Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑ma 22 nov 2021, 08:19 Maar dat is wat ik me dus afvraag. Als je corona gaat bestrijden door iedereen, zelfs de kinderen te proberen vaccineren, wordt Corona dan wel ooit 1 van de wintervirussen?Ja, ik heb dat ook gehoord van meerdere virologen. Die nu verschijnen in allerlei anti-corona-maatregelen-en-vaccinatie filmpjes. Toch geen mensen die je totaal niet serieus moet nemen.
Want zo haal je de natuurlijke selectie die daarvoor verantwoordelijk is, onderuit.
Ik denk niet dat het dan nog werkt. En er zijn ook virulogen die daavoor waarschuwen maar niet serieus genomen worden.
Ik heb het me ook afgevraagd van zodra men met dat idee van iedereen vaccineren aankwam. Ik hou er mijn hart voor vast. Vaccinatie van deze omvang op een ziekte waar je niet levenslang immuun voor wordt, is natuurlijk nog nooit gedaan. Das op zich een experiment. En ik heb zo het gevoel dat er niet ten gronde over nagedacht, laat staan gedebatteerd is. Een paar mensen beslissen de koers voor heel Europa.
Lizzy schreef: ↑ma 22 nov 2021, 09:13 Ik las dat het virus in Japan zo goed als vanzelf aan het verdwenen is. Iets met dat de Delta variant zichzelf uitroeit. Kok horen fluiten, weet niet waar de lepel hangt. Zal vandaag de bron nog eens proberen te zoeken. Enniewees, 75% van de bevolking is daar gevaccineerd.Dit verhaal?
rosmin schreef: ↑ma 22 nov 2021, 11:24 @MillyMolHet is niet zozeer de ICU-capaciteit. Daar zijn sowieso maar rond de duizend van, dus de kans dat om die reden een operatie moet worden afgezegd is sowieso al vele malen groter. Het gaat om reguliere zorg, de bedden op de verpleegafdelingen. Daar worden er landelijk veel te weinig van beschikbaar gesteld deze ronde.
Ja het is een gigantisch drama, maar ook hier in het noorden wordt de reguliere zorg al weken afgeschaald/ uitgesteld.
Het UMC Groningen is bijv. bezig om alle hartoperaties naar Duitsland te verplaatsen....
en in Friesland zijn mensen die al klaar lagen voor OK voor ernstige oncologie; dat operatievoorbereiding wordt gestopt omdat IC bed in die tussentijd bezet werd door coronapatient. Spoedeisende hulpen in Stadskanaal zijn dicht in het weekend wegens personeelstekort
Iedere week in de krant lees je dat er verder wordt afgeschaald.
Als je vriendin zegt dat het Noorden helemaal niet afschaalt heeft ze het echt mis :-(