Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
De waterbuffer kan niet gestut worden in Hoensbroek. De gemeente heeft daar de bewoners gemeld zich voor te bereiden op het ergste......
Door Mandarijn
In Duitsland is een brandweerman meegesleurd door het water en overleden

In Kreis Euskirchen krijgen mensen waarschuwingsberichten dat mensen in verschillende dorpen de bovenste etage van hun verblijf moeten opzoeken. Stroom zal er regionaal afgaan uit voorzorg, zodra er risico in gebouwen ontstaat.
Door Siberienne
Jeetje... wat een overlast zeg. Niet te geloven wat er bij jullie uit de hemel komt daar in het zuiden. En ik wilde net plagerig een plaatje sturen van een zonovergoten dag hier maar dan lees ik de berichtjes van Mandarijn en denk :-X net iets te erg om plagerig te doen :-X :-X

(Hier was het begin juli bizar warm in het uiterste noorden, wel 34C. Gevolg van het warme zomerweer in het Noorden; extreme vliegenplagen. Waar wij nu zijn, midden noorwegen, is het ook warm geweest voor de tijd van het jaar en deels ook vochtig en benauwd. Laat ik het zo zeggen; ik heb de nodig muggenbulten. Maar of het meer is dan normaal vind ik lastig te zeggen. Geen vergelijk nog)
Door Mandarijn
Ardennen en Duitsland is nog erger getroffen, dan Zuid-Limburg. En dat is al vreselijk. Is gewoon niet voor te stellen hoeveel water er uit de lucht valt. En dat water moet nog allemaal door de Maas.....

Dus Limburg en de rest van Nederland waar de Maas door stroom kunnen hun hart vasthouden
Door Mandarijn
Een zorginstelling en een hospice in het centrum van Valkenburg worden ontruimd vanwege de wateroverlast.
Door Anne in Zweden
Pfff, wat erg allemaal... En dan denk ik ook aan al die dieren die verdrinken op de weilanden, en alle honden die uitgelaten moeten worden, katten die een hoge boom in vluchten en er niet meer uit durven... Mensen die alles wat ze hebben opgebouwd verliezen. Bleh, vreselijk allemaal. :(
Door pluk
Wij gaan al jaren in zuid Limburg op vakantie. Meestal in het gebied onder Gulpen en in september gaan we naar Valkenburg.
Verschrikkelijk om deze beelden te zien :'(
Zag net op Facebook dat de tuin en weiland van de mensen waar wij vorig jaar waren al helemaal blank staat. Hopelijk blijft het daar bij :-[
Door Siberienne
Ik vraag me af of VieCuri in Venlo weer gaat overstromen. Dat staat op een plek aan de Maas die in theorie maar 1x in de 100 jaar zou overstromen. Heeft al 2x blank gestaan in de afgelopen 15 jaar....
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: wo 14 jul 2021, 22:42 Pfff, wat erg allemaal... En dan denk ik ook aan al die dieren die verdrinken op de weilanden, en alle honden die uitgelaten moeten worden, katten die een hoge boom in vluchten en er niet meer uit durven... Mensen die alles wat ze hebben opgebouwd verliezen. Bleh, vreselijk allemaal. :(
+1... :(
Dan is een lekkend dak echt peanuts.
Door Hylos
Jakkes zeg wat een ellende en wat eng voor de mensen die daar wonen! :(
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: wo 14 jul 2021, 22:46 +1... :(
Dan is een lekkend dak echt peanuts.
Maar ook stomvervelend. :-*

Gelukkig kunnen jullie droog overnachten in de camper. :biggrin2:
Door Tanna
pluk schreef: wo 14 jul 2021, 22:43 Wij gaan al jaren in zuid Limburg op vakantie. Meestal in het gebied onder Gulpen en in september gaan we naar Valkenburg.
Verschrikkelijk om deze beelden te zien :'(
Zag net op Facebook dat de tuin en weiland van de mensen waar wij vorig jaar waren al helemaal blank staat. Hopelijk blijft het daar bij :-[
Wij kwamen vroeger altijd in Mechelen en Schweiberg, ik moet er alsmaar aan denken :'( .
Door Mandarijn
Geen code rood meer in Limburg.

In regio Wuppertal zijn er door de zware regenval zandverschuivingen en hebben ze geen stroom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door