Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
pearlsofpassion schreef:Maak niet de fout haar dat te verbieden of proberen te verhinderen. Siepie zal zelf wel haar grenzen aangeven en dat is ook het enige dat werkt. Als jij ertussen gaat staan geeft dat onzekerheid bij beide partijen. Afleiden met een hengel oid mag natuurlijk wel.
Ooh ik heb natuurlijk de smurf al tegengehouden als ik niet zo snel bij een speeltje kon komen. :o
Is het dan geen ramp dat de kleine Cato een mep krijgt? Ik dacht; ten alle tijde agressie voorkomen. Maar misschien denk ik nu te zwart/wit. Mep is agressie en dat moet ik voorkomen.
Ik kan nogal beschermend zijn. Niet alleen naar Cato maar ook andersom. :innocent:

En ze heeft inderdaad wat lapjes en een tijgerstreep :biggrin2:

Wat leuk dat iedereen een dagelijks Aahh heeft :biggrin2: Dat heb ik ook en ik ben blij dat ik vakantie heb. (ook omdat ik nog steeds oververmoeid ben)
Door pearlsofpassion
Tussenkomen moet je vermijden. Das echt les nr 1. Zelf laten uitzoeken.
Tenzij het echt vechten wordt natuurlijk. Of als Cato niet naar de signalen van Siep luistert, zou het evt voorzichtig en subtiel kunnen. Maar zoals ik het nu lees, staat ze prima open voor lessen opvoeding. En het is dus heel belangrijk dat ze die krijgt.
Cato moet leren rekening houden met anderen en dat kan jij haar als mens niet zo goed leren. Als Siep haar nu goed opvoedt, zal dat er ook voor zorgen dat Cato vb niet je armen gaat 'aanvallen zoals dat dan vaak genoemd wordt'. Maar dat zijn eigenlijk geen aanvallen maar gewoon speelgedrag van kittens die nooit op de juiste manier hebben leren zich in te houden. Dat kan alleen een andere kat haar via spel leren. Stoppen als het pijn doet.

Katten zijn echt net kleine kinderen. Als jij tegen Cato duidelijk maakt dat ze Siep niet mag vangen, denkt Cato dat Siepie dat niet zelf kan en gaat ze haar achter je rug net extra op stang jagen. ;)
Bovendien is het goed voor Siepie haar zelfvertrouwen als ze zelf haar grenzen stelt (en deze gerespecteerd krijgt). Dan gaat ze Cato ook sneller vertrouwen.
Door sam28
pearlsofpassion schreef:Tussenkomen moet je vermijden. Das echt les nr 1. Zelf laten uitzoeken.
Oke, dus een corrigerende tik is niet erg. :biggrin2: Staat genoteerd.
Ik ben dus wat te zwart wit in deze. Gelukkig is het nog niet veel voorgekomen dat ik tussenbeide bij gaan staan. Wel vaker afgeleid met een speeltje.

Zeg je dan nu ook; laat Cato overal maar lopen? Of ga ik dan te snel.
Wat zijn die opvoedboekjes en sites onduidelijk dan. Ik zie door de bomen het bos niet meer en word onzeker. Soms zou ik iemand in huis willen hebben die mij erdoor coacht deze dagen. Dan schrijf ik maar hier. Hulp op afstand. ;D

En dat wat ik heb laten gaan en de grens die Siepie heeft aangegeven en de reactie van Cato, denk ik ook wel dat het goed komt.
Maar ik ben soms bang dat Cato breekt, zo klein. :biggrin2: Of dat Siepie ongelukkig is. Ik heb geen poezen in huis, ik heb beren in mijn hoofd. :biggrin2:
Door sam28
Ooh ik heb je advies voor een kickaroo opgevolgd. Het is vandaag binnen gekomen. 2x zo groot als Cato
DSC_0402.JPG
DSC_0402.JPG (2.13 MiB) 726 keer bekeken
Door pearlsofpassion
;D Maar dat duurt niet lang hoor. :P

Ik zou haar idd gewoon overal laten. Maar volg vooral je gevoel.

Let wel gewoon dat Siep zich op een bepaalde plaats kan terugtrekken als ze dat wil. Mandje in de vensterbank of bovenop een kast oid als ze daar nog op raakt. Ergens waar je Cato kan leren dat ze haar daar gerust moet laten. (Catootje gewoon steeds wegplukken zonder verder tikken of stemverheffing oid, gewoon werk van lange adem, maar op den duur hebben ze dat dan door. Werkt met krabben op ongewenste plaatsen ook. )
Door Too
Kijk nawr wat Siepie 'nodig heeft' als die het nog erg fijn vindt om veilig in een peuter-vrije gang te zitten dan houd je de doorgang nog dicht voor terrorpoesjes
En 'samen' ,als in elkaars nabijheid/geur net wat het beste werkt, snacken ̶v̶e̶r̶b̶r̶o̶e̶d̶e̶r̶t̶ verzustert ook heel goed
Als je zit dat spanning opbouwt door Cato dr gedrag dan leid je af , dat doe je al hartstikke goed

En kleine poesjes gaan gewoon niet stuk.. echt niet, je kunt ze ook niet erg teleurstellen want ze hebben nog maar erg weinig verwachtingen ( behalve als t om eten gaat)... ze doen maar wat en dat is al leuk genoeg ;)

Je fotos zijn echt leuk, ze laten ook heel goed zien wat er gebeurt bij jullie
Door sam28
Catootje is best een slimmerd. Ik heb haar 2 dagen van een plank geplukt waar ze met dr neus in een plant zat, dat doet ze niet meer. :biggrin2: Idd op de manier zoals jullie beschrijven. Niks zeggen, gewoon er weghalen.

De gordijnen hangen omhoog, die zijn net nieuw en veeeeel te leuk om in te spelen, leuker dan de plank met plant. En mijn retro stoelen mag ze ook met rust gaan laten. Ze zijn mooi verjaard en het zou zonde zijn als de stof nu lelijk zou worden door kitten nagels. :) Ik hang er dekens over want het is te leuk om via de lange rug omhoog te rennen en dan over de bench door het huis te sjezen. ;D
Gelukkig laat ze mijn Japanse houten (en volgens mij handwerk) kamerscherm redelijk met rust.

Ik zal Cato wat meer achter me aan laten drentelen door het huis. Siepie noem ik nu bijna stelselmatig Lea. :-\ Dat vind ik wel confronterend. Die Lea. Die had dit echt niet meer getrokken.

Siepie springt overigens nog overal bovenop, daarvan zou je niet zeggen dat ze net 9 is. :biggrin2: Ik moet even kijken waar dan handig is, als ik alle deuren open zet dan kan Cato i.p overal komen en ik heb niet overal zicht op.
Door hannabelgje
Als er geen ruzie is dan laat ik ze gewoon overal lopen. Ik zorg alleen altijd dat ze de hond met rust laten. Maar ik heb siamezen en socialere katten bestaan er niet. Die liggen binnen 48 uur al op elkaar te slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Anne in Zweden
sam28 schreef: wo 10 nov 2021, 18:45 Ooh ik heb je advies voor een kickaroo opgevolgd. Het is vandaag binnen gekomen. 2x zo groot als Cato DSC_0402.JPG
Wahaha, hier moest ik echt om lachen! Wat een geweldige foto! ;D
Door sam28
hannabelgje schreef:Maar ik heb siamezen en socialere katten bestaan er niet. Die liggen binnen 48 uur al op elkaar te slapen.
Lea zou deels siamees zijn geweest. Maar dan heeft ze alleen het kletsen overgenomen van de siamees en het (a)sociale van de andere helft. ;D ;D
Door sam28

Dit was vanmiddag. Als je goed luistert hoor je Siepie mopperen. Er is nog geen mep utgedeeld.
DSC_0411.JPG
DSC_0411.JPG (2.57 MiB) 651 keer bekeken
De deuren staan wat meer open en de kleine smurf heeft ontdekt dat je hier omhoog kunt klauteren en kunt slapen ;D
Door Lizzy
Ohwwwwwwww, wat een SKEETJE :smitten:

Pfft, ik denk wel eens terug aan de tijd toen ik nog jong en onbezonnen was. Ik pletterde gewoon katten honden paarden kippen bij mekaar. Hop, gezellig of zoek het maar uit. En dat ging altijd goed! Nu loop ik ongeveer op dezelfde tenen als jij Sam ;D . Soms he, hoe meer je weet is niet altijd een zegen!

Knuffels voor allebei :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door