Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

OK, onze Sjoerdtie heeft heel veel kauwbehoefte op het moment. En het liefst kauwt ie op touw. Maar ieder speeltje van touw tot nu toe, daar plukt hij stukjes vanaf en die vreet ie op. We hebben natuurlijk al allerlei soorten kauwbotten (koffiehout, olijfhout, wortelhout, Ziwi peak botten, etc. etc. etc.) en dat vindt hij ook leuk, maar niet zo leuk als touw. Kong vindt hij geen zak aan.

Wie oh wie weet onverwoestbare leuke kauwspeeltjes voor onze mooiert :smitten: ??
Kijk hem nou verontwaardigd zitten wezen ;D

Onverwoestbaar is het zeker niet, maar mijn touw-plukker Atz hier heeft touwen van geknoopt fleece. Daar kauwt hij wel op maar hij krijgt er niet zo makkelijk stukjes vanaf.
Jammer dat Sjoerd een Kong niks vindt, die is hier ook favoriet voor het kauwen. Net als buffelhuid of welke andere snack dan ook :biggrin2:
Die van mij kan de hele dag met zo'n zwarte kong rondlopen, gewoon een lege. Kauw kauw kauw,gooi, erachteraan, kauw, de bank op, help hij valt , shit zelf pakken , etc.... ;D
Van die zwarte kong heb je ook nu andere modellen wellicht vindt Sjoerd er wel wat aan.
Voor de rest ben ik nog niks onverwoestbaars tegengekomen. Ja zijn kauw speeltje van een paar euro in de vorm van een tandenborstel slingert ook nog ergens rond.
De rest doet altijd vakkundig ontleed hier in huis.
Hier waren ze wel blij met de kong extreme goodie bone met klein stukje gedroogde kip erin.

En er is nog zo’n rond rood ding van Kong waar je wat op kan smeren / in de ribbels stoppen. Maar dat was alleen leuk zolang er wat pinda kaas nog in zat.

En een bevroren kong met vulling? Zijn ze vaak ook wel een poos zoet mee. Kan bv met paar kleine stukjes vlees en water met geitenmelk of bone broth laten bevriezen.

En van stof was bij ons niks onverwoestbaar…

(Is het kauwen vanwege gebit of vanwege ik verveel mij zo? Voor dat laatste was dozen slopen bij jut en Jul favoriet)
Deze was nieuw. Heel sterk. Net wezen kopen.
IMG_20211117_151153[1].jpg
IMG_20211117_151153[1].jpg (4.42 MiB) 1460 keer bekeken
Drie minuten later (serieus!):
IMG_20211117_151613[1].jpg
IMG_20211117_151613[1].jpg (3.71 MiB) 1460 keer bekeken
Ding ligt in de schuur en kan de kliko in.....

Hij is op het moment gewoon een beetje aan het puberen. Twee van zijn broertjes hebben het zelfde. We willen kauwen en alles mot stuk. Kong vindt hij dus echt saai. Ziwi peak botten zijn leuk maar ja jeetje, bijna 12 euro! En hij heeft die knook er met een half avondje af en daarna vindt hij ze niet leuk meer.....
Ik heb indertijd voor mevrouw tank (Amber die alles wist te slopen ) speelgoed geprobeerd van brandslang materiaal . Zou zeer sterk zijn . Speelgoed heeft drie dagen geleefd .
West Paws had ik ook . Dat ging idd lang mee
En ik kwam indertijd weleens langs een jachthaven , daar lag op een dag afgedankt scheepstouw . Dus ik dacht , dat is iets voor de tank . Gevraagd of ik het mocht hebben . En ja hoor tank was helemaal in haar nopjes,. Dat stuk touw leefde best een tijd .
En verder dozen vermoorden
Aangezien hij het ook opeet, zou een snuffelmat of kleed o.i.d. niet iets voor hem zijn? Of gaat het echt om het kauwen/slopen?

Ik weet uit ervaring dat fleece behoorlijk sterk is, daar maak ik zelf sjor-speeltjes van. Maar of het echt goed is voor de tanden om daar uitgebreid op te gaan kauwen weet ik niet.. Ik speel er vooral als beloning mee en dan ruim ik het weer op. Dus hoe lang dat goed blijft gaan als ie er voor mag gaan liggen durf ik je niet te zeggen.

Yak kaas al geprobeerd? Dat schijnt ook heel degelijk te zijn.
En eventueel anders gedroogd kophuid o.i.d. wat ie gewoon op mag eten.

Het is wel een plaatje hoor. Mooie jongen.

Karen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door