Ik heb zelf ook een Ierse Setter en die groeide een kilo per week. Het is wel een reu en het is een zware jongen geworden: 38 kg.

Ik geef mijn setter energique en gaf als pup 100 gr energique per 2,5 kg pup. Nu als volwassen reu krijgt hij 700gr per dag voor een hond dus van 38 kg.
Het overgaan van de 100gr per 2,5 kg naar de 100gr. per 5 kg ging eigenlijk vanzelf, ik merkte dat hij op een bepaald moment niet meer de behoefte had aan die grote hoeveelheden en heb dat toen aangepast.
Het is een flinke maar zeker niet te dikke hond. Ik vind hem precies op maat al klint 38 kg wel veel voor een setter, maar hij is dan ook 72cm hoog. Hij is gewoon een beetje uit de kluiten gewassen.

Veel succes met jou pup/puber.
En Setter pups mogen er een beetje mager uit zien hoor, mijn teef toendertijd was ook mager als pup maar toen ze volwassen werd en ging uitzwaren was ze precies op maat. Als je haar nu al op maat maakt en ze gaat daarna uitzwaren, zit je met een te dikke setter.
Mijn ervaring is dat teven toch altijd wat meer gaan uitzwaren dan reuen.
Als alles goed gaat krijg ik er eind van dit jaar ook weer een pup bij, het wordt dan ook en teef.
Groetjes Trudie