Angelique schreef: ↑zo 07 nov 2021, 13:48 https://www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/resultatenwhah moet ik ff gaan bestuderen

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef: ↑zo 07 nov 2021, 13:48 https://www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/resultatenwhah moet ik ff gaan bestuderen
Kaio schreef: ↑ma 08 nov 2021, 10:49 Daar ben ik dan zelf ook wel bang voor , een 3e prik "verplicht" (mag ik deze huidige dwang in allerlei landen toch verplicht noemen) en een 4e en....?Ik begrijp zelf echt niet waarom er zoveel weerstand is tegen een boostershot. Ik weet zelf niet van dwang m.b.t. daartoe. De boostershot is beschikbaar voor mensen die meer risico lopen op ziekenhuis opname of sterven, toch? Volgens mij is deze niet verplicht. Dat is het namelijk ook niet voor de eerste (twee) shot(s).
Ik zou dan toch echt liever eerst een serieus antistoffen onderzoek wensen bij de bevolking, eer we die fiets op gaan , want dat doet mij dan meer denken aan het sponsoren van een bepaald verdien model van bepaalde fabrikanten
Op alleen besmettingen sturen zou ook onzin zijn, als besmette gevaccineerde mensen amper ziek ervan zouden worden, klopt dus ook weer niet, want dan is het meer een gewone griep of verkoudheid. (en ja ook griep en verkoudheid kan altijd impact hebben op zwakkeren, dat is in ieder geval al mijn hele leven zo geweest)
MillyMol schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:32 Ik begrijp zelf echt niet waarom er zoveel weerstand is tegen een boostershot. Ik weet zelf niet van dwang m.b.t. daartoe. De boostershot is beschikbaar voor mensen die meer risico lopen op ziekenhuis opname of sterven, toch? Volgens mij is deze niet verplicht. Dat is het namelijk ook niet voor de eerste (twee) shot(s).Nou ik vind dat als je nergens meer mag komen zonder genezen of gevaccineerd te zijn wel degelijk dwang (= het uitoefenen van macht om iemand tegen diens wil iets te laten doen of laten). In sommige landen is het ook verplicht gesteld of is er sprake van . Of dat je zonder een 2G bewijs niet je beroep meer mag uitoefenen, dat noem ik wel degelijk dwang . Ik heb er niks op tegen dat kwetsbare groepen zich wel extra kunnen laten vaccineren. Maar dan moet de rest ook weer om deze groepen te beschermen? Want daar is in verschillende landen ook al sprake van. Of kinderen onder 12 jaar? Die zelf nauwelijks ziek ervan worden? Dan ben ik eerlijk gezegd blij niet hun mama te zijn hoor.
Mensen lijken steeds maar weer te vergeten dat COVID geen influenza is.
Ik denk zelf dat de wereld zal moeten leren leven met COVID en zichzelf er zo goed mogelijk tegen moet wapenen. Als dat betekent dat het neerkomt op een jaarlijkse vaccinatie, gelijk aan het huidige regime van jaarlijkse griepvaccinaties voor mensen die kwetsbaar zijn en/of die dat willen, dan zie ik niet in wat daarop tegen is. Daar hoeft helemaal geen dure antistoffen testmolen voor te worden opgetuigd.
Overigens zijn er aanwijzingen dat volledige vaccinatie beter beschermt tegen herinfectie dan natuurlijke immuniteit als gevolg van een doorgemaakte infectie. Er zijn (nog) geen meta analyses beschikbaar die daar meer conclusief uitsluitsel over kunnen geven, maar wel enkele z.g. case control studies, verricht door de CDC in Amerika:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/ ... mm7032e1_w
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/ ... mm7032e3_w
eelke schreef: ↑ma 08 nov 2021, 09:42 En als daarmee jouw qrcode vervalt, Dinky?Daar zal ik dan mee moeten leren leven als het zover gaat komen. Maar de overheid heeft ook aangegeven dat de QR code van tijdelijke aard is.....
MillyMol schreef: Ik begrijp zelf echt niet waarom er zoveel weerstand is tegen een boostershot. Ik weet zelf niet van dwang m.b.t. daartoe. De boostershot is beschikbaar voor mensen die meer risico lopen op ziekenhuis opname of sterven, toch? Volgens mij is deze niet verplicht. Dat is het namelijk ook niet voor de eerste (twee) shot(s).Op dit moment is het boostershot inderdaad voor mensen met een zwakkere gezondheid en ik heb er helemaal geen probleem mee wanneer het hetzelfde regime zou krijgen als de griepvaccinatie. Oftewel beschikbaar voor degenen die het willen en daarmee op puur vrijwillige basis.
Ik denk zelf dat de wereld zal moeten leren leven met COVID en zichzelf er zo goed mogelijk tegen moet wapenen. Als dat betekent dat het neerkomt op een jaarlijkse vaccinatie, gelijk aan het huidige regime van jaarlijkse griepvaccinaties voor mensen die kwetsbaar zijn en/of die dat willen, dan zie ik niet in wat daarop tegen is. Daar hoeft helemaal geen dure antistoffen testmolen voor te worden opgetuigd.
MillyMol schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:32 Ik begrijp zelf echt niet waarom er zoveel weerstand is tegen een boostershot. Ik weet zelf niet van dwang m.b.t. daartoe. De boostershot is beschikbaar voor mensen die meer risico lopen op ziekenhuis opname of sterven, toch? Volgens mij is deze niet verplicht. Dat is het namelijk ook niet voor de eerste (twee) shot(s).Ja nee, dat zeiden ze ook van de eerste prikken. Geen dwang. En moet je nu eens kijken. En de volgende stappen worden al voorbereid. Dat je als ongevaccineerde niet meer naar je werk kan. Als je dat geen dwang noemt, hoe noem je dat dan?
Overigens zijn er aanwijzingen dat volledige vaccinatie beter beschermt tegen herinfectie dan natuurlijke immuniteit als gevolg van een doorgemaakte infectie. Er zijn (nog) geen meta analyses beschikbaar die daar meer conclusief uitsluitsel over kunnen geven, maar wel enkele z.g. case control studies, verricht door de CDC in Amerika:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/ ... mm7032e1_w
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/ ... mm7032e3_w
hannabelgje schreef: ↑zo 07 nov 2021, 21:58 Hier in België zijjn de ouderen en kwetsbaren nooit met AZ gevaccineerd. Die kregen vanaf het begin al pfizer.Ze zijn begonnen met Pfizer voor bejaarden in de bejaardenhuizen en iedereen die daar werkt. En daarna voor ziekenhuispersoneel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Siberienne schreef: ↑zo 07 nov 2021, 22:56 Heb je ook een link naar deze info? Dat de eerste variant van AZ nul bescherming zou bieden tegen de delta variant?Helaas niet. Wel kan ik zeggen dat ik heb helpen vaccineren. De verantwoordelijke artsen uit ons vaccinatiecentrum hebben dat gezegd. En ook dat het vaccin is aangepast nadat de deltavariant ontdekt is.
eelke schreef: ↑ma 08 nov 2021, 07:51 Van wanneer is die delta variant geprikt dan? Er zit 12 weken tussen de eerste en tweede prik. De eerste prik AZ is half februari gezet.dat was geen apart vaccin. Dat is gewoon toegevoegd/ aangepast aan de eerste vorm.
CindyMayella schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:49 Maar als jij die 3de (en evt volgende) niet neemt, dan ben je toch je QR-code kwijt en dus kan je nergens meer naar toe (zonder test bewijs)???? En dus je ‘vrijheid’ om te gaan en staan waar je wilt??? Dan is het zeker wel verplicht….Is dat een aanname of voorgenomen officieel beleid?
Sorry voor het zo kort door de bocht….
Lizzy schreef: ↑ma 08 nov 2021, 12:12 Ja nee, dat zeiden ze ook van de eerste prikken. Geen dwang. En moet je nu eens kijken. En de volgende stappen worden al voorbereid. Dat je als ongevaccineerde niet meer naar je werk kan. Als je dat geen dwang noemt, hoe noem je dat dan?Een werkgever heeft een wettelijk vastgelegde zorgplicht tegenover al zijn werknemers, die inhoudt dat hij moet zorgen voor een veilige en gezonde werkplek.
MillyMol schreef: ↑ma 08 nov 2021, 12:58 Is dat een aanname of voorgenomen officieel beleid?Daar wordt aan gewerkt