Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
)
Lizzy schreef: Fysiologisch zout Helen, heb je dat zelf gemaakt of gekocht in die capsules?
Zelf gemaakt. Ik zit me alleen suf te denken hoeveel zout precies in een liter water. Ik geloof een theelepeltje (echt zo'n klein lepeltje, weet je wel. Wij hebben nl 2 maten theelepeltjes ;D) in een liter gekookt water. Als je het erin gooit als het water nog heet is, lost het goed op.
Door Lizzy
Helen schreef: )Zelf gemaakt. Ik zit me alleen suf te denken hoeveel zout precies in een liter water. Ik geloof een theelepeltje (echt zo'n klein lepeltje, weet je wel. Wij hebben nl 2 maten theelepeltjes ;D) in een liter gekookt water. Als je het erin gooit als het water nog heet is, lost het goed op.
Dat is ook weinig zout! Ik dacht altijd dat het meer was...?
Door Helen
Lizzy schreef: Dat is ook weinig zout! Ik dacht altijd dat het meer was...?
Nee, dat dacht ik ook toen de DA dat zei. Maar het is echt zo weinig zout.
Door Helen
Lizzy schreef: OK. En hoe deed jij dat in het oor? En deed je er veel in, van deze oplossing?
Sicco had een heel klein injectiespuitje meegenomen van zijn werk en ik klemde haar vast tussen mijn benen (ze was toen een klein wriemelding) en spoot een paar milliliter in haar gehoorgang. Heel even zachtjes inmasseren en laten schudden. Wij hebben het oor daarna niet eens gedept. Dat was te pijnlijk met alle wondjes. Gewoon zelf op laten drogen.
Door Helen
Sorry, te vroeg ge-enterd. Bij haar was het idee om het oor goed te spoelen, zodat het spul waar ze allergisch voor was weggespoeld werd en het oor goed schoongehouden werd. Want er zaten korstjes etc in.
Door Hitam
Fysiologisch zout is 9% en dat is best wel zout hoor. Het smaakt wel heel erg zout.
Op zich maakt het niet zoveel uit als het niet precies 9% is. Het enige wat het doet is troep er uit spoelen. Ik denk dat je moet oppassen dat je niet te nat blijft. Maar kwaad kan het ook niet.
Door Lizzy
Nou, het gaat ruk :(. Hij heeft echt veel last en het zoute water heeft hem helaas weinig gegeven. Dus toen ik vanavond de Specicare binnen kreeg heb ik dat er direct in gepletterd. Jammer dan van de wondjes en vervelend, doet dan maar ff zeer maar ik moet wat.

Hij ligt nu heel zielig bij de enige andere echte man in huis te liggen en zielig te wezen..... Hoe vaak per dag/week moet ik de specicare gebruiken?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 29 jun 2005, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Lizzy schreef: Nou, het gaat ruk :(. Hij heeft echt veel last en het zoute water heeft hem helaas weinig gegeven. Dus toen ik vanavond de Specicare binnen kreeg heb ik dat er direct in gepletterd. Jammer dan van de wondjes en vervelend, doet dan maar ff zeer maar ik moet wat.

Hij ligt nu heel zielig bij de enige andere echte man in huis te liggen en zielig te wezen..... Hoe vaak per dag/week moet ik de specicare gebruiken?
Oh, balen zeg...Ik heb het bij een beginnende oorontsteking laatst twee dagen achter elkaar 2x per dag gebruikt geloof ik. Langer gaat echt niet, want dan irriteert het oor teveel. Kuma heeft toen geen oortontsteking gekregen.
Door MoniqueAppels
Lizzy schreef: Sinds Brutus gezwommen heeft, heeft hij jeuk aan zijn oor. Dus, gisteren Specicare besteld
Je had natuurlijk ook gewoon mij even kunnen bellen; ik heb hier zo'n flesje staan :D
Door Lizzy
Rovanna schreef: Je had natuurlijk ook gewoon mij even kunnen bellen; ik heb hier zo'n flesje staan :D
Te laat ;D!

Maar ehhh, hoeveel specicare kappen jullie nou in de oren? Er staat op de gebruiksaanwijzing 10 druppels?! (ik ben gewend zo'n flesje ondersteboven in het oor te zetten en er lekker wat in te laten lopen).
Door danielle1980
Lizzy schreef:
Maar ehhh, hoeveel specicare kappen jullie nou in de oren? Er staat op de gebruiksaanwijzing 10 druppels?! (ik ben gewend zo'n flesje ondersteboven in het oor te zetten en er lekker wat in te laten lopen).
dat doe ik dus ook gewoon, ;D(gewoon wat er in laten lopen dus ;))
even een paar minuten inmasseren tot het niet meer klotst en dan laten schudden. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 30 jun 2005, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door