Inge en Bono schreef: Ja: Hoe weet je dat jij pfizer gaat krijgen?Dat is naar mijn werkgever gecommuniceerd. Ook woonclienten krijgen nu Pfizer, terwijl zij dacht ik moderna hebben gehad.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Inge en Bono schreef: Ja: Hoe weet je dat jij pfizer gaat krijgen?Dat is naar mijn werkgever gecommuniceerd. Ook woonclienten krijgen nu Pfizer, terwijl zij dacht ik moderna hebben gehad.
Ronald schreef: ↑do 18 nov 2021, 18:21 Sterkte Sam. Het lijkt me knap slopend om zo dicht op het front te werken.Wat is jouw redenering om geen Moderna te willen?
Ik weet nog niet wat ik doe. Mijn huidige vaccinatie bestaat alleen op papier. Mijn eerste is wel geregistreerd, de tweede niet. Als nu de derde bij de GGD gegeven wordt en wel geregistreerd wordt, heb ik dan wel een sluitende vaccinatie? Of moet ik het circus met printjes meenemen weer in dan...
Ik zat in de race met AZ. Het liefst heb ik nu Pfizer. Ik heb met mezelf ook afgesproken dat ik een Moderna ga afwijzen. Dan maar wat langer wachten.
sam28 schreef: ↑do 18 nov 2021, 22:35 Thnx. het is idd vermoeiend. De onzekerheid meer dan het werk op de ic voor mij. Maar baal wel dat m'n vrije weekend nu verdwenen is en het werk is wel heel zwaar.Heel veel sterkte Sam! En denk inderdaad goed om jezelf voordat je jezelf langdurig uitschakelt
Ook heb ik doordat ik net 2 weken vakantie heb gehad, doorgekregen dat ik eigenlijk redelijk uitgeput was. Een collega vroeg afgelopen dinsdag of mijn vakantie wel lang genoeg was geweest en moest echt ff slikken. Daar schrok ik ook wel weer van.
Maar goed, ik weet het nu dus mezelf maar goed in de gaten houden.
Hoe komt dat er nu veel minder ic-bedden beschikbaar zijn dan eerder dit jaar?
'Dat heeft meerdere oorzaken. Veel ic-verpleegkundigen zijn intussen uitgestroomd, omdat ze een andere baan hebben gevonden. Er zijn ook veel zieken. Het percentage ligt nu tussen de vijftien en zeventien procent. En er zijn momenteel veel van hen zwanger. Tachtig procent van de ic-verpleegkundigen is vrouw. Er is sprake van een geboortegolfje, net als in de rest van Nederland.'
Eerder tijdens de pandemie werden bedden van de kinder-ic ingezet voor de verpleging van volwassenen. Dat is nu geen optie. Waarom niet?Dit maakt dat er in maart nog zo'n 60 IC bedden waren in het UMCG en nu 'maar' 28. Maakt het voor mij ook weer duidelijker waarom de IC nu eerder in nood komt dan eerder.
'Daar liggen nu veel kinderen met het RS-virus. Eerder hadden we een veel strengere lockdown. Nu zijn er veel meer contacten. Daardoor kan dat virus zich veel meer verspreiden.'
Inge en Bono schreef: ↑vr 19 nov 2021, 08:37 BedanktNou ja, snap ik ook wel. Bij de eerste ronde zouden we ook pfizer krijgen tot ineens anders werd besloten, dus ik denk dat je het pas zeker weet als je de oproep hebt.Voor de cliënten is het bij ons wel bekend, voor medewerkers nog niet, in ieder geval nog niet bij de medewerkers
![]()
sam28 schreef: ↑do 18 nov 2021, 23:01 Ik ben overigens ook erg benieuwd wat voor andere emotionele lading er zit aan mensen in leven houden die zich willens en wetens niet wilden laten vaccineren. Ben erg benieuwd of ik dat voor mezelf los kan laten, patiënten zullen het niet merken maar geen idee of ik het trek.Poeh Sam, ik wens je toe dat je dat kunt parkeren, echt! Want op het moment dat die mensen daar liggen doet het er niet meer toe.
pearlsofpassion schreef: ↑vr 19 nov 2021, 08:11 Wat is jouw redenering om geen Moderna te willen?Opmerkingen die eerder in deze discussie zijn geplaatst over hoeveelheden en bescherming bij een volle of een halve vaccinatie. Ik kan ze zo gauw niet terugvinden.
MillyMol schreef: ↑vr 19 nov 2021, 10:34 Poeh Sam, ik wens je toe dat je dat kunt parkeren, echt! Want op het moment dat die mensen daar liggen doet het er niet meer toe.Komt vast wel goed als ik daar eenmaal ben maar ik merk gewoon nu dat het me veel kost. Ik ben gelukkig niet nieuw in de zorg en heb ook voor patienten gezorgd die zich helemaal het rimbam gerookt hadden (om maar wat te noemen, of overgewicht, of alcohol, of...) en daar nu de prijs voor betaalden. Die hebben er ook nooit wat van gemerkt.
Ik zat vaak in spreekkamers met mensen die alles hadden gedaan wat God verboden had, om het zo maar eens uit te drukken, en privé vond ik daar altijd van alles van, maar het hielp mij altijd reuze om te bedenken dat ik daar als professional niets van hoefde te vinden. Mijn taak was het om alle gezondheidsrisico’s in kaart te brengen zodat een patiënt veilig onder narcose kon en hen te informeren over de voor- en nadelen van de mogelijke anesthesietechnieken en hen te helpen daarin een goede en veilige keuze te maken als dat mogelijk was gezien de voorgenomen ingreep.
Focus op de zorg die je patiënten nodig hebben. En zorg goed voor jezelf, zowel fysiek als mentaal. In OLVG staan volgens mij nog steeds mensen tot je beschikking waarmee je kunt praten over je worsteling, mocht je die krijgen. Hartstikke vertrouwelijk, hartstikke belangrijk.
sam28 schreef: ↑vr 19 nov 2021, 13:33 Komt vast wel goed als ik daar eenmaal ben maar ik merk gewoon nu dat het me veel kost. Ik ben gelukkig niet nieuw in de zorg en heb ook voor patienten gezorgd die zich helemaal het rimbam gerookt hadden (om maar wat te noemen, of overgewicht, of alcohol, of...) en daar nu de prijs voor betaalden. Die hebben er ook nooit wat van gemerkt.Die lading is ook anders door hoe het in de media gebracht wordt en de nadruk die erop gelegd wordt. Persoonlijk vind ik dat .. gevaarlijk. Mensen maken keuzes op hun eigen afwegingen. Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook nooit veranderen. Eigenlijk is dat iets wat je als je beleid maakt, mee zou mogen nemen in de overwegingen.
Dus natuurlijk ga ik me op die patiënten focussen en ook zullen ze weer de beste zorg krijgen die ik ze kan bieden.
De lading is alleen anders en ik merk dat ik dat ingewikkeld vind en daar had ik eerder een stuk minder last van.
Ze hebben inderdaad nog steeds die ondersteuning. Als het me zoveel blijft kosten zal ik eens contact met ze opnemen.
pearlsofpassion schreef: ↑vr 19 nov 2021, 16:14 Hoezo akelig? Dat hij het terugtrekt? Is te verwachten he...Akelig dat ie zich terug (moet) trekken. Dat hij niet bij zijn mening durft te blijven.
Ik vind het geruststellend dat ik dan toch niet gek ben en dit al weken zeg.
Dat de politiek enkel inzet op vaccineren en niets anders, dat vind ik ook het beangstigenst.
We kunnen alleen maar hopen dat dit soort berichten ook binnenkort eens in die houten koppen doordringen.