Wat een knapperd is Senshi

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Martine M schreef:Ja, dat bedoel ik dus.. Als de hond gecastreerd wordt, en de eigenaar let niet goed op het gewicht, dan gaat zo'n hond die normaal 55 of 60 kg zou wegen er misschien wel 70 wegen...
Ja dat kan zeker zo zijn, ik heb altijd grote honden gehad en altijd goed op hun gewicht gelet i.v.m de botten niet teveel extra te belasten met alle mogelijke gevolgen vandien.
Een kilo teveel zal hij hier dus sowieso niet wegen.
Ik laat hem niet castreren als het medisch niet moet of echt onhandelbaar zou worden ivm loopse teefjes maar als je castreert moet je sowieso 30% minder eten geven, overgewicht na castratie ligt dus ook aan de eigenaar zelf.
pearlsofpassion schreef: ↑wo 26 jan 2022, 14:29 Dacht juist te zeggen, je hebt ook wel een eeuwig puberend ras gekozen.Je ziet ook dat vroeg gecastreerd reuen hoger en smaller zijn. Hun lichaam bouwt niet helemaal uit en blijft zo halfwas en idd dan wat kilo's teveel..... enfin ja we zien het natuurlijk pas over een jaar of 2 maar denk toch dat sommige op de Akita groep een beetje overdrijven.![]()
Ja, dat bedoel ik dus.. Als de hond gecastreerd wordt, en de eigenaar let niet goed op het gewicht, dan gaat zo'n hond die normaal 55 of 60 kg zou wegen er misschien wel 70 wegen...
Gecastreerde dieren kunnen ook wat langer doorgroeien en dus groter worden. Dan zien we bij katers alleszins toch vaak.
pearlsofpassion schreef: ↑wo 26 jan 2022, 14:29 Dacht juist te zeggen, je hebt ook wel een eeuwig puberend ras gekozen.Klopt de beenderen groeien langer door echter is er ook minder breedte groei van de beenderen. Dus daardoor zouden ze niet zwaarder mogen gaan wegen.![]()
Ja, dat bedoel ik dus.. Als de hond gecastreerd wordt, en de eigenaar let niet goed op het gewicht, dan gaat zo'n hond die normaal 55 of 60 kg zou wegen er misschien wel 70 wegen...
Gecastreerde dieren kunnen ook wat langer doorgroeien en dus groter worden. Dan zien we bij katers alleszins toch vaak.
Martine M schreef:Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vind
Je ziet ook dat vroeg gecastreerd reuen hoger en smaller zijn. Hun lichaam bouwt niet helemaal uit en blijft zo halfwas en idd dan wat kilo's teveel..... enfin ja we zien het natuurlijk pas over een jaar of 2 maar denk toch dat sommige op de Akita groep een beetje overdrijven.
Kaio schreef: ↑do 27 jan 2022, 10:00 Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vindJa dat denk ik dus ook al ga ik het niet in de Akita groep zetten want dan wordt ik denk ik gelyncht![]()
Ik vind dat men bij grote en zware rassen er teveel een wedstrijdje van maakt wie de grootste en zwaarste heeft. Zie je helaas terug in de fok ( met allerhande problemen) en je ziet het ook heel heel erg terug in de individuele gewichten van de honden bij mensen thuis door gewoon veel te dikke hondenDe meeste mogen ook wel een killootje of 10 minder hebben.
![]()
Ik maak me nooit erg populair met deze mening![]()
![]()
![]()
Kaio schreef: ↑do 27 jan 2022, 10:00 Klopt de beenderen groeien langer door echter is er ook minder breedte groei van de beenderen. Dus daardoor zouden ze niet zwaarder mogen gaan wegen.Hahahaha, de hond als verlengstuk
Dat komt dan toch door het gebrek aan hormonen .
Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vind![]()
Ik vind dat men bij grote en zware rassen er teveel een wedstrijdje van maakt wie de grootste en zwaarste heeft. Zie je helaas terug in de fok ( met allerhande problemen) en je ziet het ook heel heel erg terug in de individuele gewichten van de honden bij mensen thuis door gewoon veel te dikke hondenDe meeste mogen ook wel een killootje of 10 minder hebben.
![]()
Ik maak me nooit erg populair met deze mening![]()
![]()
![]()
pearlsofpassion schreef: ↑do 27 jan 2022, 20:52 100kg!Ja inderdaad. Ik weet nu niet of er dan een deel overgewicht bij is maar ze zijn er echt.![]()
Als ik eraan denk hoe groot m'n vriezer is waar ik net geen 100kg barf in krijg...![]()