Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Hanny
Wachten op een brief, die niet komt, of pas veel later, is onnodig. Mijn brief kwam vandaag en ik ben maandag na de kerst al geboosterd, manlief, die van '43 is, heeft geen brief ontvangen. Op dezelfde dag zijn boostervaccinatie gehad. allemaal probleemloos.
Er waren veel mensen, die geen formulier hadden ingevuld, geen probleem er stonden tafels en daar kon je dat in orde maken
Bellen weet ik niet, maar gewoon digitaal een afspraak maken, zal toch wel haalbaar zijn.
Past de tijd niet, dan een uurtje later of zo, nog eens proberen.
Mijn kinderen en hun partners kunnen ook al afspreken, Gaat probleemloos. Zelfs zo snel, dat de vakantiegangers volgende week nog een keer proberen, ze waren te snel aan de beurt

Succes, komt goed,
Hanny
Door pike
Hier zijn de brieven ook nog niet binnen en die zullen ook wel niet komen. Donderdag gaan we prikken. Ik heb on line een afspraak gemaakt voor mijn man en eentje voor mijzelf. Enkele keren opnieuw geprobeerd op verschillende dagmomenten maar uiteindelijk had ik een geschikte tijd en locatie. Het gezondheidsformulier dat je moet invullen kan je ook downloaden:
https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsver ... ooster.pdf
Door doranto
Vanmiddag samen met ml de boosterprik (moderna) gehaald. Het scheelt veel wie de prik zet, want deze keer voelde ik er helemaal niets van. Toen de 1ste prik gezet werd voelde ik dat ook niet, maar de 2de daarentegen zeker wel!
Ben benieuwd of we nog ergens last van gaan krijgen. Van de eerste 2 prikken hadden we beide geen last. (Ik had 2x pfizer en ml 2x astrazeneca.)
We hebben trouwens gevraagd of hij wilde aspireren en dat was geen probleem :) .
Door Ina
Cindy de Wolf schreef: wo 29 dec 2021, 19:59 Zo dan :-X :-X :-X :-X https://www.telegraaf.nl/nieuws/1462290 ... r-mogelijk

En als het goed is krijgt iedereen nu t/m 45 jaar pfizer en daarboven Moderna :-X :-X staat nu op de telegraaf in een betaalt artikel. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617725 ... e-belazerd

Waarom je je belazerd zou moeten voelen als 45+er snap ik niet helemaal, waarom het gevoel hebben een 2de-rangs vaccin te krijgen??? (zoals in het artikel geschreven staat hé)

Wat ik wel 'bijzonder' vind is dat bleek dat Janssen het beste gecombineerd zou kunnen worden met Pfizer (naar wat ik hoorde) .... nu is een grote groep 45+ers (bouwjaar '67 en '68) met Janssen gevaccineerd en krijgen dan toch Moderna als booster.

Maar eens even zien of ik ergens kan vinden wat waar is, mijn booster staat gepland voor Januari dus wie weet wat er dan weer veranderd is in het beleid.

En 2 rondes booster bestellen vind ik dan wel weer verstandig.....als ze niet nodig blijken te zijn prima.....maar de wereld (heel Nederland) zou weer te klein zijn als ze nu niet zouden voorbereiden op wat misschien gaat komen.
Door Kim_S
Manlief en ik mogen volgende week voor de booster. Hij Moderna en ik Pfizer. Helemaal prima.

Nou ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar dat aspireren eigenlijk. Een rondje google vertelt me vooral dat het niet nodig is wanneer in de bovenarm gevaccineerd wordt, omdat daar geen grote bloedvaten lopen (is dat zo?), en dat je (mocht dat toch wel het geval zijn) ook zonder aspireren wel kunt zien wanneer je een bloedvat geraakt hebt.

Wat ik dus eigenlijk wil weten, hoe groot is eigenlijk de kans dat er toch in een bloedvat in de bovenarm geprikt wordt, en hoe erg is dat dan? Toch gewoon een kwestie van naald er weer uit, nieuwe naald, en opnieuw prikken dan? Of zie ik het te simpel en nemen we beter het zekere voor het onzekere en vragen we er toch maar om?
Door pluk
Ina schreef: wo 29 dec 2021, 22:38 Waarom je je belazerd zou moeten voelen als 45+er snap ik niet helemaal, waarom het gevoel hebben een 2de-rangs vaccin te krijgen??? (zoals in het artikel geschreven staat hé)

Wat ik wel 'bijzonder' vind is dat bleek dat Janssen het beste gecombineerd zou kunnen worden met Pfizer (naar wat ik hoorde) .... nu is een grote groep 45+ers (bouwjaar '67 en '68) met Janssen gevaccineerd en krijgen dan toch Moderna als booster.

Maar eens even zien of ik ergens kan vinden wat waar is, mijn booster staat gepland voor Januari dus wie weet wat er dan weer veranderd is in het beleid.

En 2 rondes booster bestellen vind ik dan wel weer verstandig.....als ze niet nodig blijken te zijn prima.....maar de wereld (heel Nederland) zou weer te klein zijn als ze nu niet zouden voorbereiden op wat misschien gaat komen.
Wat zijn we toch een verwend volk dat altijd iets te zeiken moet hebben ::)
Nergens is iets terug te vinden over differentiatie in leeftijdsgroepen, iedereen krijgt of Pfizer of Moderna als booster. Maar waarschijnlijk is er een Limburg ergens een vaccinatie locatie waar ze nu Moderna geven omdat die korter houdbaar is of zo en klopt onze nationale ophefkrant dat nu op tot dit verhaal.

En precies wat je zegt: als er niks besteld wordt is t ook niet goed.
Door Kim_S
Ik las in de richtlijn van het RIVM (die ik vanavond helemaal uitgeplozen heb omdat ik wilde weten hoe het zat met aspireren :biggrin2: ) dat bij de GGD's mensen boven de 45 Moderna krijgen, en onder de 45 Pfizer. Dus ik neem wel aan dat dat klopt.
Er stond ook bij dat dat alleen bij de GGD's zo is, en dat op andere locaties iedereen Pfizer krijgt. Letterlijk:
"bij de GGD krijgt iedereen van 45 jaar en ouder Spikevax (Moderna); bij de GGD krijgt iedereen van 18-45 jaar Comirnaty (Pfizer/BioNTech); bij alle andere instanties krijgt iedereen vanaf 18 jaar in principe Comirnaty, ongeacht de leeftijd. Incidenteel krijgen 45-plussers bij deze instanties om logistieke redenen Spikevax".
Deze link is het: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

Persoonlijk maakt het voor mij echt niet uit welke van de 2, ben al lang blij dat het 1 van die 2 is.
Door pluk
Kim_S schreef: do 30 dec 2021, 00:22 Ik las in de richtlijn van het RIVM (die ik vanavond helemaal uitgeplozen heb omdat ik wilde weten hoe het zat met aspireren :biggrin2: ) dat bij de GGD's mensen boven de 45 Moderna krijgen, en onder de 45 Pfizer. Dus ik neem wel aan dat dat klopt.
Er stond ook bij dat dat alleen bij de GGD's zo is, en dat op andere locaties iedereen Pfizer krijgt. Letterlijk:
"bij de GGD krijgt iedereen van 45 jaar en ouder Spikevax (Moderna); bij de GGD krijgt iedereen van 18-45 jaar Comirnaty (Pfizer/BioNTech); bij alle andere instanties krijgt iedereen vanaf 18 jaar in principe Comirnaty, ongeacht de leeftijd. Incidenteel krijgen 45-plussers bij deze instanties om logistieke redenen Spikevax".
Deze link is het: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

Persoonlijk maakt het voor mij echt niet uit welke van de 2, ben al lang blij dat het 1 van die 2 is.
Goed gevonden! Dat staat dus nog niet bij de "normale" informatie.
Kim_S schreef: wo 29 dec 2021, 22:45 Manlief en ik mogen volgende week voor de booster. Hij Moderna en ik Pfizer. Helemaal prima.

Nou ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar dat aspireren eigenlijk. Een rondje google vertelt me vooral dat het niet nodig is wanneer in de bovenarm gevaccineerd wordt, omdat daar geen grote bloedvaten lopen (is dat zo?), en dat je (mocht dat toch wel het geval zijn) ook zonder aspireren wel kunt zien wanneer je een bloedvat geraakt hebt.

Wat ik dus eigenlijk wil weten, hoe groot is eigenlijk de kans dat er toch in een bloedvat in de bovenarm geprikt wordt, en hoe erg is dat dan? Toch gewoon een kwestie van naald er weer uit, nieuwe naald, en opnieuw prikken dan? Of zie ik het te simpel en nemen we beter het zekere voor het onzekere en vragen we er toch maar om?
Je ziet het niet altijd als er meteen ingespoten wordt. Dan is er druk naar binnen en wordt er dus geen bloed opgezogen. Kan natuurlijk, als je een slagader zou raken zou je't vast wel zien, maar blijkbaar niet altijd.
De kans op bepaalde hartaandoeningen zou groter worden na vaccinatie met een mRNA vaccin. Dat komt van een 8 jaar durende studie die uitgevoerd werd nog voor er sprake was van corona. Maar je zou dus (zeker als jonge man) een duidelijk verhoogd risico hebben om binnen de 5 jaar na dat vaccin een hartkwaal te ontwikkelen, in het ergste geval met blijvende schade en/of ziekenhuisopname. Lichte tot ernstige hartaanvallen. Er zou nog niemand aan overleden zijn.
Nu er massaal gevaccineerd wordt ziet men ook vrij veel melding van dit soort bijwerkingen kort na vaccinatie en dit wordt in verband gebracht met het raken van een bloedvat. Het vaccin moet nl intramusculair ingespoten worden en niet in een bloedvat. Zou er toch vaccin in een groter bloedvat ingespoten worden zou het zo bij het hart terechtkomen ipv opgenomen te worden in de spieren en daar dan ontsteking van de hartspier en verstopping van aders veroorzaken. Of zo heb ik het toch begrepen. Van dat laatste ben ik niet geheel zeker, ik ben compleet niet thuis in hartaandoeningen.
Maar men ziet deze kwalen dus tot 3 keer meer opduiken in landen waar er niet geaspireerd wordt itt landen waar dat wel standaard gebeurt (Denemarken vb).
Aspireren zou ook iets zijn dat zowat bij de eerste les inspuiten bij de verpleegsteropleiding aan bod komt, maar daarna weer vergeten wordt. Het zou echter algemeen aanvaard wel nuttig zijn. En vooral, het kost maar een momentje meer moeite.
Door Kaela
Ina schreef: wo 29 dec 2021, 22:38 Waarom je je belazerd zou moeten voelen als 45+er snap ik niet helemaal, waarom het gevoel hebben een 2de-rangs vaccin te krijgen??? (zoals in het artikel geschreven staat hé)

Precies dit dus. Moderna is helemaal geen tweederangs vaccin. Daar zijn ook miljoenen mensen mee gevaccineerd en de IC’s liggen niet allemaal vol met precies die mensen ofzo.

En ziek er van worden? Dat lijkt allemaal volledig willekeur. De een heeft veel last, de ander weinig. Mijn meneer is met moderna en ik met pfizer gevaccineerd. Wij hebben toevallig exact hetzelfde gereageerd. De eerste prik niets meer dan een zere arm, de tweede prik een dag beroerd.

Ik mag me nu aan gaan melden en ga dat snel doen.
Door Lizzy
Kim_S schreef: wo 29 dec 2021, 22:45 Manlief en ik mogen volgende week voor de booster. Hij Moderna en ik Pfizer. Helemaal prima.

Deze bijwerking:

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... en-moderna

komt dus minder vaak voor in landen waar geaspireerd wordt. Een paar pagina's terug heb ik een filmpje gepost van Dr. John Campbell. Helaas in het Engels maar hij legt uit hoe of wat.
Door Too
Kaela schreef: do 30 dec 2021, 04:32 Precies dit dus. Moderna is helemaal geen tweederangs vaccin. Daar zijn ook miljoenen mensen mee gevaccineerd en de IC’s liggen niet allemaal vol met precies die mensen ofzo.

En ziek er van worden? Dat lijkt allemaal volledig willekeur. De een heeft veel last, de ander weinig. Mijn meneer is met moderna en ik met pfizer gevaccineerd. Wij hebben toevallig exact hetzelfde gereageerd. De eerste prik niets meer dan een zere arm, de tweede prik een dag beroerd.

Ik mag me nu aan gaan melden en ga dat snel doen.
Zo zie ik het ook, overigens moest ik het opzoeken welk vaccin ik de eerste 2 keer heb gehad: pfizer dus en nu moderna.
Na 2x echt nul reactie is het nu wat beursig maar dat kan net zo goed aan de prik(ster) liggen ..

Het '45+ krijgt moderna' verhaal werd op de priklocatie trouwens wel uitvoerig gemeld en besproken
pluk schreef: wo 29 dec 2021, 23:48 Wat zijn we toch een verwend volk dat altijd iets te zeiken moet hebben ::)
Nergens is iets terug te vinden over differentiatie in leeftijdsgroepen, iedereen krijgt of Pfizer of Moderna als booster. Maar waarschijnlijk is er een Limburg ergens een vaccinatie locatie waar ze nu Moderna geven omdat die korter houdbaar is of zo en klopt onze nationale ophefkrant dat nu op tot dit verhaal.

En precies wat je zegt: als er niks besteld wordt is t ook niet goed.
Als je er al niet echt achter staat en van Moderna serieus goed ziek bent geweest en na lang wikken en wegen na 5 maanden met veel bombarie Pfizer hebt gekregen en daarvan een bak minder ziek bent geworden; is dat dan verwend? Het IS gewoon een gegeven feit dat er meer kans is op hartspierziektes van Moderna, het IS gewoon een feit dat er procentueel gezien veel meer mensen veel meer last hebben van bijwerkingen van Moderna. En dan zal het vast erger zijn als je het wel oploopt maar voorlopig hebben wij het al dik 1,5 jaar buiten de deur weten te houden.

Wij weten hier in ieder geval zeker ALS we al gaan boosteren en het wordt Moderna draaien we beide om. Volgens het RIVM zou ik dan Pfizer krijgen maar vriendlief net aan Moderna en dat wil hij echt niet. Nu hoef ik nog lang niet te boosteren tenslotte is de 2e pas 8 nov gezet maar vriendlief wel.

Ik heb overigens niets tegen boosteren. Wel tegen het feit dat dit samenhangt met vrijheid en mee mogen doen aan de maatschappij. Er zijn zat mensen die het virus prima kunnen handelen en zeker booster 3,4,5 niet nodig hebben. Net zo met het vaccineren van jonge kinderen daar heb ik wel serieus moeite mee.
Hoezo meer kans op hartziekten bij Moderna? Waar heb je dat vandaan?
Ik vind enkel absolute aantallen, en daarin ligt Pfizer voor, niet per hoeveel vaccins gezet zijn, dus dat vertekent want ik denk dat er van Pfizer veel meer gezet zijn.. Maar dus zeker geen tekenen van het tegendeel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door