Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Even het oude topic weer bovengehaald.
Ik ben op zoek naar een nieuw dweil systeem.
De magic mop al een keer gehad maar zoek iets anders waarvan de dweil (of iets anders) in de wasmachine kunnen.
Heeft er iemand ervaring met de Leifheit Clean twist disc mop ergo?
Of de Vileda easy wring & clean turbo vloerreiniger?
Ik ben op zoek naar een nieuw dweil systeem.
De magic mop al een keer gehad maar zoek iets anders waarvan de dweil (of iets anders) in de wasmachine kunnen.
Heeft er iemand ervaring met de Leifheit Clean twist disc mop ergo?
Of de Vileda easy wring & clean turbo vloerreiniger?
Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde systemen maar zelf ooit jaren geleden een heel goedkope dweilstok gekocht waarvan je de voet in een dweil kan klikken. Hij gaat er nu wat rabberig uitzien, de stok verliest wat van zijn coating maar werkt nog prima. Een x in de zoveel tijd koop ik nieuwe dweilen bij de Action. De dweilen gaan met de 60 graden was mee. Ik ben er tevreden mee
Kan niet helemaal terugvinden wat ik heb maar zoiets en dan kan je de voet dubbelklappen om hem in de dweil/mop te steken.
https://www.blokker.nl/smart-mop---kompakt/3334521.html
https://www.blokker.nl/leifheit-mopdoek ... 92104.html
Ik zag ze laatst bij Action ook van Leifheit staan. Heb toen nog even getwijfeld of ik die zou meenemen maar toch maar niet gedaan omdat wat ik nu heb nog prima werkt.
Kan niet helemaal terugvinden wat ik heb maar zoiets en dan kan je de voet dubbelklappen om hem in de dweil/mop te steken.
https://www.blokker.nl/smart-mop---kompakt/3334521.html
https://www.blokker.nl/leifheit-mopdoek ... 92104.html
Ik zag ze laatst bij Action ook van Leifheit staan. Heb toen nog even getwijfeld of ik die zou meenemen maar toch maar niet gedaan omdat wat ik nu heb nog prima werkt.
Die emmer van die Smart mop past niet onder de kraan in de keuken.
Zo'n stok met een systeem waar je de dweil met je voet losmaakt heb ik ook, maar dan moet je elke keer je dweil uitspoelen en uitwringen.
Zo'n stok met een systeem waar je de dweil met je voet losmaakt heb ik ook, maar dan moet je elke keer je dweil uitspoelen en uitwringen.
Ik gebruik nu al jaren zo'n vileda dweilsysteem. Tevreden mee. Onze houten vloer is niet overal perfect recht en dit werkt gewoon goed. Gaat makkelijk overal onder, natuurlijk niet bij heel smalle openingen, maar verder gewoon makkelijk
Ik was hem niet, maar soms maak ik in de emmer een extra sopje en dat vind ik schoon genoeg.
En als de emmer niet zou passen onder de kraan, hoe simpel, gebruik een emmertje dat wel past en gooi het water in de grotere emmer.
Hanny
Ik was hem niet, maar soms maak ik in de emmer een extra sopje en dat vind ik schoon genoeg.
En als de emmer niet zou passen onder de kraan, hoe simpel, gebruik een emmertje dat wel past en gooi het water in de grotere emmer.
Hanny
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik gebruik een stoomdweil. Ik wil niks anders meer.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Hanny, heb jij zo'n emmer met een voetpedaal?
Ja. Ik zet hem op een handdoek, of matje en houd mezelf ergens aan vast en dan even trappen.
Jonge mensen doen dat zo, maar ik niet meer. Hij zou de vloer iets kunnen aanraken en ik ben zuinig op de vloer.
ik zag, dat hij bij de Aldi in de reclame is volgende week.
Met een schone mop wast manlief de auto, zo redden we onszelf nog met moeilijke dingen.
Hanny
Jonge mensen doen dat zo, maar ik niet meer. Hij zou de vloer iets kunnen aanraken en ik ben zuinig op de vloer.
ik zag, dat hij bij de Aldi in de reclame is volgende week.
Met een schone mop wast manlief de auto, zo redden we onszelf nog met moeilijke dingen.
Hanny
Wat nu bij de Aldi in de aanbieding is is de Vileda mop. Zo'n rond geval. Werkt dat nou echt goed/handig? Is een dweil (rechthoekig, heeft Vileda ook) niet prettiger in gebruik????
Ik gebruik ook zo'n stok waar je een dweil in kan klikken maar.... ik vind dat zo verschrikkelijk onhandig, elke keer dweil eraf, dweil spoelen, dweil wringen, dweil erop en dat tig keer, dat ik gewoon geen zin meer heb om eraan te beginnen. Heb in het verleden een stoomding gehad, vond ik waardeloos. Alles was zeiknat en de randjes/hoekjes kwam je niet in, het vocht droop ook van de ramen. Heb een mop met emmer gehad, ook waardeloos, want ook hiermee bleef alles zeiknat.
Ik gebruik ook zo'n stok waar je een dweil in kan klikken maar.... ik vind dat zo verschrikkelijk onhandig, elke keer dweil eraf, dweil spoelen, dweil wringen, dweil erop en dat tig keer, dat ik gewoon geen zin meer heb om eraan te beginnen. Heb in het verleden een stoomding gehad, vond ik waardeloos. Alles was zeiknat en de randjes/hoekjes kwam je niet in, het vocht droop ook van de ramen. Heb een mop met emmer gehad, ook waardeloos, want ook hiermee bleef alles zeiknat.
Ik gebruik nu ook zo'n stok met dweil en ben nu op zoek naar iets anders. Ook de magic mop geprobeerd, waar ik alleen maar strepen van kreeg.
Hanna gebruikt die Vileda emmer met 3hoekmop die zaterdag bij de Aldi in de aanbieding komt. Je kan die mop uitspoelen en dan droog spinnen in de emmer.
Ik ga het proberen, er is er ook zo 1 van Leifheit maar die is nu bij de Blokker in de aanbieding.
Hanna gebruikt die Vileda emmer met 3hoekmop die zaterdag bij de Aldi in de aanbieding komt. Je kan die mop uitspoelen en dan droog spinnen in de emmer.
Ik ga het proberen, er is er ook zo 1 van Leifheit maar die is nu bij de Blokker in de aanbieding.
En zo'n mop komt ook echt in de hoeken?Tibbies schreef:Ik gebruik nu ook zo'n stok met dweil en ben nu op zoek naar iets anders. Ook de magic mop geprobeerd, waar ik alleen maar strepen van kreeg.
Ja. de hoeken worden ook geraakt. Nou zijn bij ons de hoeken nooit erg smerig, daar loopt niemand, maar na het dweilen ziet het er naar mijn idee goed genoeg uit. Wij dweilen een paar keer per week, dus erg vies is het meestal niet. onbereikbare plekken doe ik af en toe met een lapje en dan gebruik ik zo'n knijper, voor oude mensen, werkt voor ons goed genoeg.
Misschien als je heel pieterig precies bent ,dat je iets anders moet zoeken, al zou ik niet weten wat.
Wij zijn er al jaren tevreden over.
Vileda heeft een wat grotere emmer, die redelijk stevig staat. Ik zou niet gaan voor een normale emmer maat. heeft leifheit dat?
Hanny
Misschien als je heel pieterig precies bent ,dat je iets anders moet zoeken, al zou ik niet weten wat.
Wij zijn er al jaren tevreden over.
Vileda heeft een wat grotere emmer, die redelijk stevig staat. Ik zou niet gaan voor een normale emmer maat. heeft leifheit dat?
Hanny
Nou zeker geen pietje precies hier, maar zoals het nu gaat met dweil erop en eraf en met de hand spoelen en wringen, dat staat me zo vreselijk tegen dat ik er niet eens meer aan begin en er moet nu toch echt gedweild worden. Want het wordt vies
Ik wil heel graag iets wat ik elke week even kan pakken om de boel grmakkelijk even schoon te maken. Zonder poespas en gebuk en gespoel en gewring. Dus ik ga die Vileda ook maar proberen, hopenlijk heb ik dan eindelijk wel iets wat naar tevredenheid werkt.
Er zijn ook van die dubbelklapdingen, waarbij je een gedeelte aan de steel naar beneden beweegt, waardoor je dweilgedeelte dubbelklapt en uitgewrongen wordt.
https://www.blokker.nl/leifheit-picobel ... 09328.html
Zou dat wat voor je zijn?
Heb ik gehad , je moet wel een rechthoekige emmer hebben anders is t sowieso zwaar klöte , vond tussentijds 'spoelen' niet heel effectief het uitknijpen was dan wel weer ok- pien - schreef: ma 15 nov 2021, 10:22 Er zijn ook van die dubbelklapdingen, waarbij je een gedeelte aan de steel naar beneden beweegt, waardoor je dweilgedeelte dubbelklapt en uitgewrongen wordt.
Al met al werd ik er niet extra blij van
Vileda heeft dat soort dingen ook, maar als ik de demo filmpjes bekijk op hun site krijg ik niet de indruk dat dat uitwringen voldoende goed gaat. Het is meer een uitdrukken. Dan blijft er volgens mij meer water achter in de dweil dan me lief is.