Wel maak ik mij zorgen over zaken zoals het 'coronapaspoort' en de verplichte vaccinatie zoals in Frankrijk waar je zonder vaccinatie wordt ontslagen.... Of waar je zonder vaccinatie wordt gezien als paria in de samenleving die ook niet meer naar winkels mag of uit eten. Dat zijn wel ontwikkelingen die mij ernstig zorgen baren want waar gaat zoiets stoppen? Net als het gemak waarmee de 'noodwet' steeds wordt verlengd.
Zodra begin september iedereen die dat wil volledig is gevaccineerd en de druk op de zorg beheersbaar blijft moeten we in mijn ogen zo snel mogelijk terug naar een samenleving zonder beperkingen. Want wat is anders een volgende stap? Een verplichte griepvaccinatie voor de hele samenleving omdat er met enige regelmaat sprake is van een griepepidemie? Moeten we daar dan straks ook een paspoort voor hebben? Voor we het weten leven we in een samenleving waarin alles wordt gecontroleerd zoals in China

Jaarlijks vallen er duizenden doden door longkanker ten gevolge van roken maar tabak mag nog steeds verkocht worden, niemand vindt dat erg.Volgens mij is er juist een sterke tendens gaande om roken te ontmoedigen? Wanneer je de huidige maatschappij vergelijkt met 20 jaar terug ten opzichte van roken dan zie je grote verschillen. Reclame voor roken is niet meer toegestaan en de tabak moet steeds verder worden weg gestopt in de winkels. De lidl is een voorbeeld van een winkel die is gestopt met de verkoop van tabak terwijl het voorheen bij de kassa vol in het zicht tijdens het wachten in de rij werd verkocht.