In de uren daarna gaf hij nog 8 keer over: steeds minder, de laatste keer waren het een paar druppeltjes helder vocht.
Verder was Ian duidelijk niet lekker, sloom, veel sneller rustig liggen dan normaal.
In de loop van de nacht ging het langzaam beter: een korte zittende, kwispel begroeting rond 2:30 en rond 7:00 kwam hij bij mij op de bank liggen.
Vrijdag
's morgens hebben we hem een klein beetje kvv gegeven (1/5 van z'n normale maaltijd), dat at hij op. Na de (veel kortere) ochtendwandeling wilde hij nieuw eten niet.
DA kon niets geks vinden: hart en longen klonken perfect, darmen niet onrustig, buik was soepel.
Hij is iets te zwaar: 7 kilo (heel verschil met de 4,5/5 kilo van een half jaar geleden toen we hem kregen).
Conclusie: misselijk, in de gaten houden, mogelijk binnenkort nog een keer testen op Giardia (aangezien we dat "niet met echte middelen bestrijden"

Hij heeft Metomotyl geinjecteerd gekregen en we "kregen" Emeprid en probiotica (PPVD FORTIFLORA CANINE) mee.
Veel slapen, rustiger dan normaal. Weinig drinken. Zelfs geen aandringen op spelen.
Tijdens de middag wandeling heeft hij nog een keer ontlasting gehad: zachte brij, licht(er) van kleur.
Normaal rent hij na de wandeling naar de keuken om eten te krijgen, hij had wel belangstelling, maar at niets.
Later heb ik er een lepel kefir over gedaan en toen at hij het wel op. Vannacht is het geheel er weer uitgekomen

Vandaag:
Ook vanmorgen geen interesse in het eten. Tijdens de (verder normale) wandeling was hij wel (weer) op zoek naar snacks (

De Emeprid is vloeibaar en kun je "gewoon met een spuitje in zijn bek geven" (DA heeft geen ervaring met JRT's denk ik...), maar daar heeft meneer geen zin in (natuurlijk). Met een paar gedroogde 'paardentrainers' (

Hij is wel weer iets levendiger. Heeft zojuist weer even gespeeld met de ballen (dat gaat héél fanatiek).
De vragen

- De KVV van de afgelopen dagen was geit. Nieuw sinds de laatste bestelling, maar hij had al 7 dagen gehad (4 dagen en nu 3 dagen achter elkaar) zonder problemen. Zou het kunnen dat hij nu niet wil, omdat hij het koppelt aan het overgeven? (of denk ik teveel menselijk?)
- Ik heb nog rund, kip en kwartel (KVV), sardines en eendagskuikens in de vriezer. Ik denk dat het een goed idee is om iets anders aan te bieden, maar wat is in deze het handigst?
- I.v.m. de giardia heb ik begrepen dat (in eerste instantie) probiotica niet aan te bevelen is. Hoe kan ik dat in dit geval zien?
- Na hoeveel tijd 'moet' Ian weer gaan eten? In hoeverre kan ik ervan uit gaan dat hij dat 'vanzelf' weer gaat doen als hij honger krijgt? (ik had verwacht dat hij na een dag al wel chagrijnig zou zijn)
- Iemand nog tips voor het toedienen van de emeprid?
Alvast bedankt!
René