Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Too schreef: do 21 okt 2021, 18:42 Het gewicht van wol lokt me wel maar is het niet erg warm?
Of beter geformuleerd : houden jullie wolslapers van lekkere, goed warme (dek)bedden of kies je meestal de koelere opties?
En nee ik doe niet aan nachteljjk opvliegen
Ik vond wol juist niet warm. Het werkt veel meer regulerend. Ik heb nu synthetisch. Gatverdegatver, alsof ik in een plastic zakje lig! Omdat het welzijn van de schapen heel belangrijk is, koop ik geen wollen dekbed ergens goeikoop. Dus ik spaar nog even door. Maar zodra ik weer geld heb vliegt dat synthetische ding eruit!
Door Ingeborg1958
Ik heb sinds kort zo'n Hero dekbed. Zonder hoes, dus geen gepruts om het erin te krijgen.
Zal best synthetisch zijn maar het slaapt heerlijk, is niet te warm. En bed opmaken is zo gepiept! Iedere week in de was, zo droog en blijft mooi 😊
Door hannabelgje
Ingeborg1958 schreef:Ik heb sinds kort zo'n Hero dekbed. Zonder hoes, dus geen gepruts om het erin te krijgen.
Zal best synthetisch zijn maar het slaapt heerlijk, is niet te warm. En bed opmaken is zo gepiept! Iedere week in de was, zo droog en blijft mooi Afbeelding
Klinkt super handig. Zeker met een hond op bed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Fenixjuh
Ingeborg1958 schreef: zo 24 okt 2021, 13:49 Ik heb sinds kort zo'n Hero dekbed. Zonder hoes, dus geen gepruts om het erin te krijgen.
Zal best synthetisch zijn maar het slaapt heerlijk, is niet te warm. En bed opmaken is zo gepiept! Iedere week in de was, zo droog en blijft mooi 😊
Oei.. :'(
Even gegoogled en hoewel ik super gelukkig ben met onze dekbedden, zijn deze ook wel aantrekkelijk ::)
Door doranto
Nou, vannacht lekker geslapen :biggrin2:
Alleen vinden wij ze helemaal niet zwaar. Eerder juist licht! Ze zijn lichter dan die synthetische dekbedden die wij hadden. Ook maakt de buitenkant van percale katoen helemaal geen geluid.
Zal misschien aan het verschil in merk liggen?
Ik ben best wel een koukleum. Op mijn 4 seizoenen synthetische dekbed had ik nog een extra deken. Vannacht was het hier niet echt koud. Of dit dekbed voor mij warm genoeg zal zijn als het kouder wordt, is dus nog even afwachten.
Door Djeena
Ik zag net op de reclame bij Aldi Texeler dekbedden en dekmatrassen. Iets voor jou Lizzy, ik meen mij te herinneren dat je zoiets wilde maar ik kan het niet meer terug vinden.
Door Lizzy
Djeena schreef: wo 03 nov 2021, 19:31 Ik zag net op de reclame bij Aldi Texeler dekbedden en dekmatrassen. Iets voor jou Lizzy, ik meen mij te herinneren dat je zoiets wilde maar ik kan het niet meer terug vinden.
Ohhww, wat liefffffffff van je, dank je :-* ! Ik ga gelijk ff op onderzoek uit :-*
Door MarijeEnBoomer
Ik heb zo’n Aldi dekbed . ( vorig jaar m’n leven voor gewaagd, weet je nog liz? ) En ik ben er erg tevreden over!
Door Ingeborg1958
Ik heb sinds kort een " eigen" één persoons bed op een andere kamer. Lang verhaal: man is lichamelijk beperkt geraakt, slaapt altijd op z'n rug. Komt binnenkort na lange tijd weer boven slapen ( hebben inmiddels een traplift).
Snurkt zo hard dat een vlucht bed geen overbodige luxe is. Bovendien mag Nooshi dáár wel op slapen 😂
Maar ik moest een nieuw matras, niet te duur.
Toch een beetje hard dus een schaap erbij gekocht. Werd het toch nog duur, maar het slaapt geweldig!! ;D
Door Siberienne
Ik schop ‘m even omhoog: na bijna 20 jaar (!) zijn onze donzen dekbedden toch langzaam aan vervanging toe. Tijk begint te slijten en ze worden erg dun. We denken nu over wollen. Kwam een aanbieding van de Jysk tegen met Texel dekbedden :biggrin2: maar die vind ik wel erg zwaar ? 3500 gram… (deze dus https://jysk.nl/slaapkamer/dekbedden/na ... 4s-140x200 )

bovendien hebben wij een goed geïsoleerd huis met balans ventilatie, onze slaapkamer is eigenlijk vrij constant van temperatuur, zo rond de 15-16 graden op z’n koudst schat ik. Ik denk dat we geen super dik dekbed nodig hebben. Bovendien wil ik graag een dekbed dat ik zelf kan wassen. Ikea heeft ook wollen dekbedden maar die zijn welke eg goedkoop (en nog geen wol keurmerk).

Wat zijn hier de ervaringen / tips over wollen dekbedden?
Door Djeena
Hier ook zo'n geïsoleerde slaapkamer, ik heb het 's nachts vaak heel warm, ook omdat ik op het zuidwesten zit en de zon, als deze schijnt, constant op de ramen staat. Ik slaap nu onder dit dekbed, zijde met katoen. Heerlijk. Geen wol, waarnaar je vroeg, maar zijde is ook heerlijk. https://morpheus.nl/webshop/kopen/alle- ... bed-zomer/

Het is een zomerdekbed maar het is best wel goed gevuld en als het heel warm wordt, dan slaap ik alleen onder een laken. Dan is ook deze te warm.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door