Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Lizzy
Kaio schreef: za 11 dec 2021, 14:56 Tja dat testen is ook niet echt iets waar je dus van op aan kunt. Zeker als mensen dus gevaccineerd zijn.
Maar goed dus tot nu niemand ernstig ziek lees ik
Dat is niet door het vaccineren. De PCR test reageert niet helemaal betrouwbaar op de Onicron variant door het ontbreken van... Ik dacht 1 stukje DNA-blabla. Dr. John Campbell weet hoe het zit.
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 11 dec 2021, 15:13 Dat is niet door het vaccineren. De PCR test reageert niet helemaal betrouwbaar op de Onicron variant door het ontbreken van... Ik dacht 1 stukje DNA-blabla. Dr. John Campbell weet hoe het zit.
Omicron is een S gene dropout variant, dat betekent dat sommige PCR testen die alleen op het S gen testen, vals negatief kunnen zijn. Aangezien dat ook al geldt voor ik dacht beta, worden nu meestal testen gebruikt die targets hebben op meerdere genen en kan de ‘s gene drop-out’ juist snel gebruikt worden om te zeggen ‘wel of niet verdenking omicron’ alleen is dat niet helemaal 100% waterdicht.
Door Siberienne
Angelique schreef: za 11 dec 2021, 14:17 Enige interessante vraag is straks hoeveel er erg ziek zijn geworden cq zijn overleden.
Niet de enige vraag, ook hoe snel en hoe het zich verspreid. Als van een virus bv maar 1 % ipv 10% ernstig ziek zou worden, maar het verspreid zich ‘tig keer zo snel, moet je nog steeds maatregelen aanpassen om een piek in de ziekenhuizen te voorkomen. En evt de infectie preventie maatregelen in bv ziekenhuizen aanpassen om daar te voorkomen dat kwetsbare mensen in het ziekenhuis het oplopen.
Wat positief is dat er veel minder asymptomatische besmettingen lijken te zijn; dat maakt maatregelen makkelijker want zou je veel meer kunnen inzetten op ‘thuisblijven als je verkouden bent’ ipv bv testen voor toegang.

Hopelijk gaan er snel wat meer antwoorden komen. Wat wel fijns dat iedereen mee wil werken ; 95% respons op vragenlijsten is echt heel hoog.
Door Kaio
Lizzy schreef: za 11 dec 2021, 15:13 Dat is niet door het vaccineren. De PCR test reageert niet helemaal betrouwbaar op de Onicron variant door het ontbreken van... Ik dacht 1 stukje DNA-blabla. Dr. John Campbell weet hoe het zit.

oo ok.
Siberienne schreef: Omicron is een S gene dropout variant, dat betekent dat sommige PCR testen die alleen op het S gen testen, vals negatief kunnen zijn. Aangezien dat ook al geldt voor ik dacht beta, worden nu meestal testen gebruikt die targets hebben op meerdere genen en kan de ‘s gene drop-out’ juist snel gebruikt worden om te zeggen ‘wel of niet verdenking omicron’ alleen is dat niet helemaal 100% waterdicht.
Ik vroeg me al af hoe het ook kan dat vanaf afrika een vliegtuig vertrekt waarbij iedereen getest is, PCR en sneltest en dat ze dan bij het landen alsnog corona blijken te hebben?
Door Siberienne
Kaio schreef: za 11 dec 2021, 16:04 oo ok.

Ik vroeg me al af hoe het ook kan dat vanaf afrika een vliegtuig vertrekt waarbij iedereen getest is, PCR en sneltest en dat ze dan bij het landen alsnog corona blijken te hebben?

Dat vroeg ik me ook af. Ik weet niet hoeveel kinderen eronder waren (kinder onder de 18 of 16 oid hoeven niet getest) en hoe goed de tests afgenomen zijn. Antigen testen kunnen bij mensen die nog geen symptomen hebben ook negatief zijn, die zijn vaak pas positief als iemand veel virus uitscheidt. En de 3e optie is nog gekochte vals negatieve certificaten.
Door Angelique
Lizzy schreef: za 11 dec 2021, 12:03 Sommige "wappies" waarschuwen hier al sinds het begin voor. En toen wilde ik er nog niet aan. Dat kan nog leuk worden als je na booster nummer 4 (of 5 of 6, etc.) denkt "nu heb ik er geen trek meer in" en dan geen QR code meer krijgt :-X. Ik hoop nog steeds dat het zo ver niet gaat komen. Verwacht dan ook wel massale opstand. Hoop ik. Denk ik.

Ik vind het namelijk een no brainer om me niet vanaf nu voor de rest van mijn leven vol te laten spuiten met iedere 3 tot 6 maanden een corona boostertje.

Dat gebeurt dus nu al als je booster 1 niet neemt. En de massa kijkt toe en vindt het goed. Meer dan dat zelfs. En zo zal het ook nog bij booster 6 zijn.

Leuk stuk over de qr-ode

https://www.ftm.nl/artikelen/internatio ... P0j0T3%2BD
Door Angelique
Siberienne schreef: za 11 dec 2021, 15:57 Niet de enige vraag, ook hoe snel en hoe het zich verspreid. Als van een virus bv maar 1 % ipv 10% ernstig ziek zou worden, maar het verspreid zich ‘tig keer zo snel, moet je nog steeds maatregelen aanpassen om een piek in de ziekenhuizen te voorkomen. En evt de infectie preventie maatregelen in bv ziekenhuizen aanpassen om daar te voorkomen dat kwetsbare mensen in het ziekenhuis het oplopen.
Wat positief is dat er veel minder asymptomatische besmettingen lijken te zijn; dat maakt maatregelen makkelijker want zou je veel meer kunnen inzetten op ‘thuisblijven als je verkouden bent’ ipv bv testen voor toegang.

Hopelijk gaan er snel wat meer antwoorden komen. Wat wel fijns dat iedereen mee wil werken ; 95% respons op vragenlijsten is echt heel hoog.
Volgens de zuid-afrikaanse Jaapjes verspreid het zich razendsnel en wordt niemand fatsoenlijk ziek. Als deze variant de e Delta in notime zou wegdrukken zou jee bijna zeggen…welkom omicron.
Door Kim_S
Angelique schreef: za 11 dec 2021, 18:11 Volgens de zuid-afrikaanse Jaapjes verspreid het zich razendsnel en wordt niemand fatsoenlijk ziek. Als deze variant de e Delta in notime zou wegdrukken zou jee bijna zeggen…welkom omicron.
Dat heb ik ook al gedacht. Zou dan zelfs een soort natuurlijke booster zijn. Maar ik heb nog niet helder hoe veel data er precies bekend en onderzocht is voor wat betreft Omicron, en of er inderdaad niemand ernstiger ziek van wordt. (Nog niet naar gezocht ook, dus misschien is het er wel al)
Door Siberienne
Angelique schreef: za 11 dec 2021, 18:11 Volgens de zuid-afrikaanse Jaapjes verspreid het zich razendsnel en wordt niemand fatsoenlijk ziek. Als deze variant de e Delta in notime zou wegdrukken zou jee bijna zeggen…welkom omicron.
Het is soms moeilijk om landen met elkaar te vergelijken. De gemiddelde leeftijd in Zuid Afrika is 28, in de UK is dat 40, de piek van de besmettingen is SA ligt in de leeftijdsgroep 10-14. Het is even afwachten wat er gebeurd tegen de tijd dat het zich naar ouderen gaat verplaatsen.

Ik noem de UK omdat daar op het moment omicron als een dolle op aan het komen is. Al met al denk ik dat er nog veel onzeker is en dat de komende
weken gaan uitwijzen hoe en wat.

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat omicron de milde variant is waar iedereen op zat te wachten. Waarbij ik nog steeds wel een beetje beducht ben voor een virus dat zich zo makkelijke verspreid. Binnen het ziekenhuis wordt dat echt een uitdaging. Maar goed, dat zou te overzien moeten zijn.
Wij halen hem er gewoon uit hoor.. Via 1 kit gewoon net als met de andere varianten. Bij de andere kit komt maar 1 van de 2 kanalen op en zo kan je zelfs de verdachten voor die variant gemakkelijk eruit halen. Het 2e kanaal komt heel duidelijk op, door de besmettelijkheid is het nl meestal een grote hoeveelheid virus.
Siberienne schreef: za 11 dec 2021, 15:57 Niet de enige vraag, ook hoe snel en hoe het zich verspreid. Als van een virus bv maar 1 % ipv 10% ernstig ziek zou worden, maar het verspreid zich ‘tig keer zo snel, moet je nog steeds maatregelen aanpassen om een piek in de ziekenhuizen te voorkomen. En evt de infectie preventie maatregelen in bv ziekenhuizen aanpassen om daar te voorkomen dat kwetsbare mensen in het ziekenhuis het oplopen.

Ja, maar dan circuleert het wel sneller en kan je misschien toch groepsimmuniteit krijgen.
Als iedereen het pakweg iedere maand weer tegenkomt... In de toekomst he.
Door Too
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 14:49 Ik had uitgerekend dat ik ergens in januari mijn oproep zou krijgen. Gaat hem niet worden nu ik besmet ben. Geen idee of ik daardoor een booster afspraak ga krijgen
Balen dat je nu ziek bent! Hopelijk voel je je snel weer beter
Je besmetting telt nu min of meer als booster, volgens de huidige regels is een booster 6 maanden na besmetting ( of vaccinatie) aan de orde
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door