18 Dec 2011 -18 Dec 2021
Het is vandaag precies 10 jaar geleden lieve Milo . Toen we je op dit tijdstip lieten gaan
En wat was de aankomende kerst een k*t kerst . Wij hadden verdriet , heel veel verdriet

ons bijzondere hondje was niet meer . Nooit mankeerde je wat . Je was een taaie rakker . Maar toen je ziek werd was het goed fout . De dag voor inslapen kwam je mensenkind nog , om alvast afscheid van je te nemen . Je tilde je hoofdje op , zo zwak als je was . Blij om je mensenkind te zien . Maar op de dag van inslapen kwam je mensenkind weer . Hij kon het niet opbrengen om te gaan werken . Met zn allen hebben we afscheid van je genomen . En een heel bijzonder hondje was heengegaan . Je kwam als twee jarige bij ons , had zes bazen versleten . Op een dag werd je zwervend en flink vermagerd aangetroffen in de stad . Door een asiel medewerker die je herkende . Bloed zweet en tranen heeft het gekost om je weer op de rails te krijgen . Verknipt als je was ,en panisch bang voor mannen . Het heeft vier jaar geduurd voordat je mannen weer vertrouwde . Met dank aan een kanjer van een GT en een personal trainer kwam je weer op de rails . Al hield je altijd je gebruiksaanwijzing . Maar je werd een enorm lief hondje . Je hing als een klit aan je baasjes . Jouw quality time was bv samen met de kano weg . En onderweg een lekkere duik nemen . En altijd mee op vakantie , jij kon nergens logeren . Je was een echtezonaanbidder , toen je er niet meer was,keek ik geregeld richting hszelnootboom, dat was je plekje in het zonnetje . Uren hebben we gedwaald in jullie geliefde polder , samen met je grote vriendin Tessa , mollen scoren en lekker de sloot induiken . Toen Noa als herplaatser kwam werden jullie de allerbeste maatjes , onafscheidelijk waren jullie . Of met poes Nina, lekker samen kroelen . En freddy , mijn tamme ratje zat onder toezicht naast je . Freddy zat oom vaak op mijn schouder onder mn lange haren . Als ik de deur uitging begon je te blaffen . Vergeet freddy niet , die zit nog onder je haren verstopt . Je was onze langst levende herplaatser en bent nog 13 jaar bij ons geweest . En je bent en blijft onvergetelijk . Je zit nog steeds heel diep in mijn hart . En zo zal het blijven. Van een zogenaamd onhandelbaar draakje tot aanhankelijke kroelkip . Met heel veel voldoening denk ik aan je terug lieve Milo , met je grote zeiloren