Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
En even voor de duidelijkheid: ik respecteer ieders besluit ten aanzien van wel of niet laten vaccineren. Als het medisch niet verantwoord is om een vaccin te nemen dan is dat gewoon geen discussie.

Waar ik grote moeite mee heb is dat in veel gevallen deze keuzes gemaakt worden op basis van “gevoelens” van wantrouwen richting de overheid, richting de wetenschap, nog eens versterkt door artikelen en filmpjes van invloedrijke pseudowetenschappers, figuren als “Lange Frans” c.s. Ik schat de wetenschappelijke waarde van wat deze mensen beweren in op hetzelfde niveau van wetenschappelijk bewijs als het smeren van buffelpoep over je hele lijf, zoals de Indiërs deden terwijl achter hun de rook van honderden brandstapels opsteeg.

Wereldwijd zijn voor zover bekend ruim 4 miljoen mensen overleden. 4.000.000 mensenlevens verwoest. Ouders zijn kinderloos geworden. Kinderen zijn wezen geworden. Bronnen van inkomsten zijn weggevallen en daarmee de bodem onder het bestaan van mensen. En hier in de rijke landen verdoen mensen hun tijd met vanuit een soort superioriteitsgevoel mensen die zich wel laten vaccineren te wijzen op de “gevolgen over een paar jaar van dit medische experiment”. Alsof er een soort complot gaande is en iedereen die zich nu laat vaccineren over twee jaar dood neervalt.

Ik zal dat nooit begrijpen.
MillyMol schreef: di 29 jun 2021, 12:24 Lekker makkelijk weer: als het een beetje moeilijk wordt om gewoon eens een keer inhoudelijk antwoord te geven op de vragen die gesteld worden naar aanleiding van je eigen beweringen trek je je terug.

Fijne dag dan maar in je bubbel.
+ 1

Heel teleurstellend, iedere keer weer. Ik sta echt open voor andere benaderingen van het covid-probleem, maar als iemand weigert ook maar één linkje neer te zetten hier, dan weet ik genoeg.
MillyMol schreef: di 29 jun 2021, 12:52 En even voor de duidelijkheid: ik respecteer ieders besluit ten aanzien van wel of niet laten vaccineren. Als het medisch niet verantwoord is om een vaccin te nemen dan is dat gewoon geen discussie.

Waar ik grote moeite mee heb is dat in veel gevallen deze keuzes gemaakt worden op basis van “gevoelens” van wantrouwen richting de overheid, richting de wetenschap, nog eens versterkt door artikelen en filmpjes van invloedrijke pseudowetenschappers, figuren als “Lange Frans” c.s. Ik schat de wetenschappelijke waarde van wat deze mensen beweren in op hetzelfde niveau van wetenschappelijk bewijs als het smeren van buffelpoep over je hele lijf, zoals de Indiërs deden terwijl achter hun de rook van honderden brandstapels opsteeg.

Wereldwijd zijn voor zover bekend ruim 4 miljoen mensen overleden. 4.000.000 mensenlevens verwoest. Ouders zijn kinderloos geworden. Kinderen zijn wezen geworden. Bronnen van inkomsten zijn weggevallen en daarmee de bodem onder het bestaan van mensen. En hier in de rijke landen verdoen mensen hun tijd met vanuit een soort superioriteitsgevoel mensen die zich wel laten vaccineren te wijzen op de “gevolgen over een paar jaar van dit medische experiment”. Alsof er een soort complot gaande is en iedereen die zich nu laat vaccineren over twee jaar dood neervalt.

Ik zal dat nooit begrijpen.
Ik begrijp dat heel goed.

Diezelfde type wetenschappers vinden ook dat wij brokjes moeten voeren. Die zijn immers gezond. En de Plantinga's van deze wereld hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat zij mij de Lange Frans van de hondenvoeding vinden. Zij hebben immers gestudeerd en ik niet. Zij weten wat gezond is. Terwijl iedere boeren l*l natuurlijk op z'n vingers na kan tellen dat highly processed food nooit gezond kan zijn, niet voor ons en niet voor onze huisdieren. Maar goed, als je het zo bekijkt: dan kunnen we ook wel weer brokjes gaan voeren. Liefst van kippenveren. Wel zo makkelijk en daar sponsoren we dan ook Dr. Plantinga weer mee.

Oftewel: de hele wereld is één grote corrupte bende. Inclusief de big pharma, inclusief de regeringen here there and everywhere. Terwijl we een pandemie aan het bevechten zijn blijkt onze Nederlandse regering gewoon af te hebben geweten van het willens en wetens kapot maken van burgers (toeslagen affaire). En ja, de big pharma ontwikkeld medicijnen die door artsen bij de bevolking massaal naar binnen worden gedouwd. Waar er maar een paar beter van worden en dat is niet de patiënt. En Unilever vreet ook nog even mee uit de Becel proactiv ruif.

En nee natuurlijk geldt dat niet voor alles en ieder medicijn en iedere politicus en iedere wetenschapper en iedere arts. Maar er is zoveel list en bedrog en corruptie dat ik het de gewone burger niet kwalijk kan nemen dat ze nul vertrouwen hebben in de regering, in de farmaceutische industrie en in wetenschappers.

Maar de Willem Engeltjes en de Thierry Baudet's en anti corono enting dierenartsen (die wel graag L4'tjes jaarlijks prikken) van deze wereld moet je alleen wel met dezelfde kritische blik blijven bekijken want ook die hebben hun eigen verborgen agenda (waar vooral zijzelf beter van worden).
Die Willem Engel wil naar mijn idee iets te graag dat mensen vaccinatie niet vertrouwen. Die plaatste ook op twitter dat de hartstilstand op het voetbalveld van Christian Eriksen het gevolg was van vaccinatie tegen corona terwijl hij geen vaccinatie had gehad :-X
Zulke uitspraken door zo'n persoon vind ik zeer kwalijk omdat een grote groep mensen klakkeloos gelooft wat hij zegt terwijl het niet op feiten is gebaseerd.......
Oké ik heb absoluut niks met Willem Engel en andere complottheorieën.
Ik denk alleen anders over het hele corona gedoe.
Als je anders denkt moet je altijd met wetenschappelijke bewijzen komen.
Droom zacht als je denkt dat die betrouwbaar zijn.
Ik sla geen linkjes op, zie iets langskomen, bekijk het en klaar. Vraag niet om namen want ik onthou ze niet, waarom zou ik.
Er zijn genoeg deskundigen die tegengas geven maar die worden niet gehoord.
Een vaccin is prima maar de aanpak zal breder moeten op gebied van gezondheid, milieu etc.
Als we niet anders met onze aarde omgaan dan hebben we zo een volgend virus.
Maar helaas de lobby van de voedingsindustrie, farmaceutische industrie is groot en machtig.
Al eens bedacht door wie onze deskundigen betaald worden ...

Al mijn vrienden zitten hier zo in ,ieder op zijn eigen manier met een eigen mening hierover, maar niet vaccineren.
Je wordt dan al gauw uitgemaakt voor wappie die naar sukkels luisterd maar gelukkig zijn er veel andere deskundigen die ook duidelijk uitleg geven over deze problematiek. Een filmpje van een hoogleraar genetica was echt interessant.
Hoe de man heet geen idee maar het was lange frans niet.

Negatieve energie duurt een half jaar voor het uit je lijf is dus daarom hou ik het hierbij.
Je mag vinden wat je wil doe ik ook!
@Lizzy: daar heb je echt een heel goed punt. Daarom is kritisch blijven kijken naar maatregelen die van bovenaf worden opgelegd ook belangrijk, altijd. Maar ik denk wel dat het nog verschil maakt of het over hondenvoer gaat - waar nog relatief weinig onderzoek naar is gedaan - of over vaccinaties, waar veel meer onderzoek naar is gedaan, en dat al decennialang. (Ter vergelijking: als echt serieus en objectief zou worden onderzocht wat gezonder is voor een hond, brokjes of barf, dan denk ik dat barf toch als gezonder uit de bus komt. Maar dergelijk onderzoek wordt niet zo snel gedaan, om een heleboel redenen.) Natuurlijk lijkt het alsof het coronavaccin in recordtempo is ontwikkeld en dus niet fatsoenlijk is getest, maar ik heb begrepen dat die mRNA-techniek al langer bestaat, en dat men dankzij kennis van SARS en soortgelijke coronavirussen relatief snel een covid-vaccin heeft kunnen ontwikkelen. Dat verschil in ervaring/duur van het onderzoek maakt het voor mij makkelijker een viruswetenschapper te geloven dan een hondenvoerwetenschapper.

En het feit blijft in het geval van covid natuurlijk: welke alternatieven zijn er? Alternatieven die op korte termijn de verspreiding (en liefst ook mutaties) van covid kunnen stoppen?
Basil schreef: di 29 jun 2021, 16:19 Oké ik heb absoluut niks met Willem Engel en andere complottheorieën.
Ik sla geen linkjes op, zie iets langskomen, bekijk het en klaar. Vraag niet om namen want ik onthou ze niet, waarom zou ik.
Een vaccin is prima maar de aanpak zal breder moeten op gebied van gezondheid, milieu etc.
Maar helaas de lobby van de voedingsindustrie, farmaceutische industrie is groot en machtig.

Al mijn vrienden zitten hier zo in ,ieder op zijn eigen manier met een eigen mening hierover, maar niet vaccineren.
Je wordt dan al gauw uitgemaakt voor wappie die naar sukkels luisterd maar gelukkig zijn er veel andere deskundigen die ook duidelijk uitleg geven over deze problematiek. Een filmpje van een hoogleraar genetica was echt interessant.

Negatieve energie duurt een half jaar voor het uit je lijf is dus daarom hou ik het hierbij.
Maar hoe weet je dan of die bronnen betrouwbaar zijn? Hoe weet je welke bronnen die mensen hebben geraadpleegd, hoe weet je door wie die mensen worden betaald? In feite is het dan toch zoals MillyMol zegt: je leest iets, en als het past bij je wereldbeeld en bij wat jij al denkt over de hele covid-toestand, dan accepteer je het als betrouwbaar? En als het niet in je straatje past, dan is het gesponsord door big pharma?

Verder heb ik er anno 2021 moeite mee als iemand beweert dat 'deskundigen die tegengas geven niet worden gehoord'. Er zijn tegenwoordig werkelijk zoveel kanalen om je geluid hoorbaar te maken, en zoveel mensen die voor alternatieve geluiden openstaan (daar ben je er zelf immers ook een van), dat 'niet gehoord' worden synoniem is aan: 'niet weten hoe je jezelf hoorbaar moet maken'.

En wat onze omgang met de aarde betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar dat is een proces dat generaties tijd nodig heeft om omgekeerd te worden. Maar ondertussen zullen we toch iets moeten doen om de verspreiding van covid te stoppen?
Basil schreef: di 29 jun 2021, 16:19 Oké ik heb absoluut niks met Willem Engel en andere complottheorieën.

Ik vind het serieus jammer dat je geen linkjes of namen hebt van de deskundigen waar jij je gedachten op baseert in relatie tot corona.

Overigens volledig eens dat er ook naar de lange termijn gekeken moet worden naar preventie door gezond leven te stimuleren en alternatieven voor de grootschalige bio industrie die de kans op nieuwe virussen verkleinen.
Dit vind ik een mooi voorbeeld van preventie om onnodige zorg te voorkomen: Patiënten Radboudumc voortaan eerst fitter gemaakt voor een operatie - https://nos.nl/l/2386992
Anne in Zweden schreef: di 29 jun 2021, 16:39 Maar hoe weet je dan of die bronnen betrouwbaar zijn? Hoe weet je welke bronnen die mensen hebben geraadpleegd, hoe weet je door wie die mensen worden betaald? In feite is het dan toch zoals MillyMol zegt: je leest iets, en als het past bij je wereldbeeld en bij wat jij al denkt over de hele covid-toestand, dan accepteer je het als betrouwbaar? En als het niet in je straatje past, dan is het gesponsord door big pharma?

Verder heb ik er anno 2021 moeite mee als iemand beweert dat 'deskundigen die tegengas geven niet worden gehoord'. Er zijn tegenwoordig werkelijk zoveel kanalen om je geluid hoorbaar te maken, en zoveel mensen die voor alternatieve geluiden openstaan (daar ben je er zelf immers ook een van), dat 'niet gehoord' worden synoniem is aan: 'niet weten hoe je jezelf hoorbaar moet maken'.

En wat onze omgang met de aarde betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar dat is een proces dat generaties tijd nodig heeft om omgekeerd te worden. Maar ondertussen zullen we toch iets moeten doen om de verspreiding van covid te stoppen?
Lees het boek " Dodelijke leugens" en achterin het boek staan alle verwijzingen naar bewijzen/artikelen.
Je kunt daarin lezen hoe wetenschappelijke artikelen worden geschreven en door wie.

Waarom wordt er nog glyfosfaat gebruikt terwijl al lang is aangetoond dat het kankerverwekkend is?
Waarom komt er geen suikertaks terwijl al lang bekend is hoe veslavend en slecht suiker is voor de gezondheid?
11% van de medicijnen is bewezen werkzaam :-X en we worden met de rest ook volgepompt.

Het vaccin is een knap staaltje werk maar de bijwerkingen op lange termijn weet niemand.
Weet je dat is altijd lastig, echt objectieve informatie. Zelfs echt objectief wetenschappelijk onderzoek eerlijk gezegd. Vaak is het in opdracht van ... of om iets te bewijzen of te ontkrachten. En zo bekijk je niet het geheel. Zelfs wetenschappelijk onderzoek heeft er last van.
En tja dan de mens achter de PC, je merkt gewoon dat zaken gecensureerd worden en dat wekt ook wantrouwen. (even los ervan of iets helemaal onzin is of ergens toch wel iets van waarheid in schuilt) Maar ook hier geldt als je op zoek gaat naar zaken om je mening kracht bij te zetten dan ga je die vinden. Menig A vindt zaken die mening A bevestigen en Mening B die B bevestigen. En dan nog die elkaars mening ontkrachten. En hoe meer je opzoekt hoe meer de hele zoekfunctie je automatisch daarnaartoe begeleidt. Ook spooky....Maar heel veel onderzoekjes vertellen vaak maar een deel van het verhaal of maar vanuit een visie belicht. Dat geldt echt niet alleen voor Corona. En hoe "activistischer" hoe meer zwart/witter het gebracht wordt. Tot zelfs klinkklare nonsens.

Waar hierin de waarheid ligt? Geen idee. Soms denk ik ook wel dat het hier en daar nogal opgeklopt wordt. De manier waarop dingen gebracht wordt, er wordt toch echt wel dwang uitgeoefend. Daar kan ik zelf ook slecht tegen, dat wantrouw ik dan ook meteen (zo zit ik dan een beetje in elkaar)
Echter zie ik ook geen andere manier en voor mij telkens over de grens heen heeft me dit jaar zoveel stress bezorgd, dat ik gewoon zei doe mij maar 1 (of 2 dus) in de hoop dat ik deze winter wel nog iets mag en kan. Ik vond het in mijn neus laten wroeten 2x per week echt walgelijk (kan dat niet goed uitleggen maar het deed echt wat met me) Dus die 2 prikjes zijn peanuts daartegen over. En ja er zijn bijwerkingen maar serieus alsof ik nou bij alles de gezondste keuze maak ::) , ben ook niet roomser dan de paus he ;D
Oja ik zou inmiddels ook in DE kunnen , ineens gaat het hier snel, waarom ze dan geen planning konden geven een week geleden ? Nouja boeien dan maar ;)
Laatst gewijzigd door Kaio op di 29 jun 2021, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje schreef: di 29 jun 2021, 13:54 Helemaal eens met Millymol. Heel dat gezeik over dat het een medisch experiment is. Er zijn al zoveel jaren vaccins, dat is echt niet nieuw. Zelfs niet voor een covid variant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Het mecxicaanse griepvaccin was ook veilig en hebben gelukkig veel minder mensen gehad.
Uiteindelijk zijn er toch miljoenen aan schadevergoeding uitgekeerd omdat er wel degelijk bijwerkingen waren.
De enige die er wijzer van geworden is, is Ab Osterhaus, die nu ook weer als deskundige zijn stem laat horen.
De man heeft er miljoenen aan verdient, moet ik hem serieus nemen en vertrouwen :-X
Basil schreef: di 29 jun 2021, 18:06 Lees het boek " Dodelijke leugens" en achterin het boek staan alle verwijzingen naar bewijzen/artikelen.
Je kunt daarin lezen hoe wetenschappelijke artikelen worden geschreven en door wie.

Waarom wordt er nog glyfosfaat gebruikt terwijl al lang is aangetoond dat het kankerverwekkend is?
Waarom komt er geen suikertaks terwijl al lang bekend is hoe veslavend en slecht suiker is voor de gezondheid?
11% van de medicijnen is bewezen werkzaam :-X en we worden met de rest ook volgepompt.

Het vaccin is een knap staaltje werk maar de bijwerkingen op lange termijn weet niemand.
Zou je dan fruit ook moeten belasten? daar zit immers suiker in. Nee als die niet, maar fruitsappen wel? Of alleen toegevoegde suikers? En wat dan met alle light producten zonder suiker, zijn die dan wel gezond? Ik denk dat het gewoon lastig is om zulke categorien goed af te bakenen, wat wel en niet. Kijk peuken, alcohol etc is makkelijk. Suiker is wat lastiger.

Maar ik snap wel het punt , vaak wordt je met allerlei medicijnen voorzien waarbij je ook de oorzaak had aan kunnen pakken, zoals voeding en beweging maar daar verdienen bepaalde mensen niet aan ;) En dat is best een beetje de moeilijkheid nu, alles draait om centen. Hoeveel wordt er niet verdient aan de maskers , zo ieder land heeft wel al een masker schandaal :-X Dan hebben we nog al die tests waaraan verdient wordt. Daar hadden ze hier in DE ook lekker mee gesjoemeld en extra aan verdiend....Dus ja ::)
Kaio schreef: di 29 jun 2021, 18:23 Zou je dan fruit ook moeten belasten? daar zit immers suiker in. Nee als die niet, maar fruitsappen wel? Of alleen toegevoegde suikers? En wat dan met alle light producten zonder suiker, zijn die dan wel gezond? Ik denk dat het gewoon lastig is om zulke categorien goed af te bakenen, wat wel en niet. Kijk peuken, alcohol etc is makkelijk. Suiker is wat lastiger.

Maar ik snap wel het punt , vaak wordt je met allerlei medicijnen voorzien waarbij je ook de oorzaak had aan kunnen pakken, zoals voeding en beweging maar daar verdienen bepaalde mensen niet aan ;) En dat is best een beetje de moeilijkheid nu, alles draait om centen. Hoeveel wordt er niet verdient aan de maskers , zo ieder land heeft wel al een masker schandaal :-X Dan hebben we nog al die tests waaraan verdient wordt. Daar hadden ze hier in DE ook lekker mee gesjoemeld en extra aan verdiend....Dus ja ::)
Het gaat om toegevoegde suikers, het wordt gebruikt als smaakversterker en zit overal in zelfs in vleeswaren.
Gebruik 2 weken geen suiker en je voelt je een compleet ander mens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door