Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bodhi sioux
Ik denk dat m'n hondje kennelhoest heeft. Hij hoest maar een paar keer per dag, en op sommige dagen hoor ik hem helemaal niet hoesten, maar het is een droge hoest en vaak gevolgd door zo'n braakneiging. Ook niets hij een aantal keer per dag.

Dit is nu wel al een week of 3 aan de gang maar hij is er totaal niet ziek van dus ik dacht ik wacht het even af, hij heeft ook veel stress dus dat kan de weerstand natuurlijk beinvloeden.

Maar ik vind dit toch wel lang duren dus heb net de dierenarts gebeld, die vertelde dat hun behandeling voor kennelhoest antibiotica is, maar gezien m'n hondje IBS heeft lijkt mij dit dus echt geen strak plan.

Bodhi is ook niet in contact gekomen met andere honden, word wel uitgelaten op een plek waar veel honden komen. Kan hij dan alsnog besmet zijn?

Wat is nu verstandig om te doen, heb dus absoluut geen vertrouwen in m'n dierenarts dus vandaar dat ik het hier navraag.
Door Lizzy
Bodhi sioux schreef: ma 24 jan 2022, 11:56 Ik denk dat m'n hondje kennelhoest heeft. Hij hoest maar een paar keer per dag, en op sommige dagen hoor ik hem helemaal niet hoesten, maar het is een droge hoest en vaak gevolgd door zo'n braakneiging. Ook niets hij een aantal keer per dag.

Dit is nu wel al een week of 3 aan de gang maar hij is er totaal niet ziek van dus ik dacht ik wacht het even af, hij heeft ook veel stress dus dat kan de weerstand natuurlijk beinvloeden.

Maar ik vind dit toch wel lang duren dus heb net de dierenarts gebeld, die vertelde dat hun behandeling voor kennelhoest antibiotica is, maar gezien m'n hondje IBS heeft lijkt mij dit dus echt geen strak plan.

Bodhi is ook niet in contact gekomen met andere honden, word wel uitgelaten op een plek waar veel honden komen. Kan hij dan alsnog besmet zijn?

Wat is nu verstandig om te doen, heb dus absoluut geen vertrouwen in m'n dierenarts dus vandaar dat ik het hier navraag.
Klinkt helemaal niet als kennelhoest, als ik eerlijk ben. Dus nee, ik zette hem niet op AB. Wat ik wel voor de zekerheid zou doen is hem laten testen op hartworm. Angiostrongylus Vasorum. Want deze hoest (die ook zo lang duurt) herken ik eerder van mijn hond Linga (en die was dus besmet met de Franse hartworm).
Door hannabelgje
Ik zou zeker even langsgaan bij een goede dierenarts. Behalve hartworm kan zo'n hoest ook een indicatie zijn van andere hartproblemen. Of problemen in de keel enz.
Geef even je regio aan. Wie weet heeft iemand hier wel een goede tip voor een fijne dierenarts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
hannabelgje schreef: ma 24 jan 2022, 12:18 Ik zou zeker even langsgaan bij een goede dierenarts. Behalve hartworm kan zo'n hoest ook een indicatie zijn van andere hartproblemen. Of problemen in de keel enz.
Geef even je regio aan. Wie weet heeft iemand hier wel een goede tip voor een fijne dierenarts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, inderdaad hannabelgje, heb je helemaal gelijk in!
Door toscak
Ja dit kan inderdaad veel meer zijn dan kennelhoest, je ziet het ook regelmatig bij IBD hondjes ivm maagzuur.
Door eelke
toscak schreef: ma 24 jan 2022, 13:46 Ja dit kan inderdaad veel meer zijn dan kennelhoest, je ziet het ook regelmatig bij IBD hondjes ivm maagzuur.
Ik wilde ook maagzuur noemen inderdaad!

De honden met kennelhoest die ik heb meegemaakt, dan zijn er 4, hadden allemaal last van schuimachtige vlokken die ze uitspuugden/ophoesten.
Door Bodhi sioux
Hey sorry voor de late reactie, ik zat op een mailtje te wachteb maar was vergeten de notificatie aan te vinken..dank je wel voor het meedenken.
Weet iemand een goeie DA in omgeving zeeuws vlaanderen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door