Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
Kaio schreef: Dat loopt al de straat over inderdaad

Volgens mij hoef jij je ook niet te vervelen geloof ik?
Nou hier in Midden-Limburg valt het mee. Is een andere veiligheidsregio. Limburg heeft er dus 2. Vanmorgen om 6.15 wel alarm voor grote brand, maar niks wateroverlast hier. Maar als het te gortig wordt zal het mij niet verbazen dat we die kant op moeten
Door Kaio
Mandarijn schreef: Nou hier in Midden-Limburg valt het mee. Is een andere veiligheidsregio. Limburg heeft er dus 2. Vanmorgen om 6.15 wel alarm voor grote brand, maar niks wateroverlast hier. Maar als het te gortig wordt zal het mij niet verbazen dat we die kant op moeten
Roermond/maas staat ook nog wel hoog op de nominatie lijst.....vrees ik
Krijgen wel al militairen erbij lees ik net
Door Mandarijn
Kaio schreef: wo 14 jul 2021, 16:59 Roermond/maas staat ook nog wel hoog op de nominatie lijst.....vrees ik
Krijgen wel al militairen erbij lees ik net
Ja defensie stuurt 68 militairen vanuit Oirschot naar het zuiden om te helpen.

Maas verwerkt nu 1000 kuub per seconde in 1993 was het 3000 kuub
Door sam28
Ohjee, ik heb te hard gewerkt vandaag en niks meegekregen van de waterige ellende in het Zuiden. Zal straks het nieuws aan zetten. :biggrin2:
Door Mandarijn
Mandarijn schreef: wo 14 jul 2021, 17:02 Ja defensie stuurt 68 militairen vanuit Oirschot naar het zuiden om te helpen.

Maas verwerkt nu 1000 kuub per seconde in 1993 was het 3000 kuub
Het is nu 1250 kuub per seconde wat de Maas verwerkt.....loopt dus op
Door Mandarijn
Bewoners van verschillende straten in Hoensbroek die dreigen onder te lopen vanwege de waterbuffer die dreigt te bezwijken moeten hun auto's elders neer zetten. Verder levert de gemeente extra zandzakken in die buurt
Door Kaio
Mandarijn schreef: wo 14 jul 2021, 17:29 Het is nu 1250 kuub per seconde wat de Maas verwerkt.....loopt dus op
"Roermondse camping aan de Maas geëvacueerd
Camping de Hatenboer in Roermond wordt geëvacueerd vanwege de wateroverlast. Honderden campinggasten moeten hun spullen verzamelen en het terrein verlaten, zegt een woordvoerder van de camping.

De ontruiming gebeurt in overleg met de politie en de gemeente. De camping roept zowel in het Duits als in het Nederlands via sociale media alle gasten van camping en jachthaven op "alles af te bouwen". Dit in verband met hoogwater van de Maas. "

Ok die ligt dus wel echt pal langs de maas, is in de buurt van onze waterwerkplek
Door Mandarijn
In de Belgische Ardennen stromen de auto's door de straten en is het regionaal rampenplan ingeschakeld. Vooral in Spa en Chaudfontaine zijn zwaar getroffen
Door Mandarijn
Kaio schreef: wo 14 jul 2021, 17:36 "Roermondse camping aan de Maas geëvacueerd
Camping de Hatenboer in Roermond wordt geëvacueerd vanwege de wateroverlast. Honderden campinggasten moeten hun spullen verzamelen en het terrein verlaten, zegt een woordvoerder van de camping.

De ontruiming gebeurt in overleg met de politie en de gemeente. De camping roept zowel in het Duits als in het Nederlands via sociale media alle gasten van camping en jachthaven op "alles af te bouwen". Dit in verband met hoogwater van de Maas. "

Ok die ligt dus wel echt pal langs de maas, is in de buurt van onze waterwerkplek
De Maas is een regenrivier en door de hevige regenval in België en in Zuid-Limburg loopt het hard op
Door Kaio
ja dat soort beelden zie je ook van Duitsland . Met name Eifel. Echt gewoon auto's in een wildwaterbaan. Maar al dat water komt dus ook via de rivieren naar NL toe. DUs dat krijgen we er ook nog bij inderdaad.
Door Mandarijn
Trouwens.....een leuk weetje....mochten jullie beelden zien vanuit de meldkamer in Maastricht en jullie zien een touw met knoop. Kijk een naar de kleur van dat scherm. De kleur geeft de drukte aan. Groen is rustig, oranje is het is wat drukker dan normaal en rood is overbelast
Screenshot_2021-07-14-17-47-04-49_ffb2f5e1b976ff98cfc94f359fbce8de.jpg
Screenshot_2021-07-14-17-47-04-49_ffb2f5e1b976ff98cfc94f359fbce8de.jpg (83.25 KiB) 3361 keer bekeken
Door Mandarijn
In andere delen van Limburg worden langs de Maas de nooddammen geplaatst. Op veel plaatsen kun je op verschillende plekken door de dijk naar de Maas. Op die plekken gaan ze nu grote platen in de dijk schuiven om zo dorpen te beschermen tegen hoogwater
Door Mandarijn
In Zuid-Limburg worden nu wegen afgesloten omdat die veranderd in rivieren. Vooral in Eijsden-Margraten en Gulpen-Wittem. En rijkswaterstaat gaat vanavond de Keerschutsluis in Limmel gedeeltelijk sluiten om de watertoevoer naar het Julianakanaal te verminderen om te voorkomen dat het kanaal overstroomt. Zo heftig is het sinds 1995 niet meer geweest
Door Mandarijn
Mandarijn schreef: wo 14 jul 2021, 17:29 Het is nu 1250 kuub per seconde wat de Maas verwerkt.....loopt dus op
Nu 1500 kuub per seconde...waar stopt het??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door