Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
MillyMol, het is inderdaad heel treurig en verschrikkelijk machteloos makend en frustrerend. Ik kan gelukkig als ik aan het werk ben loslaten dat mensen niet gevaccineerd zijn en mijn werk goed uitvoeren.

Ik hoorde net dat ze bij ons ook flink moeten opschalen, ik vind dat echt vreselijk, dat betekent dat we weer vol in de hectiek belanden. De cohort afdelingen liggen al 2 weken vol geloof ik.

Mijn rooster is in ieder geval weer flink aangepast.
Door MillyMol
@Sam28: Ja, ik weet het. Ik sprak op 2 november iemand die in het Crisis team zit en die vertelde me dat het Ziekenhuis RampenOpvang Plan (ZiROP) weer actief werd en dat er weer cohort afdelingen werden opgetuigd.

Het is gewoon ruk.
Door sam28
Ik heb in dec een ZiROP training vanuit de OK. :biggrin2: Vind ik erg leuk want lekker in lijn met wat ik heb geleerd in mijn opleiding tot Medisch Hulpverlener.
Maar goed, ik dwaal af. ;)

Het is inderdaad vreselijk ruk.
Door wenchew
Misschien heel gek gedacht hoor... Maar waarom zetten ze geen medisch personeel uit het leger in (zowel in de verpleeghuizen etc als in de ziekenhuizen)... Tenminste, ik lees daar niks over...

En al die mensen die vorige pieken aangegeven hebben graag te willen helpen, waar zijn die gebleven? De verpleegkundigen die van het HBO komen of in hun laatste jaar zitten? Die zouden toch ook ingezet kunnen worden?

Maar nogmaals, ik heb geen zicht op wat er gebeurd in de ziekenhuizen anders dan wat ik in de media lees...
Door eelke
wenchew schreef: ma 22 nov 2021, 12:23 Misschien heel gek gedacht hoor... Maar waarom zetten ze geen medisch personeel uit het leger in (zowel in de verpleeghuizen etc als in de ziekenhuizen)... Tenminste, ik lees daar niks over...

En al die mensen die vorige pieken aangegeven hebben graag te willen helpen, waar zijn die gebleven? De verpleegkundigen die van het HBO komen of in hun laatste jaar zitten? Die zouden toch ook ingezet kunnen worden?

Maar nogmaals, ik heb geen zicht op wat er gebeurd in de ziekenhuizen anders dan wat ik in de media lees...
Dat is zeker weten vorig jaar gebeurd. En dat zal ook nu wel gaan gebeuren vermoed ik. Maar die worden achter de hand gehouden lijkt mij, voor als we op de piek zitten. En daar zitten we dus nog niet.

Leerlingen en stagiaires draaien al mee op de werkvloer.
Door rosmin
MillyMol schreef: ma 22 nov 2021, 11:33 Het is niet zozeer de ICU-capaciteit. Daar zijn sowieso maar rond de duizend van, dus de kans dat om die reden een operatie moet worden afgezegd is sowieso al vele malen groter. Het gaat om reguliere zorg, de bedden op de verpleegafdelingen. Daar worden er landelijk veel te weinig van beschikbaar gesteld deze ronde.
https://www.acutezorgnetwerk.nl/de-zorg ... -te-raken/
Ook hier in het noorden loopt de boel vast, gaat vast lopen ; In woonzorgcentra/ verpleeghuizen is veel uitval door ziekte en wordt er oproep aan vrijwilligers gedaan om bij te springen.
wenchew schreef:Maar is het niet veel verstandiger om ze nu al in te gaan zetten, voor er een piek komt en er nog meer uitval is?
Ik denk dat je in moet zetten op toestroom van corona-patienten drastisch verminderen.
Door wenchew
rosmin schreef: ma 22 nov 2021, 12:58 https://www.acutezorgnetwerk.nl/de-zorg ... -te-raken/
Ook hier in het noorden loopt de boel vast, gaat vast lopen ; In woonzorgcentra/ verpleeghuizen is veel uitval door ziekte en wordt er oproep aan vrijwilligers gedaan om bij te springen.

Ik denk dat je in moet zetten op toestroom van corona-patienten drastisch verminderen.
Dat laatste is nu al gebleken niet mogelijk...

En waarom niet en-en?
Ook straks na de piek moet de zorg gewoon door... En dat gaat hem niet worden als er nog meer ziekteverzuim komt...
Door Lizzy
wenchew schreef: ma 22 nov 2021, 13:03 Dat laatste is nu al gebleken niet mogelijk...

En waarom niet en-en?
Ook straks na de piek moet de zorg gewoon door... En dat gaat hem niet worden als er nog meer ziekteverzuim komt...
De hele tent dichtgooien helpt wel hoor, hebben we vorig jaar gezien. En als ik dan lees dat er waarschijnlijk al eerder een persconferentie komt, denk ik dat het wel die kant op gaat.
Door pluk
wenchew schreef: ma 22 nov 2021, 13:03 Dat laatste is nu al gebleken niet mogelijk...

En waarom niet en-en?
Al rek je de zorgcapaciteit nog zo op, uiteindelijk ga je tegen de grenzen aanlopen.
Hadden we maar iets om de instroom effectief te verminderen....

:doh:
Door MillyMol
pluk schreef: ma 22 nov 2021, 13:17 Al rek je de zorgcapaciteit nog zo op, uiteindelijk ga je tegen de grenzen aanlopen.
Hadden we maar iets om de instroom effectief te verminderen....

:doh:
Dat hebben we toch??? Vaccinaties, mondmaskers, 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken. Maar mensen gaan zich er niet vrijwillig aan houden. Het kabinet moet het afdwingen. Nu is eerst een harde lockdown nodig, net zoals in maart 2020. Pas als de cijfers het toelaten kunnen we terug naar minder strenge maatregelen, maar die anderhalve meter, handhygiëne en mondmaskers zijn echt een essentieel wapen, naast vaccineren.

Leuker kunnen we het niet maken helaas.
Door rosmin
[/quote]

Dat hebben we toch??? Vaccinaties, mondmaskers, 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken. Maar mensen gaan zich er niet vrijwillig aan houden. Het kabinet moet het afdwingen. Nu is eerst een harde lockdown nodig, net zoals in maart 2020. Pas als de cijfers het toelaten kunnen we terug naar minder strenge maatregelen, maar die anderhalve meter, handhygiëne en mondmaskers zijn echt een essentieel wapen, naast vaccineren.

Leuker kunnen we het niet maken helaas.[/quote]

Helemaal mee eens,
of we moeten accepteren dat niet iedere zieke genezen/verzorgd kan worden en dood kan gaan…. :-\
MillyMol schreef: ma 22 nov 2021, 13:33 Dat hebben we toch??? Vaccinaties, mondmaskers, 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken. Maar mensen gaan zich er niet vrijwillig aan houden. Het kabinet moet het afdwingen. Nu is eerst een harde lockdown nodig, net zoals in maart 2020. Pas als de cijfers het toelaten kunnen we terug naar minder strenge maatregelen, maar die anderhalve meter, handhygiëne en mondmaskers zijn echt een essentieel wapen, naast vaccineren.

Leuker kunnen we het niet maken helaas.
Volgens mij is dat precies wat Pluk ook bedoelt met die smiley ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door