Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DogBOZ
Goedenavond!

Nieuw hier dus erg benieuwd naar de reacties....

Ik heb een akita inu van ongeveer 7 maandjes oud. Sinds we hem hebben geeft hij regelmatig eten op (enkele keren per week). Het is geen braken maar echt opgeven. Nu is het de ene keer kort na het eten en de andere keer soms 5 uur na eten. De ene keer is het terwijl hij gewoon staat en er niks aan de hand is en de andere keer is het ingeval van stress. Kortom, een bepaalde trend is hier niet in waarneembaar. Op foto's die zijn gemaakt van zijn longen was niet heel veel te zien en nu uiteindelijk sinds vorige week hebben wij maagzuurremmers van de dierenarts gekregen om te kijken of het niet komt door maagzuur. Nu zou het ongeveer twee weken moeten duren voor dit goed werkt maar toch gaf hij zojuist weer op (3 dagen krijgt hij de pillen). Ons blijft dit toch zorgen baren. Heeft iemand wellicht een idee? Dierenarts(en) lijken het vooralsnog niet te weten wat het is....

Hij eet nu kvv (kip, rund, zalm). Het lijkt ook volgens dierenarts(en) niet op een allergische reactie op eten. Hij eet goed en zijn ontlasting is eveneens goed.

Benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes.
Door Lizzy
DogBOZ schreef: do 13 jan 2022, 18:54 Goedenavond!

Nieuw hier dus erg benieuwd naar de reacties....

Ik heb een akita inu van ongeveer 7 maandjes oud. Sinds we hem hebben geeft hij regelmatig eten op (enkele keren per week). Het is geen braken maar echt opgeven. Nu is het de ene keer kort na het eten en de andere keer soms 5 uur na eten. De ene keer is het terwijl hij gewoon staat en er niks aan de hand is en de andere keer is het ingeval van stress. Kortom, een bepaalde trend is hier niet in waarneembaar. Op foto's die zijn gemaakt van zijn longen was niet heel veel te zien en nu uiteindelijk sinds vorige week hebben wij maagzuurremmers van de dierenarts gekregen om te kijken of het niet komt door maagzuur. Nu zou het ongeveer twee weken moeten duren voor dit goed werkt maar toch gaf hij zojuist weer op (3 dagen krijgt hij de pillen). Ons blijft dit toch zorgen baren. Heeft iemand wellicht een idee? Dierenarts(en) lijken het vooralsnog niet te weten wat het is....

Hij eet nu kvv (kip, rund, zalm). Het lijkt ook volgens dierenarts(en) niet op een allergische reactie op eten. Hij eet goed en zijn ontlasting is eveneens goed.

Benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes.
Getsie, altijd zo vervelend, vage problemen! Als ik jou was, zette ik mijn hond op een andere KVV met 3 andere diersoorten. Dus even geen kip, geen rund en geen zalm. Ik heb een hond die steevast kotsziek wordt van kippenlever. Het heeft even geduurd eer dat ik daar achter was.

Daarnaast zou ik er voor zorg dragen dat je het eten op goede temperatuur geeft. Maak het eten desnoods even een beetje lauw voordat je het geeft.

En dan ben ik benieuwd hoe het gaat!
Door Kaio
Van Maci kan ik me herinneren dat ie altijd rund opbraakte. Runderpens was helemaal een ramp.
Verder was ie er niet ziek bij of zo. ( Hij heeft ooit eens de exorcist gespeeld op de baas zijn schoot toen ie ernaast zat op de bank, vergeet ik nooit meer ;D )
Je zou eens met wat andere soorten kunnen kijken, de mogelijkheid bestaat dat het door de voeding kan komen.
Door DogBOZ
Goedemiddag! Hij krijgt voeding van orange4pets. 'Allround' en Digestion. Het is een tijdje goed gegaan dat het spugen hooguit een keer per week was maar inmiddels weer bijna dagelijks. Daarvoor heeft hij KVV van Kivo gehad voor pups. Tevens rund, kip en eend. Nu gaan we over een volledig andere diersoort. Ons baart het voornamelijk zorgen omdat het geen overgeven is met braken maar regurgiteren.
pearlsofpassion schreef: vr 14 jan 2022, 01:47 Hij heeft het niet toevallig altijd na het eten van zalm?
Of iets anders?
Krijgt hij enkel deze kvv, en steeds hetzelfde merk, of is er nog meer?
Door DogBOZ
Dank je wel voor je reactie! Wij gaan over op ander voer vandaag en houden dit inderdaad goed in de gaten. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Lizzy schreef: vr 14 jan 2022, 07:25 Getsie, altijd zo vervelend, vage problemen! Als ik jou was, zette ik mijn hond op een andere KVV met 3 andere diersoorten. Dus even geen kip, geen rund en geen zalm. Ik heb een hond die steevast kotsziek wordt van kippenlever. Het heeft even geduurd eer dat ik daar achter was.

Daarnaast zou ik er voor zorg dragen dat je het eten op goede temperatuur geeft. Maak het eten desnoods even een beetje lauw voordat je het geeft.

En dan ben ik benieuwd hoe het gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door