Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ik heb alleen even de laatste vijf minuten gekeken en ik denk dat dat een oversimplificatie is van evolutie / evolutiedruk en dat die er niet zou zijn bij SARS CoV2.

Even heel kort en ik kom er later nog op terug; het gaat niet alleen om doodgaan van de host, het gaat ook om hoe makkelijk verspreiding gaat. Even heel simpel; als mensen zodanig ziek worden dat ze een week in bed liggen, hebben ze minder sociale contacten en verspreiden ze ook veel minder dan mensen die überhaupt geen symptomen hebben. Dus is de selectie daar ook richting een milder virus.

En even cru gezegd: selectie kan ook plaats vinden aan de kant van de host; dat die hosts die er zo gevoelig voor zijn dat ze doodgaan, uitsterven. Dat geeft dan ook minder dodelijkheid / ernstige ziekte in de toekomst.

Het gaat om de gast-gastheer interactie en dat is een complex systeem.

Weet je, we zijn heel veel aan het leren, over al die evolutie theorieën. Dit is de eerste pandemie waarbij ‘live’ het ontstaan en de verspreiding van varianten gevolgd kan worden EN er in een vroeg stadium al een vaccinatie beschikbaar is. Ik denk dat nogal wat theorieën omver geworpen gaan worden of in ieder geval aangepast.
Zo las ik bv ook dat de omicron variant mogelijk helemaal niet in de mens is ontstaan maar in een dier en weer terug gesprongen naar de mens, als dat zo is, wordt het hele spel nog veel complexer... en kunnen alle simpele a-b-c -tjes sowieso in de prullenbak
Door wenchew
Ik lig inmiddels sinds woensdag in het ziekenhuis met corona...
Lag al een week op de bank met buikgriepachtige klachten, woensdag eind van de dag ineens alles behalve lekker... Maar de huisarts, uitgedroogd, doorgestuurd naar het ziekenhuis, want zwanger en uitgedroogd is geen goede combi... In het ziekenhuis preventief getest op corona en bingo... 🙄🙄🙄

Inmiddels zit er weer schot in de zaak en kan ik met wat minder zuurstof overdag, maar vervelend is het wel...
Door smulpaap
wenchew schreef: zo 12 dec 2021, 11:54 Ik lig inmiddels sinds woensdag in het ziekenhuis met corona...
Lag al een week op de bank met buikgriepachtige klachten, woensdag eind van de dag ineens alles behalve lekker... Maar de huisarts, uitgedroogd, doorgestuurd naar het ziekenhuis, want zwanger en uitgedroogd is geen goede combi... In het ziekenhuis preventief getest op corona en bingo... 🙄🙄🙄

Inmiddels zit er weer schot in de zaak en kan ik met wat minder zuurstof overdag, maar vervelend is het wel...
Heel veel beterschap :)
Door Mandarijn
Tibbies schreef: zo 12 dec 2021, 19:59 @ Mandarijn. Heb je de uitslag al? Ik duim dat je negatief getest bent.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja hij is binnen. Positief. En ook al gebeld door de GGD. Nu sowieso tot donderdag in isolatie. En ben ik donderdag 24u klachtenvrij dan mag ik in het weekend weer lekker gaan wandelen met mijn 2 heren. En dan ga ik ze flink knuffelen!!!
Door Angelique
Mandarijn schreef: zo 12 dec 2021, 21:40 Ja hij is binnen. Positief. En ook al gebeld door de GGD. Nu sowieso tot donderdag in isolatie. En ben ik donderdag 24u klachtenvrij dan mag ik in het weekend weer lekker gaan wandelen met mijn 2 heren. En dan ga ik ze flink knuffelen!!!
Beterschap!
Door doranto
Mandarijn schreef: zo 12 dec 2021, 21:40 Ja hij is binnen. Positief. En ook al gebeld door de GGD. Nu sowieso tot donderdag in isolatie. En ben ik donderdag 24u klachtenvrij dan mag ik in het weekend weer lekker gaan wandelen met mijn 2 heren. En dan ga ik ze flink knuffelen!!!
Beterschap!
Beterschap. :-*
Door Lizzy
wenchew schreef: zo 12 dec 2021, 11:54 Ik lig inmiddels sinds woensdag in het ziekenhuis met corona...

Heftig zeg! Beterschap!
Door pike

Ai dat is heftig. Hopelijk knap je snel weer goed op. Sterkte en beterschap! :-*
Door Ina

O dear, dat is wel even spannend zeg .... als of Covid krijgen al niet spannend genoeg is, moet het dan ook nog zijn tijdens zwangerschap :(
Hopelijk knap je snel op en mag je lekker naar huis en verder onbekommerd genieten van het zwanger-zijn :)
Door Lizzy
Ik hoop dat je donderdag 24 u vrij bent :-* . Jij ook beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door