En even voor de duidelijkheid: ik respecteer ieders besluit ten aanzien van wel of niet laten vaccineren. Als het medisch niet verantwoord is om een vaccin te nemen dan is dat gewoon geen discussie.
Waar ik grote moeite mee heb is dat in veel gevallen deze keuzes gemaakt worden op basis van “gevoelens” van wantrouwen richting de overheid, richting de wetenschap, nog eens versterkt door artikelen en filmpjes van invloedrijke pseudowetenschappers, figuren als “Lange Frans” c.s. Ik schat de wetenschappelijke waarde van wat deze mensen beweren in op hetzelfde niveau van wetenschappelijk bewijs als het smeren van buffelpoep over je hele lijf, zoals de Indiërs deden terwijl achter hun de rook van honderden brandstapels opsteeg.
Wereldwijd zijn voor zover bekend ruim 4 miljoen mensen overleden. 4.000.000 mensenlevens verwoest. Ouders zijn kinderloos geworden. Kinderen zijn wezen geworden. Bronnen van inkomsten zijn weggevallen en daarmee de bodem onder het bestaan van mensen. En hier in de rijke landen verdoen mensen hun tijd met vanuit een soort superioriteitsgevoel mensen die zich wel laten vaccineren te wijzen op de “gevolgen over een paar jaar van dit medische experiment”. Alsof er een soort complot gaande is en iedereen die zich nu laat vaccineren over twee jaar dood neervalt.
Ik zal dat nooit begrijpen.