Denemarken wel op orde? Ik hoor daar nooit iets over, over onvoldoende test capaciteit. Maar dat haalt misschien de media niet?
UK ais wel gestopt met bevestigen van pos sneltesten met PCR
Denemarken heeft enorme testcapaciteit
Noorwegen gaat voor de trofee voor het meest verwarrende, ingewikkelde en vaak veranderende testbeleid alles tijden maar gaat ook deels stoppen met bevestigen van pos antigeen testen.
Door Lizzy
Siberienne schreef: do 27 jan 2022, 17:02 UK ais wel gestopt met bevestigen van pos sneltesten met PCR
Denemarken heeft enorme testcapaciteit
Noorwegen gaat voor de trofee voor het meest verwarrende, ingewikkelde en vaak veranderende testbeleid alles tijden maar gaat ook deels stoppen met bevestigen van pos antigeen testen.
Je hebt altijd baas boven baas :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door dinky89
sam28 schreef: do 27 jan 2022, 14:25 Ik heb vakantie en heb het geluid van de calamiteiten appgroep uit gezet zojuist. De hele week komen er al berichtjes binnen wie er een dienst vanavond oid kan oplossen. En bij elk berichtje voel ik me schuldig dat ik niet reageer, want vakantie. Nu weer, er staat een achterwacht open voor morgen. Ik probeer het los te laten, als ze me echt nodig hebben bellen ze maar. Lastig is het wel.
Groot gelijk! Soms moet je even jezelf beschermen om op te laden waardoor je daarna weer de waardevolle collega kan zijn :-*
Denemarken heeft een enorme testcapaciteit maar ook daar hadden ze op een bepaald moment tekort hé.. Eventjes maar. Ik vermoed dat ze dan iets veranderd hebben aan de strategie waardoor het weer ging.

Ik vind het er al bij al toch heel goed uitzien, de toekomst. We wisten dat Omicron een stevige stap in de goede richting was qua variant, maar ik had toch ook nooit gedacht dat het zo goed mee zou vallen. Ik had gedacht dat er nog wel een paar varianten moesten volgen.
Als iedereen hem idd krijgt en het algemeen ziektebeeld is te overzien, wat nu toch echt wel lijkt door de experts ook verwacht te worden (zgn endemische fase), dan is het ergste echt achter de rug. 2 jaar na het uitbreken van de pandemie, terwijl de voorspellingen van 5 jaar uitgingen. Zou toch fantastisch zijn?
We hebben erg veel geluk gehad met Omicron. Het had echt heel anders kunnen lopen. Zelfs als het niet helemaal zo vlot loopt of er nog een ernstigere variant komt, hebben we hiermee al geluk gehad.
Door Ronald
Gezien de besmettelijkheid van de omikron varianten, zou je natuurlijk ook er gewoon van uit kunnen gaan dat iedereen besmet is. Geeft heel veel rust in de teststraten en de hoofden van mensen. En alleen nog maar testen als je klachten hebt.
Je bedoelt iedereen lekker laten rondlopen en sociaal zijn?
Dat kunnen ze nog niet Ronald.
Zeker bij jullie niet.
Dat is nog net iets te veel van het goede voor de ziekenhuizen. Daar hebben jullie de capaciteit niet voor.
Enkel bij symptomen testen doen ze bij ons in België dus al een tijdje.
We testen hier thuis dus met z'n allen nog steeds negatief.
De huidige symptomen (sinds een kleine week) zijn dus niet van corona.
Maar Laurens testte dinsdag wel positief dus kunnen we wel verwachten dat corona in de loop van de volgende week toch nog opduikt.. We zullen het zien... Ondertussen toch maar wat zelftestjes gebruiken.

We horen hier in België van veel mensen die 2 infecties tegelijk krijgen. Dus eerst iets anders en dan corona erbij.. Wel niet ideaal, kennis van ons (einde dertiger) is al anderhalve week goed ziek en tis nog niet over.

Ik hoop dat het hier beter meevalt. Mijn keel is ondertussen net schuurpapier. :(
Door Tanna
Goed zo! Vakantie is vakantie, het werk moet uit!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door