Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Djeena
Lizzy schreef: ma 03 jan 2022, 15:26 Moderna zit er in. Aspireren was een dingetje. Ongeveer een half uur later geprikt door een arts. Niemand van de prikmevrouwen wist wat aspireren was...
Niet te geloven. Gelukkig was er 1 iemand die het wel kon.
Door Djeena
yazzie schreef: ma 03 jan 2022, 12:02 Beterschap Djeena, hoop dat je je snel weer beter voelt.

@ Tibbies: wat een spanning! Heel veel sterkte.

@Lizzy: sterkte vanmiddag. Ik hoop voor jou dat je toch de mogelijkheid krijgt om een Pfizer vaccin te krijgen.
Dank je Yazzie. Inmiddels gaat het gelukkig weer beter.
Door Lizzy
Ja, interessant, toch? Die arts die mij kwam prikken wist vanzelfsprekend wel gelijk wat het was en wist ook waarom ik het vroeg en legde uit dat de kans daarop zoooo klein is dat ze daarom het aspireren hebben afgeschaft. Ik zei daarop "ja, maar de kans is niet nul en kan dus kleiner". Ze was niet bekent met de onderzoeken over aspireren in relatie tot corona vaccins en hartklepontstekingen maar ze was ook niet verbaast en vond het een kleine moeite om het te doen. Ik kijk normaal weg bij prikken maar nu heb ik natuurlijk vol interesse ff meegekeken. En ze zei ook "kijk, geen bloed" waarop ik reageerde met "spuit 'm d'r maar in :biggrin2: " waarop we dan weer beide moesten lachen.

Fijn Djeena, dat je je weer een stuk beter voelt. Ben je weer helemaal top, 100%, of dat nou ook weer niet?
Door Djeena
De dame die mij prikte gisteren, zei ook dat er een heel klein risico is en dat er veel kleine bloedvaatjes lopen op de plek waar ze prikken. Ik heb niet gekeken tijdens het prikken, had ik wel kunnen doen. Achteraf gezien heb ik nogal veel pijn op de prikplek als in spierpijn. Dat vind ik het minste van alles, zo weet ik wel zeker dat zij in de spier heeft geprikt :) .

Nou, ik voel mij nog niet 100%. Vanmiddag heb ik een stuk gewandeld, toen voelde ik mij beter daarna. Maar nu weer minder goed. Het gaat op en af. Mijn conditie is nu ook niet optimaal. De trap oplopen is heel vermoeiend. Ben moe en nog een beetje hangerig. Was net ook ineens misselijk. De hoofdpijn is gelukkig wel iets minder. Hoop dat het morgen echt weer beter gaat.

Hopelijk heb jij weinig last ervan.
Door doranto
Lizzy schreef: ma 03 jan 2022, 16:07 Ja, interessant, toch? Die arts die mij kwam prikken wist vanzelfsprekend wel gelijk wat het was en wist ook waarom ik het vroeg en legde uit dat de kans daarop zoooo klein is dat ze daarom het aspireren hebben afgeschaft. Ik zei daarop "ja, maar de kans is niet nul en kan dus kleiner". Ze was niet bekent met de onderzoeken over aspireren in relatie tot corona vaccins en hartklepontstekingen maar ze was ook niet verbaast en vond het een kleine moeite om het te doen. Ik kijk normaal weg bij prikken maar nu heb ik natuurlijk vol interesse ff meegekeken. En ze zei ook "kijk, geen bloed" waarop ik reageerde met "spuit 'm d'r maar in :biggrin2: " waarop we dan weer beide moesten lachen.

Fijn Djeena, dat je je weer een stuk beter voelt. Ben je weer helemaal top, 100%, of dat nou ook weer niet?
Precies zo is het hier ook gegaan. :)
Dat de dames niet wisten wat aspireren was, wil nog niet meteen zeggen dat ze het niet konden. Mijn schoondochter werkt in de zorg en wist ook niet meteen was aspireren is. Toen ik het haar vertelde zij ze gelijk: "oooh, maar dat is bij ons standaard protocol als we intramusculair injecteren". Ze wist alleen zo gauw het woord daarvoor niet.
De man die ons de booster gaf, kende het woord ook niet meteen. Omdat ik van mijn schoondochter wist dat zij het ook niet kende maar wél de techniek beheerste, heb ik hem uitgelegd wat ik bedoelde. Toen zei hij gelijk dat hij dat bij zijn opleiding ook had gehad en het ook vaak deed, maar dat het bij de corona vaccinaties geen protocol was. Hij vond het echter helemaal geen probleem om het te doen als wij dat wilden. En zo geschiedde dus. :)
Het zou dus best kunnen dat de dames de techniek wel beheersten, maar het woord daarvoor niet kenden.
Door Lizzy
Doranto schreef: ma 03 jan 2022, 16:48 Precies zo is het hier ook gegaan. :)
Dat de dames niet wisten wat aspireren was, wil nog niet meteen zeggen dat ze het niet konden. Mijn schoondochter werkt in de zorg en wist ook niet meteen was aspireren is. Toen ik het haar vertelde zij ze gelijk: "oooh, maar dat is bij ons standaard protocol als we intramusculair injecteren". Ze wist alleen zo gauw het woord daarvoor niet.
De man die ons de booster gaf, kende het woord ook niet meteen. Omdat ik van mijn schoondochter wist dat zij het ook niet kende maar wél de techniek beheerste, heb ik hem uitgelegd wat ik bedoelde. Toen zei hij gelijk dat hij dat bij zijn opleiding ook had gehad en het ook vaak deed, maar dat het bij de corona vaccinaties geen protocol was. Hij vond het echter helemaal geen probleem om het te doen als wij dat wilden. En zo geschiedde dus. :)
Het zou dus best kunnen dat de dames de techniek wel beheersten, maar het woord daarvoor niet kenden.
Oh nee hier niet hoor! Ik heb het 3 dames uitgelegd en die keken me aan of ik de brand stond! En ze zeiden ook heel eerlijk dat ze niet wisten wat ik bedoelde. Kan het zijn dat dat aan mijn uitlegcapaciteit ligt natuurlijk :biggrin2:
Door doranto
Lizzy schreef: ma 03 jan 2022, 16:52 Oh nee hier niet hoor! Ik heb het 3 dames uitgelegd en die keken me aan of ik de brand stond! En ze zeiden ook heel eerlijk dat ze niet wisten wat ik bedoelde. Kan het zijn dat dat aan mijn uitlegcapaciteit ligt natuurlijk :biggrin2:
Dan waren dat waarschijnlijk geen vakbekwame mensen.
Als ik de berichtgeving daarover goed heb begrepen worden er wegens het tekort aan personeel, speciale 'prik-cursussen' gegeven aan ongekwalificeerde personen. Omdat het hier in Nederland geen standaard protocol is bij corona vaccinaties om te aspireren, leren ze dat dan misschien ook niet?
Fijn dat er een arts aanwezig was, zodat het toch nog goed is gekomen. :)
Je bent nu in ieder geval weer beter beschermd. Nu nog hopen dat je geen of maar weinig last van de vaccinatie krijgt.
Door Ronald
Nou... na poging 15 via de website (je kunt niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb) toch maar gebeld.
10 minuten later had ik een afspraak op een normale tijd, gewoon in Leeuwarden.

Nu nog even opletten dat ik niet vergeet om dat aspireren te noemen en afdrukken.
Door Sonja
Tibbies schreef: zo 02 jan 2022, 17:14 Wat ik mij nu afvraag is zou je i.v.m. bijwerkingen geen booster nemen?

Als je geen booster neemt (welke dan ook) heb je ook een bijwerking die Corona heet.
In mijn geval zijn de bijwerkingen die ik heb ervaren inderdaad een reden om geen booster te nemen.
Het blijft wat mij betreft een afweging. Het is niet zo dat je, als je geen booster haalt, gegarandeerd Corona krijgt. En evenmin krijg je gegarandeerd geen Corona als je 'm wel neemt.
Bij mij waren de bijwerkingen dusdanig dat ik denk dat dat mijn weerstand ook niet ten goede komt.
Door Lizzy
Sonja schreef: di 04 jan 2022, 00:32 In mijn geval zijn de bijwerkingen die ik heb ervaren inderdaad een reden om geen booster te nemen.
Het blijft wat mij betreft een afweging. Het is niet zo dat je, als je geen booster haalt, gegarandeerd Corona krijgt. En evenmin krijg je gegarandeerd geen Corona als je 'm wel neemt.
Bij mij waren de bijwerkingen dusdanig dat ik denk dat dat mijn weerstand ook niet ten goede komt.
Ik snap je heel goed!
Door dinky89
Lizzy schreef: di 04 jan 2022, 09:06 Hoe snel mag je bijwerkingen verwachten na de prik? De bijwerkingen als koorts, spierpijn, hoofdpijn, dat soort dingen (beetje de standaard bijwerkingen).
RIVM heeft het over binnen één of enkele dagen.
Door Djeena
Goedemorgen Lizzy,

Ik had de prik zondag, werd gisteren met koorts en hoofdpijn en algehele malaise wakker. Jij niet zo te zien aan je vraag :biggrin2: Gelukkig maar. Bij mij is het over nu, op vermoeidheid na.
Door eelke
Lizzy schreef: di 04 jan 2022, 09:06 Hoe snel mag je bijwerkingen verwachten na de prik? De bijwerkingen als koorts, spierpijn, hoofdpijn, dat soort dingen (beetje de standaard bijwerkingen).
Ik precies na 24 uur, de koorts enzo dan. Bij de booster. Bij de 1e prik was dat al eerder.

Had al wel eerder op de dag een 'mehh' gevoel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door