Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Ik zie het idd ook nog steeds. En ook meer mensen met een ffp2 masker. Je wilt op de valreep natuurlijk niet ziek worden, dus ik snap m wel.
Zelf ga ik m ook blijven dragen op plekken waar het echt veel te druk is, ik vertrouw het met die delta variant toch niet helemaal nog. Maar misschien is dat onzin en ben ik echt voldoende beschermd met mijn moderna.
Door smulpaap
Ik sprak een hondenbezitter uit de wijk
Zus en zwager , beiden volledig gevaccineerd . En beiden corona opgelopen
Ze liggen in het ziekenhuis . En dat zijn voorzichtige zestig plussers
Door Kaela
Ronald schreef: zo 27 jun 2021, 16:14 Ik mag woensdag voor de tweede prik. Ik twijfel steeds meer....
Wat maakt dat je twijfelt?

Aan een vaccinatie heb je niet veel. En geeft ook weinig keuzevrijheid om op korte termijn een andere te mogen. Dat zouden voor mij de belangrijkste redenen zijn om die tweede toch te gaan halen.
Door Lizzy
smulpaap schreef: zo 27 jun 2021, 16:22 Ik sprak een hondenbezitter uit de wijk
Zus en zwager , beiden volledig gevaccineerd . En beiden corona opgelopen
Ze liggen in het ziekenhuis . En dat zijn voorzichtige zestig plussers
Ieuw..... :-\ . Ze hebben waarschijnlijk een Arsenica gekregen :-\ . Helpt lekker dan :-\
Dat denk ik niet hoor!
AZ komt denk ik veel minder nog in de ziekenhuizen dan de rest. Wel oplopen, maar niet erg ziek van worden.
Dacht ik he. Ik heb er ook geen cijfers van.
En wie weet is dit weer een speciale variant.
Door Siberienne
Zelfs met 95% effectiviteit moet je nog rekenen dat 1 op de 20 mensen die het oplopen niet (goed) beschermd is na een vaccinatie met Pfizer. Uitzonderingen zullen dus altijd voorkomen in beide groepen.

Het beschermende effect van de vaccinatie zit ‘m toch vooral ook in het verminderen van de kans op oplopen van het virus. Vanuit het perspectief van de groepsimmuniteit is het nog altijd beter zoveel mogelijk mensen te vaccineren met een vaccin dat werkt, al is het dan maar 70% dan om niet te vaccineren.

Maar ook voor het individu in de groep; het is beter om niet tegen het virus aan te lopen. Kun je het ook niet krijgen.
Door Ronald
Kaela schreef: zo 27 jun 2021, 18:02 Wat maakt dat je twijfelt?

Aan een vaccinatie heb je niet veel. En geeft ook weinig keuzevrijheid om op korte termijn een andere te mogen. Dat zouden voor mij de belangrijkste redenen zijn om die tweede toch te gaan halen.
Ik heb AZ gekregen (want: geen keus). De bescherming tegen bijvoorbeeld de Delta-variant is door AZ behoorlijk lager dan de mRNA varianten. Daarnaast heb ik ergens gelezen na studies in bijvoorbeeld Engeland, dat het combineren van vaccins een betere bescherming lijkt te bieden.
Een artikel vorige week in AD dat gevaccineerden nu bewezen geen mensen besmetten (of in elk geval minder) ging over alle vaccins, behalve AZ.

En daar word ik gewoon een beetje onrustig van...
Door Kaela
Ronald schreef: zo 27 jun 2021, 23:03 Ik heb AZ gekregen (want: geen keus). De bescherming tegen bijvoorbeeld de Delta-variant is door AZ behoorlijk lager dan de mRNA varianten. Daarnaast heb ik ergens gelezen na studies in bijvoorbeeld Engeland, dat het combineren van vaccins een betere bescherming lijkt te bieden.
Een artikel vorige week in AD dat gevaccineerden nu bewezen geen mensen besmetten (of in elk geval minder) ging over alle vaccins, behalve AZ.

Denk dat de vraag dan wordt: hoe groot acht je de kans dat je nu op kort genoege termijn een ander type mag laten zetten?
Voor zover ik weet doen we dat hier nog niet. En dan is 2 keer az beter dan 1 keer az.
Dat az niet meer in die publicatie zit snap ik wel, want het wordt niet meer actief gebruikt. Daar zou ik me als ik jou was niet door laten afleiden.

Al met al hadden veel mensen het liever anders gehad en dat is echt heel erg balen. Hopelijk gaat dat volgend jaar als herhalingen nodig blijken beter.
Door src_esther
Ronald schreef: zo 27 jun 2021, 23:03 Ik heb AZ gekregen (want: geen keus). De bescherming tegen bijvoorbeeld de Delta-variant is door AZ behoorlijk lager dan de mRNA varianten. Daarnaast heb ik ergens gelezen na studies in bijvoorbeeld Engeland, dat het combineren van vaccins een betere bescherming lijkt te bieden.

Mijn lief laat nu na 1 prik met veel aanhoudende bijwerkingen een antistoffentest doen. Naar aanleiding van de uitslag gaan we bedenken wat de volgende stap zal zijn.
Door doranto
src_esther schreef: ma 28 jun 2021, 12:02 Mijn lief laat nu na 1 prik met veel aanhoudende bijwerkingen een antistoffentest doen. Naar aanleiding van de uitslag gaan we bedenken wat de volgende stap zal zijn.
Dat vind ik een hele goede! Ik denk dat wij dat ook gaan doen, mochten er herhaalvaccins nodig zijn volgend jaar ofzo.
Door Ina
Doranto schreef: ma 28 jun 2021, 12:19 Dat vind ik een hele goede! Ik denk dat wij dat ook gaan doen, mochten er herhaalvaccins nodig zijn volgend jaar ofzo.
Dat heb ik vanaf het begin ook gezegd voor mezelf.
Ik heb nu 'for the greater good' geent, zonder twijfel omdat ik 99% zeker weet dat ik niet met Covid in aanraking ben geweest en omdat ik absoluut geloof in groepsimmuniteit en ik met mijn (relatief) gezonde lichaam dan maar ent voor die genen die niet kunnen enten.

Maar als het volgend jaar in de herhaling gaat (wat ik niet onlogisch zou vinden) ga ik ook eerst testen.....net als dat ik voor de honden doe....enten op maat.

Ik vermoed trouwens dat voor het gros van Nederland het vaccinprogramma best wel bepert gaat worden, ik denk dat mensen die normaal ook voor de griepprik worden opgeroepen ook voor deze herhaling een oproep krijgen.
En de rest misschien op verzoek of weet ik veel hoe, maar hoe dan ook zal ik dan eerst laten testen.
Door Tanna
Even voor de vrolijke noot dan..........

Ik heb vorige week eerder dan gepland en ook nog thuis de tweede AZ vaccinatie gehad en hoewel ik na de eerste koorts, hoofdpijn en pijn in mijn rug had en 10 weken pijn in mijn arm heb gehouden was het nu heel anders. Een uurtje later was ik heel duizelig met koud zweet in mijn gezicht maar dat heb ik wel vaker dus of dat door de prik kwam, ik weet het niet. De pijn in mijn bovenarm daarentegen was als sneeuw voor de zon verdwenen en ik voel me niet anders dan anders.

Ja, ik had liever een ander vaccin gehad en het is jammer dat de AZ niet zo goed werkt bij de Delta variant maar ik ben toch wel erg blij dat ik ben gevaccineerd. Als thuismantelzorger heb ik een fulltime baan en alleen al daarom heb ik het gevoel dat ik nu weer een beetje kan ademhalen. Niet dat ik naar een winkel zal gaan of zo, maar dat was voor mij als Aspergerklant al vreselijk dus dat hoef ik niet meer van mezelf. Maar toch, er is wat opluchting in mijn hoofd.
Door Ina
Hier hebben de heren beide vorige week hun 2de shot Pfizer gekregen.
Man heeft bij beide geen noemenswaardige klachten gehad, beetje zere arm 's avonds, maar verder niks.
Het kind had bij de eerste prik best wel last van vage klachten, gewoon een grieperig gevoel zonder ziek te zijn....beetje misselijk, beetje hoofdpijn, beetje lamlendig....gewoon prut dus (in manne-ogen)

Die had dus uit voorzorg maar een paar vrije dagen gepland omdat hij geen zin had om half lamlendig te moeten zeulen met wasmachines en koelkasten.......en nu heeft hij nergens last van :P

Die kan dus lekker genieten van tijd om niks te moeten en niks te hoeven.....en daar is hij wonderbaarlijk goed in :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door