Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door yazzie
Voor wat het waard is: ervaringen van bijwerkingen bij Moderna en Pfizer. Alleen van mezelf. :biggrin2:

De eerste twee vaccins waren met Moderna. Na de eerste prik had ik twee/drie dagen een zere prikplek en de eerste nacht was het echt vervelend om op die arm te liggen. De tweede dag had ik zere enkelgewrichten, gewoon serieus last met lopen met mijn honden. Echt. ::) Na de tweede keer prikken met Moderna had ik het koud en was ik nog moeier. Tweede keer inspuiten van Moderna deed ook echt even zeer, eerste keer voelde ik het minder.

De derde vaccinatie was met Pfizer. De prik zelf voelde ik niet. Een paar uur iets gevoelig op de prikplek. Dat was het.

En verder kan ik alleen maar zeggen dat je linksom of rechtsom toch beter beschermd bent met een booster/derde vaccin tegen ook Omikron. Het nare vind ik gewoon dat je weer niet weet wat een Omikron-besmetting op de lange termijn met je lijf doet, in de zin van long-covid. Dat risico wil ik gewoon niet lopen.

Tot slot: ik sta ook echt niet te springen om elk half jaar een vaccin in mijn lijf gespoten te krijgen. :-\ Ik was heel blij met mijn derde vaccinatie omdat de Delta-variant een volgende golf kende en van Omikron dat opdoemde was nog vrijwel niets bekend. Dus opgelucht dat ik mijn derde vaccinatie toch met voorrang mocht krijgen. Op het moment dat er sprake is van een vierde vaccinatie, maak ik op dat moment wel weer een keus. Net wat al gezegd is, het verandert allemaal zo snel. Moeilijk. :-X
Door Siberienne
Ik mag maandag. Ga wel. Voelt toch veiliger nu met omicron om wat beter beschermd te zijn. Eigenlijk heeft stuk van de BBC me wel overtuigd.

En ik ben niet zo bang voor die myocarditis, tenslotte is dat echt een zeldzame bijwerking, bij mannen onder de 30 en dan nog meestal mild in de categorie ‘gaat vanzelf weer over’. Misschien vind ik dat ook niet zo spannend omdat we die elk jaar wel een aantal zien na een virusinfectie en meestal tegen de tijd dat we wisten welk virus was de patiënt alweer naar huis (gebeurt nogal eens bij influenza en enterovirus infecties).
Door Djeena
Ik ben eigenlijk nooit besluiteloos, nu wel. Ik word moe van mijzelf. Na deze 2 laatste reacties ben ik over de streep getrokken. Dank daarvoor Yazzie en Siberienne . Hoop dat jij er ook wat aan hebt Lizzy.
Sowieso vraag ik wel of ze aspireren.
Door Siberienne
Djeena schreef: za 01 jan 2022, 16:56 Ik ben eigenlijk nooit besluiteloos, nu wel. Ik word moe van mijzelf. Na deze 2 laatste reacties ben ik over de streep getrokken. Dank daarvoor Yazzie en Siberienne . Hoop dat jij er ook wat aan hebt Lizzy.
Sowieso vraag ik wel of ze aspireren.
Gek hè? Net of het hele Corona gedoe ook besluiteloos maakt. Ik kan ook do eindeloos nuilen over dingen op het moment
Door pike
De ervaringen hier met de booster van Moderna:

Man: basisvacc. Pfizer, 2x nergens last van en ook geen last van de booster. Alleen een beetje gevoelige prikplek.

Ikzelf: basisvacc. AstraZ, alleen na de eerste een nacht een beetje zeurderige hoofdpijn, verder geen klachten. Na Moderna: al vrijwel gelijk een pijnlijke arm wat snel erger werd. Gevolgd door de andere arm (?). Nauwelijks kunnen slapen want ik kon op geen van beide liggen. De volgende dag deden alle spieren in het bovenlijf zeer. Met vlagen was ik erg koud, rillerig. En dan ook futloos. Maar na die rotdag heb ik als een blok geslapen en bij wakker worden was alles weer normaal. Alles bij elkaar genomen viel het dus nog wel mee.
Ik had de eerste AZ echt koorts. Misselijk, rillerig, moe enz.
Een halve dag in bed en het was grotendeels over. Nog wel 2 dagen spierpijn (niet enkel in de arm) en zo wat slapjes.

De 2e heb ik minder van gemerkt. Beetje slap, beetje minder eetlust ed. Viel nog goed mee. Zere arm wel uiteraard..

Booster was moderna en daar had ik dezelfde reactie op als op de 2e AZ. Misschien dat de zere arm wat langer bleef maar dat was dan als je eraan kwam. Dat bleef lang, zeker meer dan een week het gevoel van een stevige blauwe plek. Gewoon gebruiken merkte ik al na 2 dagen niet. Enkel erg zware dingen tillen, dat deed wat pijn.

Ik heb nergens medicatie genomen.. Want dat maakt natuurlijk wel verschil, als je dat zou doen.
Door Djeena
De prik zit erin. De kordate dame heeft geaspireerd en nu maar hopen dat het allemaal goed is gegaan. Ik moet echt zeggen dat jullie mij over de streep hebben getrokken!! Het was overigens alleen Moderna daar, maar dat wist ik eigenlijk al.

Jij succes met denken Lizzy, hoop dat je een weloverwogen beslissing neemt :) .
Door Lizzy
Ik moet morgen dus ik moet wel opschieten met m'n beslissing. Ik neig nu naar 'm wel nemen. Ook omdat mijn moeder echt compleet in de stress ging toen ik zei dat ik misschien geen booster wilde. Ze ziet ook de bui al hangen dat ik dan niet meer met haar mee naar binnen durf bij tandarts, huisarts, ziekenhuis. En als ik wel zonder zeuren mee naar binnen ga, is zij weer doodsbang dat ik corona oploop dus dat wil zij dan weer niet. Ik denk dat ik ga maar ik heb er eigenlijk totaaaaaal geen zin in :-\
Door Ina
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 09:13 Ik moet morgen dus ik moet wel opschieten met m'n beslissing. Ik neig nu naar 'm wel nemen. Ook omdat mijn moeder echt compleet in de stress ging toen ik zei dat ik misschien geen booster wilde. Ze ziet ook de bui al hangen dat ik dan niet meer met haar mee naar binnen durf bij tandarts, huisarts, ziekenhuis. En als ik wel zonder zeuren mee naar binnen ga, is zij weer doodsbang dat ik corona oploop dus dat wil zij dan weer niet. Ik denk dat ik ga maar ik heb er eigenlijk totaaaaaal geen zin in :-\
Voor de volgende keer als je weer voor dit dilemma staat en je je moeder (en jezelf) wil overtuigen dat je wel bescherming hebt ..... titeren ;)

Ik moet zeggen dat dat voor mij de stap om te boosteren een stuk minder besluiteloos gemaakt heeft.
Ik was toch wel gegaan deze ronde, maar effectief zien dat mijn Janssen maar minimaal is blijven hangen maakt wel gaan nog zinvoller.
Door Djeena
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 09:13 Ik moet morgen dus ik moet wel opschieten met m'n beslissing. Ik neig nu naar 'm wel nemen. Ook omdat mijn moeder echt compleet in de stress ging toen ik zei dat ik misschien geen booster wilde. Ze ziet ook de bui al hangen dat ik dan niet meer met haar mee naar binnen durf bij tandarts, huisarts, ziekenhuis. En als ik wel zonder zeuren mee naar binnen ga, is zij weer doodsbang dat ik corona oploop dus dat wil zij dan weer niet. Ik denk dat ik ga maar ik heb er eigenlijk totaaaaaal geen zin in :-\
Zo zat ik er ook in. Mijn moeder is 95 en raakte ook in de stress toen ik zei dat ik erover dacht de booster niet te nemen. Maar ik dacht ook; stel dat je zelf naar de tandarts moet en je loopt daar corona op. Na al mijn getwijfel, ben ik nu heel blij dat de prik erin zit.
Door Lizzy
Ina schreef: zo 02 jan 2022, 09:29 Voor de volgende keer als je weer voor dit dilemma staat en je je moeder (en jezelf) wil overtuigen dat je wel bescherming hebt ..... titeren ;)

Ik moet zeggen dat dat voor mij de stap om te boosteren een stuk minder besluiteloos gemaakt heeft.
Ik was toch wel gegaan deze ronde, maar effectief zien dat mijn Janssen maar minimaal is blijven hangen maakt wel gaan nog zinvoller.
Ik vind dat titeren op dit moment niet zinvol is omdat we gewoon niet weten hoe lang die antistoffen in je bloed blijven. Ik voel er ook niks voor om mezelf iedere 2 maanden te laten titeren. Dat gaat me teveel geld kosten ook.

Ben trouwens ook met Janssen gevaccineerd, de vorige keer.
Door Kaio
Hier in onze deelstaat mag je niet eens mee als begeleider als je niet gevaccineerd bent! ( Of genezen)
Weet niet wat ze in de toekomst in NL gaan verzinnen hoor ( niks is nl meer te gek hè)

Ik ga een booster wel nemen al stel ik zo lang mogelijk uit, gewoon omdat de overheden me het leven erg zuur maken als ik dat niet doe ( heb met 2 landen te maken )

En gisteren is leuk en aardig maar daar krijg je geen QR code oid mee , dus in mijn ogen heb je er maar weinig aan :-\
Door Siberienne
Lizzy schreef: zo 02 jan 2022, 09:33 Ik vind dat titeren op dit moment niet zinvol is omdat we gewoon niet weten hoe lang die antistoffen in je bloed blijven. Ik voel er ook niks voor om mezelf iedere 2 maanden te laten titeren. Dat gaat me teveel geld kosten ook.

Ben trouwens ook met Janssen gevaccineerd, de vorige keer.
Als jij alleen 1 prik met Jansen hebt gehad, zou ik echt overwegen om nu te boosteren. Heb je dat stukje dat ik had gepost over het nut van boosters (van de BBC) en hoe boosteren werkt gezien? Dat het niet alleen om meer maar ook om betere antistoffen gaat?

https://www.bbc.com/news/health-59639973
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door