Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Lizzy schreef:Ohwwwwwwww, wat een SKEETJE :smitten:

Pfft, ik denk wel eens terug aan de tijd toen ik nog jong en onbezonnen was. Ik pletterde gewoon katten honden paarden kippen bij mekaar. Hop, gezellig of zoek het maar uit. En dat ging altijd goed! Nu loop ik ongeveer op dezelfde tenen als jij Sam ;D . Soms he, hoe meer je weet is niet altijd een zegen!

Knuffels voor allebei :-*
Hahaha ja. En meestal ging het gewoon goed. Maar nu. Overal beren. Dat had ik al toen ik ziva nog had. En nu nog als er logeerhond is. Elke hond kan potentieel aanvallen. Nu dus met Cato en Siepie.
Maar vandaag de boel meer open. Ja er wordt gemopperd maar ik heb siepie nog niet kunnen betrappen op meppen.

Ik zie wel dat Cato voorzichtiger word. En ook een hoge rug maken. Alsof ze onder stroom staat ;D en siepie vertrekt dan terwijl ze eigenlijk volgens mij, even aan Cato wilde snuffen.
DSC_0416.JPG
DSC_0416.JPG (3.77 MiB) 880 keer bekeken
DSC_0417.JPG
DSC_0417.JPG (1.77 MiB) 880 keer bekeken
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: do 11 nov 2021, 08:30 Lea zou deels siamees zijn geweest. Maar dan heeft ze alleen het kletsen overgenomen van de siamees en het (a)sociale van de andere helft. ;D ;D
Nou, dat ben ik niet eens. Ze lag toch samen met Siep in een mandje op het eind? Dus zo asociaal is dat dan niet.
En jij zegt dat ze alleen is opgegroeid en je er op latere leeftijd toch nog een kitten bij hebt kunnen zetten, dat hoor je echt bijna nooit! Ale, ik toch niet, en het klopt ook niet volgens de literatuur. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, zou dat dan wel eens aan haar Siamees bloed kunnen liggen.
Vrouwtjes hebben altijd meer neiging om meer afstand van elkaar te nemen. Katers zijn kleffer. Dat ligt gewoon in hun natuur en wordt vaak erger met ouder worden. De ene meer dan de ander natuurlijk. Maar het is niet heel uitzonderlijk dat zelfs een nestzusje op latere leeftijd niets meer van haar nestgenoot waar ze mee samenwoont moet hebben. Maar dat zal dan wss niet onder de oosterse rassen. :biggrin2:
Door sam28
Ik denk dat je gelijk hebt PoP, ik heb even mijn foto's terug gekeken. Lea was bijna 10 toen Siepie erbij kwam. Siepie in in januari gekomen. Deze foto is van februari 2012 toen ik nog samenwoonde. Geen maand later..
IMAG0516.jpg
IMAG0516.jpg (599.45 KiB) 838 keer bekeken
Ik kan me dat alleen niet meer zo herinneren. ;D
Door sam28
IMAG0527~2.jpg
IMAG0527~2.jpg (245.84 KiB) 834 keer bekeken
deze was in dezelfde week als de vorige foto. Jeetje, wat was dat ook al snel.
En Siepie was wel echt de sociaalste van het stel dus ik hoop dat het ook zo snel gaat allemaal. :biggrin2:

Voorzichtig speelt Siepie ondertussen met hetzelfde balletje als waar Cato het moment daarvoor mee speelde en ze weet dat Cato ook achter dat balletje aan kan zitten.
Graag niet te dichtbij. ;D

Siepie geeft wel een blaas en wil dan eigenlijk een mep verkopen maar in plaats daarvan zet ze dan 2 onhandige stappen naar voren. Alsof ze zich bedenkt. :biggrin2:
Door sam28
DSC_0421.JPG
DSC_0421.JPG (3.68 MiB) 809 keer bekeken
Sleepy. Na een lange dag met allerlei mensen over de vloer, nieuwe speeltjes gekregen van een vriendin die op kraamvisite kwam en een Siepie die ze regelmatig tegen kwam.

Ik kon het steeds meer loslaten. Sinds de tip dat ik me er niet mee moest bemoeien heb ik dat ook niet meer gedaan.
Ik heb het idee dat het langzaam steeds beter gaat.
Siepie ligt ook ergens diep te slapen van alle indrukken. :)
Door sam28
Siepie heeft ontdekt dat als ze blaast en een schijnuitval doet dat Cato dan ergens achter duikt en dan gaat ze er voor zitten. :biggrin2:
Of het een spelletje is weet ik niet goed, dat denk ik wel want als ik zachtjes "Siepie" zeg komt ze direct naar me toe voor een aai.

Ook heb ik van dat zachte wiskas junkfood staafjes gekocht. Dat kunnen ze allebei eten en dan ga ik op de grond zitten met mijn benen vooruit en de dames aan elke kant. Dan breek ik er kleine stukjes af wat ik dan op mijn linker en rechter been leg. De beide dames pakken het zonder stress van mijn been af.
Vandaag betrapte ik Siepie op het snuffelen aan Cato en gister andersom. Het blazen wordt ook minder.

Nu moet ik dinsdag weer aan het werk en wilde ik Cato in de woon en slaapkamer laten en Siepie in de logeer, haar eigen kamer en de keuken. Dus op die manier het huis in 2'en delen. Maar misschien is dat helemaal niet handig en zeggen jullie; Laat gaan!
Door sam28
pearlsofpassion schreef: Ik zou wel behoorlijk wat veilig speelgoed laten slingeren voor Cato.
Mijn hele huis is sinds een dikke week een poezenspeelparadijs ;D Bezaaid met speeltjes.
Siepie speelt ook wel met dingen maar meer beperkt. :biggrin2: Nu ligt het overal.

Waarom zeg je; laat gaan? Omdat het eigenlijk best goed gaat zo?
Door Tibbies
Sam, je doet het hartstikke goed!

Ik denk dat je dinsdag alles open kan laten.

Als je thuis komt liggen ze gezellig tegen elkaar aan ;)
Door sam28
Ik ging zostraks met Siepie knuffelen die op mijn bed lag. De kleine smurf sprong ook op bed. Ik ben stug doorgegaan met waar ik mee bezig was (ondertussen stevig gebaald dat mijn telefoon heel ergens anders lag :biggrin2: ).
Siepie blies een keer half en ging even snuffen. Cato maakt zich dan klein en kijkt heel schattig en gaat dan liggen. Siepie is gebleven en ze hebben naar elkaar liggen kijken met van die dichtgeknepen oogjes. Cato blijft daarin dan ook wegkijken. Dus zeker niet staren tot uitvallen.

Maar goed, dinsdag laat ik alles open. Hoe dan op te lossen met eten. De kleine smurf eet namelijk 5 happen en hoeft niet meer. Om later weer 5 happen te nemen. En dat kan uiteraard als ik thuis ben om steeds haar eten te pakken maar vanaf dinsdag niet meer. Dan kan ze sochtends 5 happen eten en de hele nacht als ik haar in de kamer laat waar ze de afgelopen nachten heeft gelegen met de deur dicht. Anders eet Siepie alles op.
Door pearlsofpassion
Hoe lang ben je gaan werken?

Als het echt niet te overbruggen is voor Cato, en je hebt iets dat je kan laten staan zonder dat het bederft, kan je een grote doos zoeken en er een gat in maken waar enkel Cato door kan. Dat is net iets kleiner dan je zou denken. Anders wurmt Siep er zich ook nog door. ;D

Maar ze zal op den duur toch moeten leren wat meer in een keer te eten. Ze willen allemaal wel kleine beetjes eten maar tenzij ze iets eet dat Siep niet lust, is dat praktisch niet erg haalbaar.
Door sam28
Ik maak lange dagen vanwege reistijd. Ik ga om 5.50 de deur uit en ben om 17.15 weer thuis. Donderdag moet ik van 14-23u werken, dus om 12u de deur uit en snachts thuis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door