Met de hoeveelheid slakken hier heb ik het opgegeven.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef: ↑zo 26 sep 2021, 20:35 Ik heb maar een half seizoen gedraaid en de hoeveelheid slakken was hier ook totaal niet grappig.
Ik vind dat je een mooi jaar hebt gehad Sieberienne. Niet iedereen kweekt in zijn eerste seizoen al succesvol biertjes![]()
Denk dat je de zaden prima kan kopen, mits ze nog goed binnen de houdbaarheidsdatum zitten.
dinky89 schreef: ↑zo 26 sep 2021, 21:35 Hier dit jaar ook zowaar een komkommer geoogst nadat vorige jaren de plantjes dood gingen voordat er bloemen waren.Bizar, mijn pompoen was ook al zo laat - en dat in totaal ander klimaat
Verder wat sperziebonen. Aardbei oogsten we nu nog van, was dit jaar vrij laat.
Cherry tomaat deed het voorgaande jaren ook beter.
Zitten nog paar wortels in de grond en vraag mij nog af wat de spitskool gaat doen. Die heeft klap gehad van rupsen maar is toch doorgegroeid.
Pompoen begint nu pas te bloeien en is dus rijkelijk laat......
Siberienne schreef: ↑zo 30 jan 2022, 15:32 Helaas is de plant half opgegeten door de reeen, maar ik hoop toch dat die dit jaar weer terug komt.Ik hoorde laatst bij de kapper dat zij het afgeknipte haar voor iemand bewaard om het in de moestuin te leggen; dit zou de reeen weghouden van de groente.
rosmin schreef: ↑zo 30 jan 2022, 18:37 Ik hoorde laatst bij de kapper dat zij het afgeknipte haar voor iemand bewaard om het in de moestuin te leggen; dit zou de reeen weghouden van de groente.Tip van een collega hier was bloedmeel in blikjes en dat hielp goed, maar tegen de winter had ik het opgeruimd en kregen we ineens toch nog bezoek
Het proberen waard misschien?
Zelf gaan we met moestuin beginnen als het erf weer op orde is, nu te druk met verbouwingen. Het enige wat ik doe is wat kruiden in een pot en paar tomaten straks in een pot.
rosmin schreef: ↑zo 30 jan 2022, 18:37 Ik hoorde laatst bij de kapper dat zij het afgeknipte haar voor iemand bewaard om het in de moestuin te leggen; dit zou de reeen weghouden van de groente.Vrienden van mij kweken tulpen (jazeker, in noordelijk Zweden, ieder jaar is er een drie weken durende mini-Keukenhof die druk wordt bezocht!), en die leggen inderdaad haar dat ze van een kapper krijgen tussen de bollen nadat die boven de grond beginnen te komen. Zij doen het tegen de muizen, en het schijnt super te werken.
Het proberen waard misschien?
Zelf gaan we met moestuin beginnen als het erf weer op orde is, nu te druk met verbouwingen. Het enige wat ik doe is wat kruiden in een pot en paar tomaten straks in een pot.