Tibbies schreef: ↑wo 24 nov 2021, 08:37 Ook met een foto ben ik blij+1
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef:Heb je een leuke hoge krabpaal? Eentje waar ze goed in kan klimmen? Zijn er kasten waar ze bovenop kan, vb vanop die paal?Ik heb een grote krabton gekocht voor ze kwam en her en der krabplankjes op de grond liggen. Kartonnen en dat sisal (of hoe je dat ook schrijft).
Heb je ook vlakke verticale krabgelegenheden? Zoals een plaat tegen de muur of bank oid? Krabmat op de grond?
Elke kat heeft zo z'n voorkeuren.
De plaatsen waar ze nu krabt zou je iets sterk ruikends moeten op doen. Want krabben laat geur achter die haar aanzet daar weer te krabben.
Op dezelfde manier kan je haar, door haar pootjes zachtjes over de krabpaal te wrijven, aanzetten daar te krabben. Zo laat je zo'n geurmerk achter.
Verder gewoon altijd als ze ergens krabt, haar wegnemen en op de krabpaal plaatsen.
pearlsofpassion schreef:De plaatsen waar ze nu krabt zou je iets sterk ruikends moeten op doen.Ik heb er gisteravond deodorant op gespoten. Is dat sterk genoeg? Of heb je andere ideeen.
pearlsofpassion schreef:Als dat het materiaal niet van kleur verandert, gebruik ik meestal azijn. Dat ruiken ze niet zo graag.Haha ja, dat zijn precies de plekken waar het op moet
Maar op gordijnen of behang zou ik daar wel voorzichtig mee zijn.
Too schreef:Is ze al toe aan clickertraining, apporteren en behendigheid?Ik zal eens een clicker opdiepen, dat heb ik met ziva ook gedaan
Ik vond de periode dat de bolle apporteerde echt heel leuk ( en best makkelijk ;beetje vanaf de bank spelen)