Lizzy schreef: ↑za 27 nov 2021, 11:40 Bedankt voor deze bevestiging en bovenstaande uitleg. Nog minder moed om te gaanMaar hoe groot is de land nou echt dat je zus - of iemand anders daar - daadwerkelijk op dat moment positief is, zonder symptomen en jullie aansteekt?![]()
- iemand moet besmet zijn en besmettelijk en ik ga er even vanuit dat iemand met symptomen niet komt (dat zou je af kunnen spreken toch?)
- die besmettelijkheid van Corona duurt door de bank genomen 7 dagen: 2 dagen voor de symptomen en 5 dagen met
- de incubatie tijd gemiddeld 5 dagen, tot 14 dagen
- dus in degene moet contact hebben gehad met een Corona patiënt in de 3 tot 12 dagen voor jullie bijeenkomen (ik neem het even ruim, gemiddeld is de incubatietijd 5 dagen, dus dan zijn het er maar drie)
- besmet worden bij dat contact
- zelf nog niet ziek zijn
- een negatief testen
- en het overdragen
Nou kan zo’n test wel niet 100% betrouwbaar zijn (even uit mijn hoofd, volgens mij iets van 60-70%) maar het verkleint de - toch al vrij kleine - kans nog verder.
Dus nee, je hebt geen garanties, maar schat het risico ook niet te hoog in.
@Ellen wat een narigheid! Misschien toeval maar ik heb meer uitbraken gelezen gekoppeld aan yoga (net als aan zingen). Misschien toch te maken met ademhalingstechniek met dieper inademen ? Ik vraag me dat nog steeds af..
Zingen geeft ook meer aerosolen dan praten, wij hadden hier een uitbraak met een feestje met karaoke. Dus geen liedjes zingen Lizzy