Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
sam28 schreef: zo 14 nov 2021, 12:55 Ik maak lange dagen vanwege reistijd. Ik ga om 5.50 de deur uit en ben om 17.15 weer thuis. Donderdag moet ik van 14-23u werken, dus om 12u de deur uit en snachts thuis.
OH jee. Das echt heel lang. :-\

Ik heb hierboven nog wat bijgetyped.
Kan je zorgen dat haar voer niet slecht wordt?
Door sam28
pearlsofpassion schreef: zo 14 nov 2021, 12:42 Als het echt niet te overbruggen is voor Cato, en je hebt iets dat je kan laten staan zonder dat het bederft, kan je een grote doos zoeken en er een gat in maken waar enkel Cato door kan. Dat is net iets kleiner dan je zou denken. Anders wurmt Siep er zich ook nog door. ;D

Maar ze zal op den duur toch moeten leren wat meer in een keer te eten. Ze willen allemaal wel kleine beetjes eten maar tenzij ze iets eet dat Siep niet lust, is dat praktisch niet erg haalbaar.
Ik weet nog dat Siepie dit ook deed in het verleden. Steeds een klein beetje. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen.
En ja, ik ben echt lang van huis. Dat vind ik zelf ook niet leuk :-\ En daarom wilde ik ook heel graag een maatje voor Siepie.

En die doos, wat een subliem idee! Ik ga morgen freubelen. Verhuisdozen genoeg nog.
Het eten wordt tot nu toe niet slecht gelukkig. Er staat hier een frisse wind over de vloer en heb de kachel amper aan. :biggrin2: Is het feit dat ik nog geen tijd heb gehad voor een tochtstrip nog ergens goed voor.
Door sam28
DSC_0438.JPG
DSC_0438.JPG (985.42 KiB) 915 keer bekeken
Siepie zit onder de dekenblob ;D
Gister was het 2 jaarlijkse bezoek van broer/schoonzus en kinderen. Hele drukke kinderen. Cato vond echt alles goed maar in het nest waren ook 5 kinderen die met alle kittens trokken. Dus die vond alles wel gezellig. Siepie had zich onder de dekens verschanst maar had zoveel stress dat toen ze weg waren ze vooral onder die deken wilde blijven liggen en NIET wilde eten. Dat heeft ze uiteindelijk pas afgelopen nacht gedaan. Heel sneu.
DSC_0440.JPG
DSC_0440.JPG (1.87 MiB) 915 keer bekeken
Uiteindelijk wordt je doodmoe van die drukke kinderen, volledig comateus. De buurvrouw kwam een reismandje brengen omdat het spul vrijdag naar de DA moet en ik Lea en Siepie altijd samen in een reismandje deed. Maar das misschien voor nu wat te intiem nog. ;)
Maar de buuf kon Cato aaien zonder dat ze ook maar de behoefte voelde om te spelen ;D
DSC_0444.JPG
DSC_0444.JPG (1.22 MiB) 915 keer bekeken
Van zonet. Lekker in de vensterbank naar de vogels en geiten kijken.
Door dinky89
aaaah wat heerlijk genieten :)
Op dat fluffy vachtje in de vensterbank is echt prachtig!

Gelukkig voor Siepie dat het drukke bezoek niet al te vaak langs komt ;)
Door eelke
Ik zou die doos echt niet doen. Een volwassen kat zal altijd proberen om er ook in te kunnen, en als het gat dan zo klein is voor Cato, dan past er toch wel een Siepie-hoofd in. Straks zit ze een hele dag vast :-\
Door sam28
eelke schreef: ma 15 nov 2021, 10:22 Ik zou die doos echt niet doen. Een volwassen kat zal altijd proberen om er ook in te kunnen, en als het gat dan zo klein is voor Cato, dan past er toch wel een Siepie-hoofd in. Straks zit ze een hele dag vast :-\
Goed punt. :-\ Maar hoe dan wel? Of moet ik dan maar accepteren dat Cato moet eten als ik thuis ben en in de nacht?
Door BlissSpirit
Too schreef:Een klein haakje op een deur zodat er een Cato-kier is, zou dat werken?
Dat hadden wij hier ook. Katten konden er door, honden niet.
Nu is dat verschil wel ff wat groter, maar toch, denk dat het wel een optie is

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Door sam28
Ik ga daar eens naar kijken, een klein haakje/spleet in de deur. Maar werkt dat niet hetzelfde als een gat in een doos? Als Siepie haar kop door de spleet weet te drukken en niet meer terug kan.
Door Too
sam28 schreef: ma 15 nov 2021, 11:46 Ik ga daar eens naar kijken, een klein haakje/spleet in de deur. Maar werkt dat niet hetzelfde als een gat in een doos? Als Siepie haar kop door de spleet weet te drukken en niet meer terug kan.
Dar denk ik niet, ze zal in een poging dr koppie kantelen.. zo kan ze ook weer terug. Mijne vinden een spleet echt makkelijker dan denken dat ze klem ztten in een gat, dan gaan ze blind achteruit
Geen idee door wat voor kier je kleuter past

Een metalen bench zou misschien ook kunnen als voerkooi maar dan is het wel de hele dag in zicht voor Siepie
Door sam28
Naast een hele berg kamers heb ik ook bergen inbouwkasten. Nu heb ik er eentje op een kier gedaan waarvan ik weet dat Cato in kan maar denk dat Siepie niet door past. Als Siepie in beweging komt straks zal ik er eens wat lekkers in gooien. ;D Dat zou wel echt een goede oplossing zijn.
Door Too
sam28 schreef: ma 15 nov 2021, 12:31 Naast een hele berg kamers heb ik ook bergen inbouwkasten. Nu heb ik er eentje op een kier gedaan waarvan ik weet dat Cato in kan maar denk dat Siepie niet door past. Als Siepie in beweging komt straks zal ik er eens wat lekkers in gooien. ;D Dat zou wel echt een goede oplossing zijn.
Dat klinkt als dé oplossing, dan kun jede smurf voorlopig een extra eetmoment aanbieden
Door dinky89
Geen idee of Cato al is gechipt?
Wanneer Cato is gechipt zijn de mogelijkheden uitgebreider. Bijvoorbeeld een voerbak die alleen open gaat wanneer de chip in de buurt is of een kastje voorzien van een kattenluik op basis van chip en daar de voerbak in plaatsen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door