Lizzy schreef: ↑ma 26 jul 2021, 18:02
Word ik gewoon uitgelachen!
Maar ter zake. Voorlopig ben ik al blij áls ze iets eet, want ze hittepetit nog een beetje. Wel is ze dol op pens, dus ik meng nu ons zelfgemaakte gemalen barf voor de katten met een flinke dot pens en dat eet ze best goed. Maar langzaam. Ik heb het idee dat kauwen helemaal nieuw voor haar is (kan kloppen, ze kreeg in Cyprus een rauwe mix*, dus gemalen), en dat vindt ze niet makkelijk, geloof ik. De kattenmix heeft wel relatief veel spiervlees en weinig bot, lever en nier (wel voldoende hart), maar omdat ze platgeslagen kippennekjes heel lekker vindt en daarvan een stuk of 3-4 per dag eet, krijgt ze wel voldoende bot denk ik. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze langdurig zo piemelt met d'r eten, maar zoals gezegd: op dit moment ben ik al blij als ze eet. De blikjes tonijn voor de katten vindt ze ook erg lekker, dus daar kan ik de dingen ook mee opleuken.
* omdat ze bij een CBC-test een laag hemoglobine bleek te hebben (de da vermoedde door stress of minderwaardig dieet), werd - door de da! - aangeraden haar op vers voer te zetten. Door een da, op Cyprus! Ik wist niet wat ik hoorde. Nou bleek later dat de praktijk zelf rauw voer verkocht, maar toch.