Wij hebben sinds anderhalve week een JRT te logeren met de bedoeling dat hij blijft.
Hij is 20 maanden oud, schouderhoogte ongeveer 28 cm (als we het goed gemeten hebben) en hij weegt 4,9 kilo. Volgens de rasstandaard zou hij ongeveer 5,6 kilo moeten wegen.
Ribben zijn goed te voelen, maar niet zichtbaar.
Volgens de eigenaren heeft hij altijd honger en had als pup al geen stop.
Hij kreeg 100 gram Rodi per dag, dat hebben we na 1 dag verhoogd naar 150 gram.
Wandelen is een continue zoektocht naar 'eetbare' dingen: honden/kattenpoep (uiteraard), (uitgedroogde) slakken, snoep, hele jonge eikels, (1 keer) een plastic zakje etc.
We willen nu overschakelen naar betere kwaliteit KVV en stellen jullie advies heel erg op prijs.
Ik begrijp dat afwisseling van diersoort en merk belangrijk is en heb, om te beginnen, het volgende uitgezocht:
- KB Barf Kwartel
- Carnivoer Konijn mix
- Haaksbarf dogfood Zalm
- Haaksbarf dogfood Rund
- Alaska Lam
Voldoende afwisseling?
Of kan ik in plaats van de zalm bijvoorbeeld beter sardientjes geven?
Aanvullen met groenten?
In het bericht beginnersinformatie viewtopic.php?p=3292507#p3292507 wordt een hoeveelheid genoemd van 4%. Van wat ik gelezen heb op andere plekken wordt eerder 2 à 3 % aangehouden. Wat is de reden voor de 4%? En wat zou nu het advies zijn?
Ik heb ook begrepen dat sperziebonen goed zijn om de honger te stillen. Hoeveel en hoe vaak mogen we die geven? Of werken andere groenten ook (om af te kunnen wisselen)?
Dit zijn de vragen die nu uit mijn hoofd komen Ik ga ervan uit dat er nog meer gaat komen....
Alvast bedankt,
René