Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Ik heb al zo vaak de hondencursus van dit blok moeten annuleren :-X Echt ik kom totaal in de knoei met de planning, geen idee hoe ik dat moet doen.
Kan ze natuurlijk in dit weer laten staan: lessen gaan door, vanavond zwemles!

::)

Ons weer en dat al eigenlijk laatste maand een beetje op en af
Screenshot_20210713-110314_Weeronline.jpg
Screenshot_20210713-110314_Weeronline.jpg (242.8 KiB) 3791 keer bekeken
Dat van binnen 30 tot 60 minuten kunnen verbranden is wel erg optimistisch ;D

Ok gelukkig is er bij ons tot nu toe niks overstroomd met de onweersbuien afgelopen tijd ( iets verderop wel, gingen ze zelfs met kano door de straat :P )

Ik moet overigens ook die poppel ( rest ook) eens goed onderhanden nemen, maar die is ook nooit droog dus dat gaat ook niet
Door dinky89
Ja, dat verbranden is inderdaad wel bijzonder met 0 uren zon ::)
Dat wordt de cursus verplaatsen naar noord nederland Kaio, hier is het wel veel droog
Door pearlsofpassion
Ik heb vorige week plots in alle haast de aardappels uitgedaan. Plaag... :'( Ik schat 1/6e van de oogst van normaal. Misschien nog minder. Want ze zaten er ook al vrij laat in dit jaar omdat het eind maart tot half april ook al zo nat en koud was.

Ik hoopte m'n buitebtomaten nog te redden maar er zaten ook al een paar plekjes op en ondertussen weer een volle week regen op gevallen. Dus ik kan het wel vergeten. Ik heb 14 planten staan... :-X

Wij wonen bovenop een heuvel maar er zijn op verschillende plaatsen in de buurt overstromingen geweest vorige week. In het ziekenhuis ook, magazijn onder water, heel wat materiaal voor weg te gooien.
Door dinky89
Hoorde inderdaad dat Limburg tot donderdagavond code oranje heeft :o sterkte daar in het zuiden!
Door Kaio
dinky89 schreef: di 13 jul 2021, 22:55 Hoorde inderdaad dat Limburg tot donderdagavond code oranje heeft :o sterkte daar in het zuiden!
Ja daar kwamen ze ook pas een beetje laat mee, reed er al doorheen, was er al een beetje achter zeg maar ;D

Oja voor de afwisseling regent het hier gestaag. Ik moet weet ff moet gaan verzamelen om te gaan wandelen, gok dat amper 10 minuten voor het inweken voldoende is ::) Denk dat het vandaag korte wamdelingen worden en dat ik de spelletjes er maar bij pak :P
Mandarijn schreef:Zuid-Limburg heeft de zondvloed gekregen. LIVE: Code Oranje voor regenval, meldkamer overbelast - http://www.1limburg.nl/l/113250 #1Limburg
Ja het zal wel druk geweest zijn en nu nog steeds, nog 2 dagen.....
Hoorde ook al over vrees hoog waterstanden van de maas....
En met die jetski, ik vind dat wel humor ;D net zoals die kano. Wel heel gevaarlijk, maar ja lach er toch maar op.
Door dinky89
Misschien moet je maar gaan waterwerken ipv wandelen met zoveel water kaio :biggrin2:

Hier zal ik weer zonder jas op pad aangezien het buiten alweer 19 graden en broeierig is.
Door Kaio
Zullen we gaan? Heb alvast het juiste schoeisel uitgezocht voor je
20210714_083408.jpg
20210714_083408.jpg (2.2 MiB) 3673 keer bekeken
Water uit de lucht was niet genoeg dus :
20210714_085431.jpg
20210714_085431.jpg (4.12 MiB) 3673 keer bekeken
20210714_091616.jpg
20210714_091616.jpg (4.53 MiB) 3673 keer bekeken
Wel chips hebben we dit jaar nog geen blauwalg kunnen we waarschijnlijk niet waterwerken door de waterstand :-X Zomers in NL ::)
Door Mandarijn
In Hoensbroek dreigt een waterbuffer door te breken. Tegen de mensen die in de buurt daarvan wonen wordt gezegd dat ze gas en stroom moeten afsluiten en een veilige plek moeten zoeken in huis
Door Mandarijn
In Zuid-Limburg is opgeschaald naar Grip 4 vanmorgen. Dat betekent dat de hulpverlening in Zuid-Limburg vanaf nu centraal wordt gecoördineerd. Annemarie Penn (burgemeester van Maastricht en voorzitter van de Veiligheidsregio ) neemt de leiding over de burgemeesters en er wordt een regionaal beleidsteam gevormd.
Door Mandarijn
De Veiligheidsregio Zuid-Limburg heeft L1 (regionale tv zender) ingeschakeld als calamiteitenzender. Door overvloedige regenval is op diverse plaatsen in de regio sprake van grote wateroverlast en is op verschillende plaatsen de veiligheid in het geding. De Veiligheidsregio zal op L1 radio elk kwartier een update geven over de ontwikkelingen.
Door Kaio
Mandarijn schreef: wo 14 jul 2021, 16:41 In Hoensbroek dreigt een waterbuffer door te breken. Tegen de mensen die in de buurt daarvan wonen wordt gezegd dat ze gas en stroom moeten afsluiten en een veilige plek moeten zoeken in huis
Dat loopt al de straat over inderdaad

Volgens mij hoef jij je ook niet te vervelen geloof ik?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door