Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑za 05 jun 2021, 11:06 @cindy: als ik dat stuk lees dan gelden bij kleurcode groen of oranje geen aanvullende eisen om België in te komen. Dus dan geen vaccinaties of test nodig.Ja klopt alleen dit stuk staat er nog boven;
Elf schreef: ↑za 05 jun 2021, 10:34 Weet iemand hoe lang het duurt voordat de vaccinatie geregistreerd is bij het RIVM? Ik ben een week geleden geprikt maar het staat nog niet in het systeem. Ik heb wel toestemming gegeven. Niet dat ik plannen heb voor het buitenland op korte termijn maar toch…Ik ben door de huisarts gevaccineerd en het heeft weken geduurd voor het erop stond. Mijn man is door de GGD geprikt en dat stond er vrijwel direct op.
Cindy de Wolf schreef: ↑za 05 jun 2021, 11:40 Zoals ik er nu in sta zal ik 1x pfizer laten zetten dinsdag. En dan maar snoeihard hopen dat de bijwerkingen heel erg mee gaan vallen. Valt het tegen gaat het natuurlijk stapelen.Sorry Cindy, maar met 1x Pfizer ga je echt België niet binnen kunnen. Dan kan je je net zo goed niet laten vaccineren..
En dan maar hopen dat de regels voor het paspoort niet alsnog veranderen. Nu acht ik die kans betrekkelijk klein als het over 4,5 week in moet gaan...
Als het dan tegen valt heb ik iig een basis bescherming valt het mee kan ik alsnog die 2e overwegen.
Cindy de Wolf schreef: ↑za 05 jun 2021, 10:21 Dit staat op het crisiscentrum van Belgie. Als ik het goed begrijp is het afhankelijk welke kleurcode NL heeft of 1x vaccinatie voldoende is, Ziet iemand dat anders? Update is van 4 juni.Je zegt het hier toch zelf?
Aankomst in België als niet-inwoner
Aankomst vanuit groene of oranje zone:
Geen verplichting tot test of quarantaine.
Aankomst vanuit rode zone:
Wie beschikt over een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), een recente negatieve PCR-test of herstelcertificaat, hoeft niet in quarantaine.
De recente test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor aankomst in België.
Aankomst van buiten de Europese Unie:
Wie van buiten de Europese Unie komt, moet volledig gevaccineerd zijn (+ 2 weken) met een door Europa erkend vaccin én een PCR-test afleggen op de dag van aankomst. Indien de test negatief is, hoeft deze persoon niet in quarantaine.
Aankomst na verblijf in zone met heel hoog risico (“variants of concern”):
Er geldt een inreisverbod voor niet-Belgen die niet in België resideren en zich de afgelopen 14 dagen op enig moment in zone met heel hoog risico bevonden. Er is een uitzondering voor essentiële reizen door vervoerspersoneel en diplomaten. Zij moeten 10 dagen verplicht in quarantaine met PCR-test op dag 1 en dag 7. De quarantaine mag enkel worden onderbroken voor de uitvoering van de essentiële reden
Cindy de Wolf schreef: ↑za 05 jun 2021, 15:48 Er staat toch boven aan als je uit de eu komt uit een groene of oranje zone geen test/quarantaine. Uit een rode zone compleet paspoort of pcr test.Ja, maar Nederland is rood. Niet groen of oranje. En ze passen die regels elke paar weken of maanden aan. Om daar nu je keuze op te baseren...
Aankomst in België als niet-inwoner
Aankomst vanuit groene of oranje zone: Geen verplichting tot test of quarantaine.
Aankomst vanuit rode zone:
Wie beschikt over een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), een recente negatieve PCR-test of herstelcertificaat, hoeft niet in quarantaine.
De recente test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor aankomst in België.
Jij mag natuurlijk vinden 1x pfizer staat gelijk aan niet, maar als uit de testen blijkt 30% of meer tot 55% zie ik dat toch echt wezenlijk anders.
Van de site van het rivm;
Werken de vaccins van BioNTech/Pfizer (Comirnaty) en Moderna ook goed als er meer dan zes weken zitten tussen de eerste en de tweede vaccinatie?
Ja. Na de vaccinatie maakt je lichaam antistoffen aan. Eén tot twee weken na de eerste vaccinatie is 90% van de mensen beschermd tegen corona. We weten nog niet precies hoe lang de bescherming duurt. Na een aantal weken nemen de antistoffen af en is de bescherming wat minder goed. Daarom is nog een tweede vaccinatie nodig, die krijg je ongeveer 6 weken na de eerste vaccinatie. Door de tweede vaccinatie worden er meer antistoffen aangemaakt, die langer aanwezig blijven en het virus beter kunnen aanpakken. Als er tussen de twee vaccinaties meer dan 6 weken zit dan is ben je even goed beschermd.