Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
@Cindy, jou gevoel ten opzichte van geprikt worden is natuurlijk iets dat los staat van de inhoudelijke discussie over de vaccins. Ik begrijp heel goed dat een keer prikken al een hele opgave is en dat een tweede keer dat alleen maar lastiger maakt. Dat vind ik heel rot voor je en mijn opmerking over loslaten en blij zijn dat we hier ipv in India wonen staat daar uiteraard los van! Dat was meer algemeen, als land en bevolking bedoeld en niet op iets wat zo persoonlijk voor jou speelt. Dat wilde ik nog even zeggen :-*
Cindy de Wolf schreef: di 01 jun 2021, 08:30 Dat je nu niet mag kiezen snap ik heus wel. Vandaar de vraag aan de GGD, RIVM en huisarts wanneer dat wel gaat komen en tot nu toe is het antwoord nog steeds; wordt toegewezen.
Misschien moet je dan toch kijken of je iemand in je omgeving hebt op wie je een beetje lijkt :-\ . Die de Janssen krijgt. En die jouw Pfizer wel wil. Dan met elkaars ID naar de prik lokatie. Je hebt beide een mondkapje voor en krap kijken ze niet. Ik weet dat het natuurlijk tegen de regels is maar ik zie eerlijk gezegd bij nader inzien toch ook niet echt de schadelijkheid ervan... Tenzij iemand een goede reden kan noemen om dat niet te doen natuurlijk.
Kaela schreef: di 01 jun 2021, 08:30 @Cindy, jou gevoel ten opzichte van geprikt worden is natuurlijk iets dat los staat van de inhoudelijke discussie over de vaccins. Ik begrijp heel goed dat een keer prikken al een hele opgave is en dat een tweede keer dat alleen maar lastiger maakt. Dat vind ik heel rot voor je en mijn opmerking over loslaten en blij zijn dat we hier ipv in India wonen staat daar uiteraard los van! Dat was meer algemeen, als land en bevolking bedoeld en niet op iets wat zo persoonlijk voor jou speelt. Dat wilde ik nog even zeggen :-*
Ik had jouw opmerking over India niet persoonlijk opgepakt hoor en daarnaast is die ook gewoon waar.
En had ik terug kunnen vinden dat 1 pfizer richting het % ging van Jansen had ik gezegd ok 1x maar dat is dus niet zo. En verder betwijfel ik, want daar geen antwoord op gekregen van de GGD/RIVM, of 1 pfizer recht geeft op vaccinatiebewijs/paspoort.
Lizzy schreef: di 01 jun 2021, 08:37 Misschien moet je dan toch kijken of je iemand in je omgeving hebt op wie je een beetje lijkt :-\ . Die de Janssen krijgt. En die jouw Pfizer wel wil. Dan met elkaars ID naar de prik lokatie. Je hebt beide een mondkapje voor en krap kijken ze niet. Ik weet dat het natuurlijk tegen de regels is maar ik zie eerlijk gezegd bij nader inzien toch ook niet echt de schadelijkheid ervan... Tenzij iemand een goede reden kan noemen om dat niet te doen natuurlijk.
Dan gaan 2 personen bewust fraude plegen, ik geloof niet dat dat zo slim is.

En antwood op je vraag dit is het artikel wat ik het snelste terug kon vinden, heb er meerdere gelezen; https://www.businessinsider.nl/coronava ... r-moderna/
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 01 jun 2021, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: di 01 jun 2021, 08:53 Ja. Is misschien ook niet slim. Stel je komt met bijwerkingen in het ziekenhuis te liggen, moet je daar gaan vertellen dat je Janssen hebt gehad en niet Pfizer. Nee, fout plan.
Ook dat. Zover had ik hem nog geeneens doorgedacht. Maar he kom op zeg houdt eens op met bijwerkingen in het ziekenhuis. Als dat gebeurt durf ik nooit meer. Laat me bungee jumpen allemaal prima maar dit :-X

En antwoord op je vraag; https://www.businessinsider.nl/coronava ... r-moderna/
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 13:09 Daarom was ik ook niet zo blij met Janssen. Maar ik heb mezelf blij gemaakt door dit artikel te lezen :biggrin2:

https://www.businessinsider.nl/coronava ... r-moderna/
Ja, die link heb ik op 22 mei zelf hier neergezet Cindy, om mezelf blij te maken :biggrin2: . Maar links of rechtsom beschermt Pfizer toch nog steeds beter in z'n totaliteit (om uberhaupt ziek te worden)?
Cindy de Wolf schreef: di 01 jun 2021, 08:30 Dat je nu niet mag kiezen snap ik heus wel. Vandaar de vraag aan de GGD, RIVM en huisarts wanneer dat wel gaat komen en tot nu toe is het antwoord nog steeds; wordt toegewezen.
Komt waarschijnlijk ook omdat ze keuze niet willen aanmoedigen en willen dat iedereen gewoon met de massa mee gaat. Hugo de Jonge is ook absoluut geen voorstander van keuzevrijheid qua welk vaccin. Daarnaast hebben ze ook nog geen zicht op wanneer iedereen gevaccineerd is door de afhankelijkheid van de leveringen. Dat blijkt nu ook wel weer met janssen waardoor iedereen half juli eerste prik moet hebben gehad ipv begin juli.
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik ook niet op dat naaldje zit te wachten.
Maar goed in NL zou ik vorige week een afspraak in hebben kunnen plannen, dat zou gok ik met Pfizer zijn, ik zou dus denken, ja en dan na 4 weken een 2e en na 6 weken volledig gevaccineerd en grotendeels van het gezeik af, joepie!. Want hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder het virus kan besmetten hoe minder kans dus ook op die long-covid. Dus ik zou best willen ruilen ook voor 2 prikken maar heb zelf niks in de aanbieding ;D
Maar ja een prik is natuurlijk nog veel fijner. Hoef je er maar 1 te doen en ben je na 2 weken al beschermd. Maar goed , als je iedereen nog eens laat kiezen duurt het allemaal 10x langer en dat is iets wat we niet kunnen permitteren.
En ik hoop dat het hier (in DE) toch ook weer vaart gaat aannemen maar vrees ervoor :-\ Bovendien zijn ze digitaal nog erg onder georganiseerd (in het algemeen, dus ook met afsprkaen maken etc)
Ik snap het alleen niet ieder land kreeg toch naar ratio vaccins? Neem aan dat je dan ook naar ratio de capaciteit hebt om te prikken? Waarom lopen ze hier dan zo achter? Ze hebben het wel erover dat AZ veel geweigerd werd, maar denk dat dat in andere landen ook niet anders is?
Ik hoop gewoon dat ik er een verkeerd beeld over heb en dat het sneller gaat dan ik nu verwacht.
Lizzy schreef: di 01 jun 2021, 09:00 Ja, die link heb ik op 22 mei zelf hier neergezet Cindy, om mezelf blij te maken :biggrin2: . Maar links of rechtsom beschermt Pfizer toch nog steeds beter in z'n totaliteit (om uberhaupt ziek te worden)?
Oh echt, dat had ik niet gezien.

Dat laatste is zeker waar maar dat neemt niet weg dat ik 2x moet en vermoedelijk met mijn genen 2x goed ziek ervan wordt. Daar zit echt de crux. Ik heb nu wel afspraak staan want indirect veplicht 8 juni en 13 juli en de laatste is Misty haar sterfdag vorig jaar, nou dan hoef ik jouw niet uit te leggen dat die dag extra beladen is.
dinky89 schreef: di 01 jun 2021, 09:01 Komt waarschijnlijk ook omdat ze keuze niet willen aanmoedigen en willen dat iedereen gewoon met de massa mee gaat. Hugo de Jonge is ook absoluut geen voorstander van keuzevrijheid qua welk vaccin. Daarnaast hebben ze ook nog geen zicht op wanneer iedereen gevaccineerd is door de afhankelijkheid van de leveringen. Dat blijkt nu ook wel weer met janssen waardoor iedereen half juli eerste prik moet hebben gehad ipv begin juli.
Ja klopt. Vriendlief zegt die keuze gaat er wel komen. Maarja moet je echt wachten of dat zo is met alle risico's vandien en het risico dat je uiteindelijk niet mag kiezen. Zal me overigens ook een worst zijn als ik ervoor moet betalen als dan wel keuze is prima.
Cindy de Wolf schreef: di 01 jun 2021, 09:04 Oh echt, dat had ik niet gezien.

Dat laatste is zeker waar maar dat neemt niet weg dat ik 2x moet en vermoedelijk met mijn genen 2x goed ziek ervan wordt. Daar zit echt de crux. Ik heb nu wel afspraak staan want indirect veplicht 8 juni en 13 juli en de laatste is Misty haar sterfdag vorig jaar, nou dan hoef ik jouw niet uit te leggen dat die dag extra beladen is.
Heb je ook met je huisarts gebeld? Ik weet niet of die uberhaupt prikken met Janssen maar misschien kun je een medische indicatie krijgen?

Misty zal over je waken :-* !
Kaio schreef: di 01 jun 2021, 09:03 Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik ook niet op dat naaldje zit te wachten.
Maar goed in NL zou ik vorige week een afspraak in hebben kunnen plannen, dat zou gok ik met Pfizer zijn, ik zou dus denken, ja en dan na 4 weken een 2e en na 6 weken volledig gevaccineerd en grotendeels van het gezeik af, joepie!. Want hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder het virus kan besmetten hoe minder kans dus ook op die long-covid. Dus ik zou best willen ruilen ook voor 2 prikken maar heb zelf niks in de aanbieding ;D
Maar ja een prik is natuurlijk nog veel fijner. Hoef je er maar 1 te doen en ben je na 2 weken al beschermd. Maar goed , als je iedereen nog eens laat kiezen duurt het allemaal 10x langer en dat is iets wat we niet kunnen permitteren.
En ik hoop dat het hier (in DE) toch ook weer vaart gaat aannemen maar vrees ervoor :-\ Bovendien zijn ze digitaal nog erg onder georganiseerd (in het algemeen, dus ook met afsprkaen maken etc)
Ik snap het alleen niet ieder land kreeg toch naar ratio vaccins? Neem aan dat je dan ook naar ratio de capaciteit hebt om te prikken? Waarom lopen ze hier dan zo achter? Ze hebben het wel erover dat AZ veel geweigerd werd, maar denk dat dat in andere landen ook niet anders is?
Ik hoop gewoon dat ik er een verkeerd beeld over heb en dat het sneller gaat dan ik nu verwacht.
Ik geloof niet dat er in België veel AZ geweigerd wordt. De regering heeft dan ook niet volledige info gegeven en zich verscholen achter Europa (die geen probleem zagen).
En bij ons is er gezegd als je AZ krijgt, is het dat of niets. Als je weigert, krijg je helemaal achteraan de lijst, alsnog AZ. Zeggen ze toch...maar wie gaat dat uittesten?
Dit stond hier in de krant:

Niet langer "prikken wat de pot schaft" in Nederland

In Nederland zal wie het vaccin van AstraZeneca heeft geweigerd, opnieuw opgeroepen worden voor een prik met Pfizer, Moderna of Johnson & Johnson. Dat heeft minister van Volksgezondheid Hugo De Jonge bevestigt aan het programma "Nieuwsuur". Een deel van de 60 tot 64-jarigen, die via hun huisarts AstraZeneca konden krijgen, wilden dat specifieke vaccin niet.

En nu begrijp ik helemaal waarom in NL al mensen van in de 40 aan de beurt zijn: te veel mensen hebben hun vaccin geweigerd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door