Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
Charlie Angel schreef: ma 20 dec 2021, 00:51 Wat vreselijk zeg, heel veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen. :-*
Hoe is je petekindje er nu verder onder?
Ze was donderdag flink overstuur. Vrijdag is naar school geweest. Haar juf heeft rouwverwerking bij kinderen gedaan. Dat was fijn. Ze praat er gelukkig over.
Door Charlie Angel
Mandarijn schreef: Ze was donderdag flink overstuur. Vrijdag is naar school geweest. Haar juf heeft rouwverwerking bij kinderen gedaan. Dat was fijn. Ze praat er gelukkig over.
Het is wel fijn dat ze er over praat ja, maar het is ook nogal wat zeg. Hoop dat ze er goed overheen komt. Afbeelding
Door El_Kato
Bah net wat keukenatributen op Facebook en Marktplaats gezet omdat ik ze niet gebruik. Krijg ik supersnel 2 reacties op de blender, ik blij :) . Gaat ze via DPD iemand met een geldwissel oid sturen…… ja daaaaaag die truc daar doen we niet aan mee…

Toch jammer had best fijn geweest als het zo snel was gegaan. Nou ja maar afwachten wie weet komt er nog iemand met serieuze interesse :)
Door eelke
Mijn vriezer is er mee gestopt. Ik kom niet elke dag meer in mijn schuurtje nu ik geen Joep-eten meer uit haal, dus alles is volledig ontdooid. Hij gaf ook geen alarm, want; hij geeft helemaal geen sjoege meer.

Misschien toch door de kou, hoewel mijn schuurtje beveiligd moet zijn tegen vorst en het afgelopen winter ook gewoon goed ging. (en toen was het kouder. Maar toen stonden er wel twee vriezers aan = toch warmer?).

Kan ik 4 lades vol met eten weg gooien.
Door hannabelgje
eelke schreef:Mijn vriezer is er mee gestopt. Ik kom niet elke dag meer in mijn schuurtje nu ik geen Joep-eten meer uit haal, dus alles is volledig ontdooid. Hij gaf ook geen alarm, want; hij geeft helemaal geen sjoege meer.

Misschien toch door de kou, hoewel mijn schuurtje beveiligd moet zijn tegen vorst en het afgelopen winter ook gewoon goed ging. (en toen was het kouder. Maar toen stonden er wel twee vriezers aan = toch warmer?).

Kan ik 4 lades vol met eten weg gooien.
Getver Eelke dat is niet fijn. Normaal valt de waarde ervan wel binnen je verzekering en krijg je er een vergoeding voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door dinky89
Dat is inderdaad wel zonde van het eten :(
Weet nog dat ik mij erover heb verbaasd toen wij nieuwe vriezer kochten dat de meeste vriezers niet tegen temperaturen onder de 15 graden konden zo uit mijn hoofd. Was toen erg verbaasd dat de minimale temperatuur nog zo hoog was.
Door Hylos
Das flink balen Eelke. :-\
dinky89 schreef: do 23 dec 2021, 08:57 Dat is inderdaad wel zonde van het eten :(
Weet nog dat ik mij erover heb verbaasd toen wij nieuwe vriezer kochten dat de meeste vriezers niet tegen temperaturen onder de 15 graden konden zo uit mijn hoofd. Was toen erg verbaasd dat de minimale temperatuur nog zo hoog was.
Zal te maken hebben met de vloeistoffen die de vriezer gebruikt om te koelen/vriezen, dat werkt vast minder goed als het te warm of te koud is.
Door eelke
Hylos schreef: do 23 dec 2021, 09:27 Das flink balen Eelke. :-\

Zal te maken hebben met de vloeistoffen die de vriezer gebruikt om te koelen/vriezen, dat werkt vast minder goed als het te warm of te koud is.
Ja klopt, het is alleen wel onlogisch dat ie zo snel ontdooid, als hij uitvalt omdat het koud is.
hannabelgje schreef:Getver Eelke dat is niet fijn. Normaal valt de waarde ervan wel binnen je verzekering en krijg je er een vergoeding voor.

Ja, beetje raar om te claimen eigenlijk wel denk ik. Hoeveel is een restje pasta waard, etc etc. Als er nou gewoon een barf bestelling in zat was het wel duidelijk :P
Door Hylos
eelke schreef: do 23 dec 2021, 12:06 Ja klopt, het is alleen wel onlogisch dat ie zo snel ontdooid, als hij uitvalt omdat het koud is.
Ja, dat klopt sowieso niet! Mijn vriezers staan altijd al in een hok of schuur en dat gaat altijd prima.
Denk alleen wel dat ze vatbaarder zijn op zulke plekken want het klimaat is niet bepaald fijn. :P
De schuur waar de vriezer hier staat is een soort geisoleerde container met zo'n vriesceldeur er voor.
Het is zo vochtig als de pest daar ivm geen luchtverversing. Valt me nog mee dat de vriezer het nog doet. ;D
Door doranto
Hier staan ze ook in een onverwarmde schuur. Gelukkig is er wel ventilatie, dus valt de vochtigheid wel mee. Nog geen kapotte vriezers gehad gelukkig.
Door eelke
Stekker er uit en er in en aan een knopje draaien en hij wilde wel weer ::)

Maar ja, hij hoeft nu nog niet want hij moet eerst schoon en droog, anders krijg ik hem straks niet open als ie lekker fanatiek gaat vriezen.
Door pearlsofpassion
Hier vroor het vorig jaar op een bepaald moment net in de schuur. Een paar dagen zo rond het vriespunt, net niet of net wel.
En de 2 vriezers doen het gelukkig ook nog.
Daar staan wel geen hyper moderne. Maar dan nog.

Balen hoor Eelke. Bah.
Heb je nog een vriezer dan?
Door eelke
pearlsofpassion schreef: do 23 dec 2021, 13:18 Hier vroor het vorig jaar op een bepaald moment net in de schuur. Een paar dagen zo rond het vriespunt, net niet of net wel.
En de 2 vriezers doen het gelukkig ook nog.
Daar staan wel geen hyper moderne. Maar dan nog.

Balen hoor Eelke. Bah.
Heb je nog een vriezer dan?
Eerder dit jaar vroor inderdaad harder, en toen dezen ze het inderdaad gewoon. En deze staat met de achterkant zowat tegen de verwarming, die vorstbeveiliging heeft...

Ik heb eigenlijk nog 2 vriezers ja. 1 voor mezelf, die t nu niet deed, en nog een hondenvriezer... dus die kan ik wel gaan beginnen gebruiken als mensenvriezer maar dat heeft even wen-tijd nodig geloof ik.

Morgen ff goed poetsen en aanzetten, en dan eerst maar eens wat dagen kijken of ie t blijft doen. En bij de volgende vorst even elke dag in mijn schuurtje kijken. Niet bij nagedacht. Ik kwam 12 jaar lang elke dag bij mijn vriezers natuurlijk :-\
Door hannabelgje
De schoonzus van mijn schoonzus is zojuist overleden. Een maand geleden haar eerste kindje gekregen. Een week later ineens een gescheurde kransslagader. Ze hebben wekenlang alles geprobeerd maar helaas heeft het niet mogen baten.
Haar (autistische) man blijft nu alleen achter met hun zoontje. Wat kan het leven toch ontzettend hard zijn.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door