3 weken geleden kreeg ik bericht van de knaagdierenopvang dat er 2 mannelijke gerbil pups waren binnen gekomen. Zoals jullie misschien nog weten was dat een eventuele optie voor hij opa Thunder.
Maar die deed het eigenlijk nog steeds heel goed. Keuvelde blij rond, at goed, leek een beetje opgebloeid. Kwam wel geregeld aandacht vragen maar goed, dat was ook gezellig. Dus na overleg met de opvang beslist hem dan toch nog maar wat alleen te laten.
Maar een weekje later begon hij toch weer veel meer te slapen. Hij liep niet meer gezellig door het verblijf, het was meer terug eten en slapen and that's it.
Dus toch maar beslist de koppeling met die jongens een kans te geven. We hadden een plan B, voor als het na een tijdje toch niet meer zou gaan en spraken af dat als de koppeling moeizaam zou gaan, ze meteen afgebroken zou worden. Geen risico's, gezien zijn leeftijd.
Na aankomst werd Thunder naast de 2 pups gehuisvest, in een zgn spilt-cage, met dus enkel een gaas tussen hen in. Zo konden ze al wat aan elkaar wennen voor de eigenlijke koppeling de dag erna. Naar het schijnt was Thunder ontzettend opgewonden en enthousiast. Hij wilde bij de anderen komen. En gelukkig, bleek de volgende dag, op een positieve manier en niet om ze in stukken te scheuren.

De koppeling liep dus ook voorbeeldig en zo kwamen de 3 jongens samen bij ons wonen.
De 2 nieuwe werden in thema en volgens dezelfde beginletter Tornado en Tyfoon gedoopt. Tornado is uiteraard de zwarte.

Hier Tornado samen met Thunder. Het is een beetje zoeken om het water en eten zo te plaatsen dat Thunder erbij kan en het toch niet ondergegraven wordt door de jeugd, maar met wat creativiteit (en veeeel water verversen) komen we er wel..
Ik denk dat ik nog wat inspiratie ga opdoen in Valentijn zijn fotoboekje.