Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Bij Atz duurt het puberen nu al 5 jaar. En ik heb niet de illusie dat het ooit nog over gaat :biggrin2: :P

Wat een knapperd is Senshi :-*
Door pearlsofpassion
Dacht juist te zeggen, je hebt ook wel een eeuwig puberend ras gekozen. :P
Martine M schreef:
Ja dat kan zeker zo zijn, ik heb altijd grote honden gehad en altijd goed op hun gewicht gelet i.v.m de botten niet teveel extra te belasten met alle mogelijke gevolgen vandien.
Een kilo teveel zal hij hier dus sowieso niet wegen.

Ik laat hem niet castreren als het medisch niet moet of echt onhandelbaar zou worden ivm loopse teefjes maar als je castreert moet je sowieso 30% minder eten geven, overgewicht na castratie ligt dus ook aan de eigenaar zelf.
Ja, dat bedoel ik dus.. Als de hond gecastreerd wordt, en de eigenaar let niet goed op het gewicht, dan gaat zo'n hond die normaal 55 of 60 kg zou wegen er misschien wel 70 wegen... ::)
Gecastreerde dieren kunnen ook wat langer doorgroeien en dus groter worden. Dan zien we bij katers alleszins toch vaak.
Door Martine M
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 14:29 Dacht juist te zeggen, je hebt ook wel een eeuwig puberend ras gekozen. :P

Ja, dat bedoel ik dus.. Als de hond gecastreerd wordt, en de eigenaar let niet goed op het gewicht, dan gaat zo'n hond die normaal 55 of 60 kg zou wegen er misschien wel 70 wegen... ::)
Gecastreerde dieren kunnen ook wat langer doorgroeien en dus groter worden. Dan zien we bij katers alleszins toch vaak.
Je ziet ook dat vroeg gecastreerd reuen hoger en smaller zijn. Hun lichaam bouwt niet helemaal uit en blijft zo halfwas en idd dan wat kilo's teveel..... enfin ja we zien het natuurlijk pas over een jaar of 2 maar denk toch dat sommige op de Akita groep een beetje overdrijven.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 14:29 Dacht juist te zeggen, je hebt ook wel een eeuwig puberend ras gekozen. :P

Klopt de beenderen groeien langer door echter is er ook minder breedte groei van de beenderen. Dus daardoor zouden ze niet zwaarder mogen gaan wegen.
Dat komt dan toch door het gebrek aan hormonen .
Martine M schreef:
Je ziet ook dat vroeg gecastreerd reuen hoger en smaller zijn. Hun lichaam bouwt niet helemaal uit en blijft zo halfwas en idd dan wat kilo's teveel..... enfin ja we zien het natuurlijk pas over een jaar of 2 maar denk toch dat sommige op de Akita groep een beetje overdrijven.
Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vind :biggrin2:
Ik vind dat men bij grote en zware rassen er teveel een wedstrijdje van maakt wie de grootste en zwaarste heeft. Zie je helaas terug in de fok ( met allerhande problemen) en je ziet het ook heel heel erg terug in de individuele gewichten van de honden bij mensen thuis door gewoon veel te dikke honden :P De meeste mogen ook wel een killootje of 10 minder hebben. ::)
Ik maak me nooit erg populair met deze mening ;) :P ;D
Door Martine M
Kaio schreef: do 27 jan 2022, 10:00 Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vind :biggrin2:
Ik vind dat men bij grote en zware rassen er teveel een wedstrijdje van maakt wie de grootste en zwaarste heeft. Zie je helaas terug in de fok ( met allerhande problemen) en je ziet het ook heel heel erg terug in de individuele gewichten van de honden bij mensen thuis door gewoon veel te dikke honden :P De meeste mogen ook wel een killootje of 10 minder hebben. ::)
Ja dat denk ik dus ook al ga ik het niet in de Akita groep zetten want dan wordt ik denk ik gelyncht ;D ;D ;D
Ik had hiervoor een kaukaas die woog een 48 kilo en was een 69 cm schoft zoals de oorspronkelijke kaukaas ook is maar dan kom je in zo een groep en dan zijn er daar honden van 80 tot 100 kilo en dat vinden ze dan stoer en dat wordt dan zo speciaal gefokt maar zoals je zegt kan het ook deels teveel aan gewicht zijn. ik denk wat moet ik in godsnaam met een hond van 80 of 100 kg ik vind mijn 48 kilo prima hoor ;D want het zijn dan ook allemaal niet de makkelijkste honden en inderdaad ze krijgen er allerhande gewrichtsproblemen mee.
En nu idd net hetzelfde ik hoop dat hij zo ongeveer mag blijven in gewicht en grootte. Ik heb er ook op gelet hoe groot de ouders waren, als die vader 80 kg woog of zo dan had ik hem daar niet gehaald.
Door Lizzy
Kaio schreef: do 27 jan 2022, 10:00 Klopt de beenderen groeien langer door echter is er ook minder breedte groei van de beenderen. Dus daardoor zouden ze niet zwaarder mogen gaan wegen.
Dat komt dan toch door het gebrek aan hormonen .

Op dan ga ik het toch maar hardop zeggen wat ik vind :biggrin2:
Hahahaha, de hond als verlengstuk ;D ;D ;D
Door Martine M
:???:
pearlsofpassion schreef: do 27 jan 2022, 20:52 100kg! :o :o
Als ik eraan denk hoe groot m'n vriezer is waar ik net geen 100kg barf in krijg... ::)
Ja inderdaad. Ik weet nu niet of er dan een deel overgewicht bij is maar ze zijn er echt.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat ze altijd groter en struizer moeten zijn wat is er mis met het originele formaat. Komt ook van Amerika overgewaaid daar moet alles altijd groter zijn. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door