Het gaat om het volgende: wij ruimen de hondenpoep in de tuin iedere dag op. Met twee schepjes pakken we het op en dan gaat het in een emmer met een deksel, tot de emmer vol is. Daarna kiepen we hem leeg in de struiken aan de overkant van het weggetje waar we aan wonen, bij het gemaaide gras en ander groenafval. Zo is het het makkelijkst voor ons; we hebben een grote tuin (3000 m2) en dan wil je niet steeds met een vers ontdekte keutel naar het hek moeten sjouwen om de keutel eroverheen te gooien.
Nou ruimde ik net een drol op, deed die in de emmer, en toen zag ik een oudere, beetje nattige keutel liggen met wat puntjes erin. Voor de lol peuterde ik erin met een schepje, en woeha: allemaal wormpjes/maden!

Moet ik hier iets mee? Ik heb ontworming in huis, dus dat is geen probleem, maar ik vroeg me af of wormen ook spontaan kunnen opkomen in een hondenpoep als dat lang genoeg op een hoop in een afgesloten emmer zit? Zoals wormen in een kadaver ook spontaan opkomen, als opruimactie van de natuur, zeg maar?
Ik zeg: bwurgh.