Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Zolang ze niet steeds onder stress moeten eten is dat prima. Positieve ervaringen zijn altijd goed. En eten kan daar bij helpen. Het is pas als het dwang wordt omdat ze anders geen eten te pakken krijgt, dat het niet goed is.

Verder sluit ik me volledig bij Too aan. ;)
Door Too
En dat eten in rust.. top!
Ik vind dat de maaltijd voor iedereen gewoon veilig moet zijn en dat zou het nu nog niet zijn.
Overigens eten mijn dames altijd gescheiden, vinden we alledrie heel gewoon en lekker rustig.
Door dinky89
Met het eten is het inderdaad vooral opletten dat het ontspannen kan. Wanneer dat op afstandje van elkaar kan is dat natuurlijk prima. Wanneer daar veel stress bij komt kijken dan is het niet handig om te doen. Denk dat daarom de adviezen die je tegenkomt ook van elkaar afwijken ;) Zoals je het nu hebt gedaan met het eten klinkt mij daarom prima in de oren ;)
Door sam28
Siepie loopt steeds iets vaker in de woonkamer. Niet op haar gemak, maar ze loopt hier. Ik zorg dat ze vluchtroutes heeft. Ze is uit zichzelf in de bench van Cato gegaan en heeft daar het halve etensbakje van de smurf leeg geroofd. Daar heb ik halverwege toch maar een stokje voor gestoken. Ook al boeit smurf het niets. Siepie doet salto's voor eten dus die is daar echt mee te paaien.
Ze komt zonder eten ook kijken en ook steeds iets dichterbij. Spring op het bankje waar ik zit en Cato speelt en slaapt.
Het zijn stapjes de goede richting op. Vanavond heeft ze ook niet meer geblazen.
Too schreef:e mini eens een uurtje afzonderen zodat je Siep de tijd geeft om 1 op 1 met jou te koetelen zonder angst dat die kleine ineens keihard "BOE" roept kan ook
Cato kan nog steeds niet naar Siepie, andersom wel. Zowel Cato als Siepie hebben vluchtmogelijkheden maar Cato vindt alles interessant en wil spelen en Siepie vindt het eng. ;D
En Siepie krijgt ook onverdeelde aandacht. In de kamers waar zij kan zijn zit ik regelmatig. Dan kruipt ze op schoot en blijft daar liggen totdat ze er geen zin meer in heeft. En dan ligt ze ook op de plekken op schoot waar Cato dan al een uur heeft liggen slapen. Ze ruikt het wel reageert ook wel op die geur, maar gaat dan toch liggen.
En snachts ligt ze vaak bij mij in bed, onder de dekens. En dan krijgt ze ook uitgebreide knuffelsessies.

Oh en dat eten bij elkaar. Siepie en Lea aten ook altijd apart. Siepie roofde namelijk altijd het eten van Lea. Dus ik denk dat ik dat er nu ook inhoud. Alleen nu voor het wennen. Siepie eet haar hoofdmaaltijd in rust en wat voor de snaai onder toeziend oog van Cato. (die ik afleid of ook wat te snaaien geef).
Door sam28
DSC_0373.JPG
DSC_0373.JPG (1.49 MiB) 824 keer bekeken
Vanavond 2 uur zo liggen tukken. Achter mn schouder op een kussen naast mn oor.
:D
Smurf krijgt ook iets meer rust in dr donder. ;D
Door sam28
Siepie kwam Cato tegen in de gang op een plek waar eigenlijk alleen Siepie mag komen voorlopig.
Een mekker en een twijfel. Toen met een mekkertje naar Cato gelopen en hebben ze neus aan neus gestaan!!! Zo leuk!!

En nu willen jullie natuurlijk bewijs. ;D ;D
Maar net als gisteravond lag mijn telefoon te ver weg ;D
Door doranto
sam28 schreef: wo 10 nov 2021, 12:15 Siepie kwam Cato tegen in de gang op een plek waar eigenlijk alleen Siepie mag komen voorlopig.
Een mekker en een twijfel. Toen met een mekkertje naar Cato gelopen en hebben ze neus aan neus gestaan!!! Zo leuk!!

En nu willen jullie natuurlijk bewijs. ;D ;D
Maar net als gisteravond lag mijn telefoon te ver weg ;D
Dat klinkt echt heel goed! En zo snel al. Fijn hoor!
Door sam28
Bewijs! ;D
DSC_03810.JPG
DSC_03810.JPG (1.97 MiB) 789 keer bekeken
DSC_0387.JPG
DSC_0387.JPG (1.69 MiB) 789 keer bekeken
DSC_0397.JPG
DSC_0397.JPG (1.68 MiB) 789 keer bekeken
Door sam28
DSC_0377.JPG
DSC_0377.JPG (1.6 MiB) 789 keer bekeken
Ik heb even gedaan of mijn neus bloedde. Snel wat foto's gemaakt. Daarna Siepie geknuffeld toen het in de vensterbank zat en Cato op de grond. Siepie heeft mayonaise van mijn vinger gelikt zonder veel stress te laten zien.
Er is wat waarschuwend geblazen door Siepie. Cato maakte aanstalten om achter dr aan te rennen. Vond Siepie een slecht idee. En zo'n wiebelkontje om aan te vallen, mocht ook niet van Siepie. ;D
Door pearlsofpassion
Oh, daar gaat een knopje om. :D

Nou, Cato gaat haar toch vangen hoor. Binnenkort. Dat is onweerstaanbaar voor kittens en ook broodnodig voor hun sociale, lichamelijke ontwikkeling en geestelijk welzijn.
Maak niet de fout haar dat te verbieden of proberen te verhinderen. Siepie zal zelf wel haar grenzen aangeven en dat is ook het enige dat werkt. Als jij ertussen gaat staan geeft dat onzekerheid bij beide partijen. Afleiden met een hengel oid mag natuurlijk wel.
Hopelijk wil Siepie dan binnenkort ook met Catootje spelen. ;)
Het klinkt nog steeds super goed hoor! :)

Cato is zo mooi! Ze is een lapjestijger? Wauw. :smitten:
Ik begin echt niet hoe langer hoe meer jaloers te worden hoor... :cool:
Door Tibbies
Siberienne schreef:Dit is echt mijn dagelijkse dosis ‘aaaaah wat leuk!’ :) :)
Haha, dat heb ik ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door