Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Lizzy schreef:
Ja, en wij hier in NL gaan de vluchten vanuit die landen annuleren als er hier stuk of 100 mensen met deze variant rondlopen. Dit worden nog lange jaren. Want we blijven achter de feiten aanlopen.
Uiteraard , gaan we eerst afwachten.

Blijkt gewoon dat je wat aan de zorg moet doen aangezien het duidelijk een blijvertje is. En vaccins NIET DE oplossing lijken aangezien je voor deze variant wrslijk een ander vaccin nodig hebt en voor je die hebt heb je weer een mutatie ::) Dit gaat niet goed zo
Door Kaio
Duitsland heeft ook besloten vluchten uit zuid Afrika te stoppen alleen Duitse burgers mogen nog terug.
Maar wat heeft het voor een nut als in de buurlanden elders in Europa nog wel gewoon doorgaat? Waar was een Europa ook nog eens voor?
Door eelke
Kaio schreef: vr 26 nov 2021, 09:23 Duitsland heeft ook besloten vluchten uit zuid Afrika te stoppen alleen Duitse burgers mogen nog terug.
Maar wat heeft het voor een nut als in de buurlanden elders in Europa nog wel gewoon doorgaat? Waar was een Europa ook nog eens voor?
Dat je niet de eerste bent die het binnen haalt...
Maar nee, ontkomen doe je er niet aan lijkt me, dat hebben wel met corona en alle variaties toch wel gezien.
Door Kaio
eelke schreef: vr 26 nov 2021, 11:00 Dat je niet de eerste bent die het binnen haalt...
Maar nee, ontkomen doe je er niet aan lijkt me, dat hebben wel met corona en alle variaties toch wel gezien.
Ja ach waarschijnlijk is het al binnen aangezien er toch ook afgelopen weken vluchten vanuit daar geland zijn. Alleen hebben we nog niet vastgesteld dat die variant bij sommige er al is ::)
Door eelke
Kaio schreef: vr 26 nov 2021, 11:10 Ja ach waarschijnlijk is het al binnen aangezien er toch ook afgelopen weken vluchten vanuit daar geland zijn. Alleen hebben we nog niet vastgesteld dat die variant bij sommige er al is ::)
Tadaa;

Of het inderdaad om B.1.1.529 gaat 'is niet zeker, maar het kan wel', zegt de Belgische viroloog Marc Van Ranst over twee mogelijke besmettingen met de virusmutatie die recent in zuidelijk Afrika is opgedoken. Uit angst voor de nieuwe variant sloten vandaag meerdere landen de grenzen voor vluchten uit Zuid-Afrika en omliggende regio.

België onderzoekt twee de mogelijke besmettingsgevallen met B.1.1.529 en komt later vandaag met uitsluitsel, zegt Van Ranst tegen de krant Het Laatste Nieuws. Het is nog onduidelijk of het om onlangs aangekomen reizigers gaat. ,,Het nuchtere feit is dat deze variant waarschijnlijk reeds in heel beperkte mate aanwezig is in Europa", twittert hij.
Door Lizzy
Kaio schreef: vr 26 nov 2021, 09:23 Duitsland heeft ook besloten vluchten uit zuid Afrika te stoppen alleen Duitse burgers mogen nog terug.
Europa heeft met deze hele pandemie laten zien dat er geen Europa bestaat.
Door Lizzy
Kaio schreef: do 25 nov 2021, 20:11 Val van mijn stoel, heb je Rutte ooit een lieverd gevonden ? ;D
Hahahaha, nou nee, niet echt (of eigenlijk echt niet) maar ik vond oprecht dat hij in het begin van deze pandemie zijn werk heel goed deed. Voor zover ik dat natuurlijk kon beoordelen.
Door Siberienne
sam28 schreef: vr 26 nov 2021, 08:23 Ik wilde doneren maar dat moet met je creditcard. Die heb ik niet :-\ Eens kijken of ik iemand kan charteren met zo'n ding.

Gister mijn booster gehad met pfizer. Heb een zere arm maar verder voel ik me prima eigenlijk.
Je kunt ook ‘gewoon’ doneren via Unicef. Da’s makkelijker.
Door dinky89
Kaio schreef: vr 26 nov 2021, 09:12 Uiteraard , gaan we eerst afwachten.

Blijkt gewoon dat je wat aan de zorg moet doen aangezien het duidelijk een blijvertje is. En vaccins NIET DE oplossing lijken aangezien je voor deze variant wrslijk een ander vaccin nodig hebt en voor je die hebt heb je weer een mutatie ::) Dit gaat niet goed zo
Ik weet nog zo niet of de vaccins niet goed zouden werken. Wanneer ik dit artikel lees dan zeggen de experts dat deze nieuw ontdekte variant meer lijkt op de oude varianten dan op de nu dominante Delta variant: Wereld bezorgd om B.1.1.529, wat weten we over deze nieuwe coronavariant? - https://nos.nl/l/2407151
Eigenlijk weten we nog bijna niets behalve een vermoeden dat deze variant al langer rond lijkt te gaan op basis van de vastgestelde mutaties. Verder onderzoek naar besmettelijk zijn en werkzaamheid vaccins gaat minstens weken duren. Wel toevallig dat we hier thuis gisteren in de ochtend nog tegen elkaar zeiden dat het al best een tijd rustig was qua nieuwe varianten waar dat elkaar eerder vrij vlot elkaar leek op te volgen ::)

Verder overigens helemaal met je eens dat er gekeken moet worden naar de langere termijn hoe we deze golven in de zorg beheersbaar krijgen.
Door sam28
dinky89 schreef:Wel toevallig dat we hier thuis gisteren in de ochtend nog tegen elkaar zeiden dat het al best een tijd rustig was qua nieuwe varianten waar dat elkaar eerder vrij vlot elkaar leek op te volgen ::)
Wil je de volgende keer je mond houden :biggrin2:

Die nieuwe variant was denk ik wel te verwachten met een enorm lage vaccinatie graad in bijna heel Afrika.

Bij ons op IC is het iig lekker druk. ::) De jongste buikligger is nog geen 30. (Mompelt iets over een fantastische weerstand). Die andere had bedacht dat de kans om covid te krijgen nihil was en het vooral een politiek spelletje was. Mafklappers.
Nog 2 avonden. :-\ het ligt heel erg aan de IC verpleegkundige of het leuk is of niet.
Door Lizzy
Ik begin toch wel opnieuw de zenuwen te krijgen voor Corona.... :-\ . Komt eigenlijk, mijn vriendin heeft Corona. Is gevaccineerd en ze is knap ziek. Ze heeft met vier vriendinnen afgesproken en 1 daarvan voelde zich niet helemaal top. Die heeft een zelftest gedaan en was negatief. OK, die had dus toch corona en heeft mijn vriendin aangestoken. En 4 december heb ik met mijn familie afgesproken om m'n moeder verjaardag te vieren. We zouden allemaal een zelftest doen. Leuk, maar wat heb je daar nog aan...? Die test dus gewoon mensen die al niet lekker zijn negatief :-\ . En voor mezelf ja ala. Maar wij kunnen het ons met onze jongste telg erbij helemaal niet permitteren om ziek te worden :-\ . Pfft... En ja, ik ben gevaccineerd maar met Janssen :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door