Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Charlie Angel schreef: ↑di 25 jan 2022, 13:58 Ik heb je topic even naar hier verplaatst, hij stond bij de regels van Barfplaats.
Senshi liep gelukkig braaf mee.
Maar wat een mooie en imposante hond, prachtig!
Charlie Angel schreef: ↑di 25 jan 2022, 13:58 Ik heb je topic even naar hier verplaatst, hij stond bij de regels van Barfplaats.
Senshi liep gelukkig braaf mee.
Maar wat een mooie en imposante hond, prachtig!
Martine M schreef: ↑di 25 jan 2022, 12:38 Vandaag nog is met Senshi naar de dierenarts om te wegen. Hij is in 5,5 week niet meer bij gekomen en/of gegroeid, 18 februari wordt hij een jaar dus ik denk/hoop dat we qua grootte en gewicht nu wel gaan zijn. Hij weegt nu 48 kilo en is ongeveer 70 cm schoft, het mag van mij ook zo blijven.Hij is echt prachtig! En een mooi gewicht/grootte. Hij zal misschien nog wel wat uitzwaren maar ik denk niet dat het nog erg gek gaat worden.![]()
Lizzy schreef: ↑di 25 jan 2022, 18:26 Hij is echt prachtig! En een mooi gewicht/grootte. Hij zal misschien nog wel wat uitzwaren maar ik denk niet dat het nog erg gek gaat worden.Ik mag het hopen, iemand in een Akita groep zei ”die kan gemakkelijk nog 70 kg worden, na het puberen krijgen ze soms nog een ferme groei scheut” ik heb geantwoord dat ik mag hopen van niet.
Sjoerd staat al weken (echt weken) op 35 kg en van de week was ie zelf 33 kg (terwijl hij toch echt niet afgevallen is).
Op deze leeftijd is de groei er kennelijk wel uit.
Martine M schreef: ↑di 25 jan 2022, 19:49 Ik mag het hopen, iemand in een Akita groep zei ”die kan gemakkelijk nog 70 kg worden, na het puberen krijgen ze soms nog een ferme groei scheut” ik heb geantwoord dat ik mag hopen van niet.Ik ken het ras natuurlijk niet maar 70 kg lijkt me een sterk verhaal.![]()
Ik geloof dat nu ook niet echt hoor.
Ikzelf zou graag 7 kg afvallen maar durf niet goed nu hij nog zo een jonge zotte puberende hond is.![]()
![]()
![]()
![]()
Lizzy schreef: ↑wo 26 jan 2022, 07:27 Ik ken het ras natuurlijk niet maar 70 kg lijkt me een sterk verhaal.Puberen ja absoluut
Ik zou ff wachten met afvallen tot na zijn puberteit hahaha![]()
Is ie al aan het puberen? (wordt gekenmerkt door kroketten in de oren en gewoon ongeveer doen waar ie zelf in heeft).
Kaio schreef: ↑wo 26 jan 2022, 09:21 Wat een knapperd!Daar ben ik blij om, zo rond de 50 vind ik echt wel genoeg, mijn kaukaas woog ook 50 en mijn Kangal 45 nu al wat minder want ze wordt helaas oud.![]()
En joh 70 kg ach nee....Dat weegt Zino ook niet hoor! En dat is een groter en zwaarder ras. Maar daarvan horen de meeste ook geen 70 kg te wegen![]()
48 kilo, dat is toch een mooi gewichtje, daar zullen nog wat kilootjes bij komen bij het uitzwaren, maar dat gaat over een veel langere periode zijn en lang niet zo heel veel normaal gesproken.
Kaio schreef: ↑wo 26 jan 2022, 09:21 Maar bijna een jaar dus, oh maar dan kan het puberen nog ff doorgaanJa hij kreeg sinds enkele maanden ook wat geluidjes bij, soms "praat" hij nu(zo herkenbaar allemaal!)
Zino hier (dat was/is echt een mega puber) is nu al anderhalf en mwoah soms denk ik weer dat die hersentjes het langzaam weer beginnen te doen![]()
Zijn emo gegil en oergeluiden beginnen ook wat af te zwakken![]()
En hoe puberig ook he, hij bleef/blijft ondanks dat harstikke leuk hoor![]()
Dat zal bij Senshi ook niet anders zijn
![]()
pearlsofpassion schreef: ↑wo 26 jan 2022, 09:30 Kg is ook afhankelijk van hoe dik ze worden. Niet alle baasjes zijn zo goed in het gewicht goed houden. Worden vele honden niet net voor het jaar gecastreerd en daardoor gemakkelijk zwaarder?Ja dat kan zeker zo zijn, ik heb altijd grote honden gehad en altijd goed op hun gewicht gelet i.v.m de botten niet teveel extra te belasten met alle mogelijke gevolgen vandien.