Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
pearlsofpassion schreef: vr 19 nov 2021, 16:30 Zo werkt dat he.
In zijn functie kan hij dat niet openlijk verkondigen. Dat kan enkel als hij ontslag neemt, en dan nog...
Het erge is dat het nu overal zo werkt. Ben je als kamervoorzitter er niet mee eens mag je oprotten. Ben je als OMT lid er niet mee eens zijn er ook vast zelfde soort "maatregelen" etc, en zo krijg je een erg eenzijdig oogkleppen beleid ( wat al vanaf begin aan de hand is, we wisten niks van corona maar de vaccins gingen ons redden, en tot die tijd dat ze er zijn sluiten we de boel, maar een ander plan,?)
Als je geen nieuwe inzichten of andere inzichten wilt horen of zelf buitensluit, tja zo blijf je in dezelfde stront roeren.

En zoals dat in dat stuk staat 17 miljoen mensen en 1500 covid patiënten en de boel ligt plat, dan mag je inderdaad eens op zijn minst achter je oor krabben! Maar zoals ik al eerder zei met de griepgolfen was er ook al sprake van schaarste...Maar ergens is investeren in de zorg gewoon iets "vies" geworden of zo? ( Snap dat het niet binnen een jaar gefixed is maar de laatste jaren griepgolfen hadden wellicht eens serieus genomen moeten worden, dus was het wel al eerder mogelijk geweest, maar gut de verpleging zou zijn nog eens kunnen gaan vervelen, dat moet je ook niet hebben, wie kent hem nog? )
Door Angelique
Lizzy schreef: vr 19 nov 2021, 16:27 Akelig dat ie zich terug (moet) trekken. Dat hij niet bij zijn mening durft te blijven.
Omdat het een niet welgevallige mening is.

Past niet in het narratief van onze op zoek naar nieuwe jonge armen om te prikken minister.
Door Lizzy
Angelique schreef: vr 19 nov 2021, 16:58 Omdat het een niet welgevallige mening is.

Past niet in het narratief van onze op zoek naar nieuwe jonge armen om te prikken minister.
Ja kennelijk. Maar goed, ondertussen heeft ie het toch geschreven en wordt zijn woord alsnog verspreid.
Door Siberienne
Gelukkig zijn er wel meer mensen die uitspreken dat ze tegen aparte maatregelen voor ongevaccineerden zijn https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Ik moet wel zeggen dat de manier waarop Stefan Noordhoek deze post (mis)bruikt voor mij ook wel een reden zou zijn die te verwijderen. Wat een hijgerig ongenuanceerd geroep. De originele post was netjes en genuanceerd en een uitnodiging tot een debat wat in mijn ogen ook echt gevoerd moet worden, maar de manier waarop er mee omgegaan wordt, dan denk ik ‘Dat helpt ook echt tegen de polarisatie’. Bah.
Door Angelique
Siberienne schreef: vr 19 nov 2021, 17:33 Gelukkig zijn er wel meer mensen die uitspreken dat ze tegen aparte maatregelen voor ongevaccineerden zijn https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Ik moet wel zeggen dat de manier waarop Stefan Noordhoek deze post (mis)bruikt voor mij ook wel een reden zou zijn die te verwijderen. Wat een hijgerig ongenuanceerd geroep. De originele post was netjes en genuanceerd en een uitnodiging tot een debat wat in mijn ogen ook echt gevoerd moet worden, maar de manier waarop er mee omgegaan wordt, dan denk ik ‘Dat helpt ook echt tegen de polarisatie’. Bah.
Het was net ff anders he. Eerst werd de post gewijzigt en daarna verwijderd. Daarna kwam het stuk van Stefan

Leuk geframend!
Siberienne schreef: vr 19 nov 2021, 17:33 Gelukkig zijn er wel meer mensen die uitspreken dat ze tegen aparte maatregelen voor ongevaccineerden zijn https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Das toch een heel ander bericht in mijn ogen.
Wat het oorspronkelijk bericht van die AZ medewerker vooral uitzonderlijk maakt is dat hij zegt dat iedereen vaccineren dit niet gaat redden en dat het voor jonge mensen zelfs niet aan te raden is zich te laten vaccineren.
Het is gelinkt met het uitsluiten van niet-gevaccineerden maar het is niet hetzelfde. Het uitsluiten kan je nog gewoon verwerpelijk vinden om morele en maatschappelijke redenen los van of het medisch gezien nuttig is.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: vr 19 nov 2021, 18:55 Das toch een heel ander bericht in mijn ogen.
Wat het oorspronkelijk bericht van die AZ medewerker vooral uitzonderlijk maakt is dat hij zegt dat iedereen vaccineren dit niet gaat redden en dat het voor jonge mensen zelfs niet aan te raden is zich te laten vaccineren.
Het is gelinkt met het uitsluiten van niet-gevaccineerden maar het is niet hetzelfde. Het uitsluiten kan je nog gewoon verwerpelijk vinden om morele en maatschappelijke redenen los van of het medisch gezien nuttig is.
Voor mijn gevoel is de link dat een van de argumenten voor het uitsluiten ‘het stoppen van het virus’ is en ik las in de link die ik plaatste wel dezelfde uitspraak daarover dat dat geen argument meer (!) kan zijn. Dat is wel duidelijk iets dat veranderd is sinds de opkomst van de delta variant.

(Letterlijk citaat uit de link; "Dat virus is gewoon niet weg. Ook niet met vaccinatie. Het wordt wel hanteerbaar, maar het probleem gaat niet volledig weg. Dit virus is erbij gekomen en zal zeker ieder jaar zijn tol blijven eisen.")

Ik begrijp niet zo goed waarom dat niet breder opgepikt wordt want er zijn echt wel meer mensen die dat zeggen, dat de huidige vaccins de virus circulatie niet stoppen.

En het wel of niet vaccineren van de jongeren vind ik wel een lastige discussie moet ik zeggen, heb ik nu geen mening over.
Door Siberienne
Angelique schreef: vr 19 nov 2021, 18:17 Het was net ff anders he. Eerst werd de post gewijzigt en daarna verwijderd. Daarna kwam het stuk van Stefan

Leuk geframend!
Ik vind het stuk van Stefan nog steeds niet prettig in de manier waarop hij de tekst gebruikt, ook al heb je gelijk dat ik de volgorde van de gebeurtenissen niet goed op mijn netvlies had. Niet goed opgelet. (En dat kan hè, dat ik me vergis en dat niet met kwade opzet doe).

Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat mensen er met stukken van mijn hand vandoor gingen en die heel anders neerzetten dan dat ik ze bedoeld had. Vandaar dat ik denk ‘ik snap wel waarom hij dat stuk verwijderd heeft’. Maar dat had ik misschien beter uit kunnen leggen.
Tis zo ver he. In België worden de zorgmedewerkers verplicht gevaccineerd. Anders kunnen ze opkrassen.

Ipv de zorg op te schalen worden hier dus nog wat medewerkers weggejaagd in de hoop iets te bereiken dat nauwelijks effect heeft.
Slechtste beslissing in tijden als je't mij vraagt en ik vraag me af waar dit gaat stoppen. Wanneer ze eindelijk hun oogkleppen eens gaan afzetten..

En aan de andere zijde zijn er vooral zorgmedewerkers en ouderen met AZ gevaccineerd en krijgen ze nu weer maar een halve met Moderna. Lekker nuttig om dat dan verplicht te maken.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef:Tis zo ver he. In België worden de zorgmedewerkers verplicht gevaccineerd. Anders kunnen ze opkrassen.

Ipv de zorg op te schalen worden hier dus nog wat medewerkers weggejaagd in de hoop iets te bereiken dat nauwelijks effect heeft.
Slechtste beslissing in tijden als je't mij vraagt en ik vraag me af waar dit gaat stoppen. Wanneer ze eindelijk hun oogkleppen eens gaan afzetten..

En aan de andere zijde zijn er vooral zorgmedewerkers en ouderen met AZ gevaccineerd en krijgen ze nu weer maar een halve met Moderna. Lekker nuttig om dat dan verplicht te maken.
In het kader van we maken werken in de zorg aantrekkelijker :P

Hier in Duitsland willen ze overgebleven moderne gaan vaccineren als booster voor iedereen, en dan geen nieuwe Pfizer inkopen....
Heel eerlijk als ik 2x niet gereageerd heb op Pfizer zou ik als booster ook Pfizer willen en niet een andere ...
Overigens moet ik wachten op NL aangezien in 2 landen een vaccinatie niet geregistreerd wordt dus heb je geen zak aan met alle uitsluitende regelgeving. Ik las wel al dat ze in Europees verband de vaccinatie en dus QR code maar een half jaar geldig willen laten zijn :-X :-X :-X
Oja in Duitsland mag ik wel zo maar Bayern reizen maar Nederland en België zijn weer hoogrisico gebied ;D ( Bayern heeft in sommige regio's meer dan 1000 op de 100000 besmettingen) . Gelukkig kan ik nu wel de grens over omdat ik me 2x heb laten prikken maar hoe lang die dus geldig gaan zijn :-X :-\
Door Kaio
pearlsofpassion schreef:Straks kan je je vaccin maar beter gaan plannen in het kader van je vakanties. Beetje als wanneer je naar de tropen gaat. Nog even de benodigde vaccinatie halen.
dat zal hier moeilijk gaan, moet continue de grens over en ML heeft een baan waarvoor die internationaal moet reizen :g:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door