COVAX zet zich in voor meer eerlijke verdeling vaccins. Unicef is een van hun partners
https://www.who.int/initiatives/act-accelerator/covax
Of je kunt aan covax dineren via Gavi https://www.gavi.org/donate
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef:COVAX zet zich in voor meer eerlijke verdeling vaccins. Unicef is een van hun partnersDankjewel. Ik deel namelijk dat wat Inge ook zegt, waarom een derde als ze in andere delen niks hebben. Nu snap ik ook wel dat als ik m weiger dat iemand in een minder fortuinlijk land ook niks krijgt. Dus zal de booster zeker nemen. (miss ook wel handig met mijn werk waarbij ik in iemands luchtweg roer een aantal keer per dag)
https://www.who.int/initiatives/act-accelerator/covax
Of je kunt aan covax dineren via Gavi https://www.gavi.org/donate
In NL lees ik dat Corona blijkbaar alleen na 18 uur overgedragen wordt? Of mis ik iets?
Kaela schreef: ↑za 13 nov 2021, 10:03 Ik snap er werkelijk niets van. Een lockdown noemen ze het. Maar de winkels blijven open, gut ze moeten iets eerder dicht. Horeca blijft open, maar dan maar tot 19.00 of 20.00 uur ofzo.Idd. En sinterklaas intochten mogen ook gewoon. Lekker, al die ongevaccineerde kindjes bij elkaar op een bult gooien. Dat is al helemaal vragen om problemen.
De wedstrijd Nederland-Noorwegen moet zonder publiek, maar evenementen als de NOT lijken gewoon door te gaan. Oh ja en ga maar weer thuiswerken alsjeblieft. Is niet verplicht hoor, kijk maar.
Sporten inclusief contactsporten gaan gewoon door.
Nee, schiet mij maar lek. Ik snap niet wat dit precies moet helpen.
Hylos schreef: ↑za 13 nov 2021, 10:06 Het is idd heel lastig te begrijpen. Je kunt het ook amper maatregelen noemen. Doe het goed of doe niets, zou je zeggen.Dat zeg ik dus ook de hele tijd.
En met een vaccinatiegraad van 85% begrijp ik ook niet wat ze nu met die besmettingsgetallen willen.
Al is heel NL gevaccineerd, besmettingen blijf je blijkbaar toch houden. Ik ken ze inmiddels persoonlijk, hele gezinnen die corona hebben terwijl men gevaccineerd is (nou oké, de kinderen niet allemaal geloof ik maar het kwam niet via hen). Je moet toch ook eens iets loslaten? De eventuele oplossing is het vaccin. Wil je die niet, prima maar dan is de kans groter dat je erg ziek wordt of zelf overlijd. Neem je die wel dan is het risico op ellende minder. Nu zo ongeveer iedereen gevaccineerd is, waarom dan nog zo richten op coronabesmettingen bij gevaccineerden? Wat is de verhouding met de ongevaccineerden? Ben ik wel benieuwd naar.
Van mijn part reken je de hele groep gevaccineerden niet meer mee in dit verhaal.. anders houdt het toch nooit op? 100% ga je toch niet halen. Wat is dan nu nog het doel? Ik gok namelijk ook dat je zo'n hoge vaccinatiegraad ook niet weer gaat halen volgend jaar. De mensen verliezen hun geloof of vertrouwen in dit verhaal ook eens. Dan wordt het dus een gebed zonder eind.
pearlsofpassion schreef: ↑za 13 nov 2021, 10:11 Dat zeg ik dus ook de hele tijd.Haha, dankje! Ik schrijf meestal warrige verhalen dus fijn dat je dit duidelijk vindt.
Jij zegt het wel duidelijker dan ik.![]()
Hoe lang denken ze nog vol te kunnen houden dat het vaccin de oplossing gaat zijn en enkel daarop inzetten?
Dikke vette 1+ dus!
Hylos schreef: ↑za 13 nov 2021, 10:06 Het is idd heel lastig te begrijpen. Je kunt het ook amper maatregelen noemen. Doe het goed of doe niets, zou je zeggen.Wat bedoel je met verhouding tussen gevaccineerden en ongevaccineerden ?
En met een vaccinatiegraad van 85% begrijp ik ook niet wat ze nu met die besmettingsgetallen willen.
Al is heel NL gevaccineerd, besmettingen blijf je blijkbaar toch houden. Ik ken ze inmiddels persoonlijk, hele gezinnen die corona hebben terwijl men gevaccineerd is (nou oké, de kinderen niet allemaal geloof ik maar het kwam niet via hen). Je moet toch ook eens iets loslaten? De eventuele oplossing is het vaccin. Wil je die niet, prima maar dan is de kans groter dat je erg ziek wordt of zelf overlijd. Neem je die wel dan is het risico op ellende minder. Nu zo ongeveer iedereen gevaccineerd is, waarom dan nog zo richten op coronabesmettingen bij gevaccineerden? Wat is de verhouding met de ongevaccineerden? Ben ik wel benieuwd naar.
Van mijn part reken je de hele groep gevaccineerden niet meer mee in dit verhaal.. anders houdt het toch nooit op? 100% ga je toch niet halen. Wat is dan nu nog het doel? Ik gok namelijk ook dat je zo'n hoge vaccinatiegraad ook niet weer gaat halen volgend jaar. De mensen verliezen hun geloof of vertrouwen in dit verhaal ook eens. Dan wordt het dus een gebed zonder eind.