Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Lizzy schreef: zo 30 mei 2021, 11:39 Niet dat het mij ene zak aan gaat hoor Cindy maar waarom wil je perse de Janssen? (ik krijg de Janssen maar had graag de Pfizer of Moderna willen hebben).
In 1x klaar en meer bescherming tegen de mutaties (welke nu bekend zijn). Vriendlief is nu Janssen halen.
Ik heb de eerste prik AstraZeneca gehad. Toch had ik liever Pfizer. Nu weet ik dat er bij de Gezondheidsraad een vraag ligt over het combineren van vaccins (gebeurt al in een aantal landen) en komende week gaat er een brief naar de 2e Kamer over wat te doen met de weigeraars van AstraZeneca.
Ik hoop dat de groep weigeraars binnenkort de mogelijkheid voor Pfizer krijgen en dat de Gezondheidsraad geen bezwaar heeft tegen combineren. Dan kan ik mogelijk als tweede prik Pfizer krijgen.
Ik weet dat AstraZeneca prima beschermt tegen ernstig ziek worden maar veel minder dan Pfizer tegen minder ernstig ziek worden. En geen idee hoe het beschermt tegen long Covid. Zit ik ook niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door evelyn02 op zo 30 mei 2021, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
src_esther schreef: zo 30 mei 2021, 14:44 Yes, ik heb een afspraak kunnen maken via de site coronatest.nl voor volgende week.
Paar keer postcode wisselen om op een praktische locatie uit te komen want Urk, Den Helder, Woerden en dergelijk is allemaal niet handig.
Ik ga Janssen krijgen.
Nu hopen dat ik tijdig de brief binnen krijg...
Ik had de brief nog niet binnen, en er werd ook niet om gevraagd. Ik moest alleen een vragenlijst invullen en me legitimeren. Ik had de bevestigingsmail van de afspraak in mijn telefoon staan, dus die had ik evt. kunnen laten zien, maar ook dat hoefde niet.
Doranto schreef: zo 30 mei 2021, 16:16 Ik had de brief nog niet binnen, en er werd ook niet om gevraagd. Ik moest alleen een vragenlijst invullen en me legitimeren. Ik had de bevestigingsmail van de afspraak in mijn telefoon staan, dus die had ik evt. kunnen laten zien, maar ook dat hoefde niet.
Fijn om te weten. Dankjewel!
Cindy de Wolf schreef: zo 30 mei 2021, 11:42 In 1x klaar en meer bescherming tegen de mutaties (welke nu bekend zijn). Vriendlief is nu Janssen halen.
Ik denk dat als je nu Pfizer neemt, je alsnog eerder beschermt bent dan wanneer je wacht tot je voor Janssen in aanmerking komt. Als er al zo'n veegronde komt. (best kans dat ze gewoon niet gaan switchen, en je gewoon ingedeeld blijft bij het vaccin waarvoor je nu opgeroepen wordt).
Het systeem is echt logge stront. Ik heb nu meerdere malen contact gezocht met het RIVM en de GGD met de vraag wanneer de verwachting is dat je zelf mag kiezen. Ik snap heus wel dat het in de massa niet kan maar wanneer dan wel. En elke keer hetzelfde antwoord; het wordt voor je bepaald. Ik wordt daar gigantisch recalcitrant van.
3 golven zonder besmetting doorgekomen dus waarom zou het dan nu fout gaan. Ik houdt absoluut niet van mensen(massa's), uit eten gaan of stappen is niet mijn ding, vakantie met het vliegtuig is ook een no go, dus waarom zou ik dan een experimenteel vaccin waar de kans groot van is dat je 2x ziek bent in laten spuiten. Ik ga morgen maar eens vragen wat de consequenties op werk zijn als ik niet laat vaccineren. Nu is het regime nog thuis werken.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op ma 31 mei 2021, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke schreef: ma 31 mei 2021, 11:59 Ik denk dat als je nu Pfizer neemt, je alsnog eerder beschermt bent dan wanneer je wacht tot je voor Janssen in aanmerking komt. Als er al zo'n veegronde komt. (best kans dat ze gewoon niet gaan switchen, en je gewoon ingedeeld blijft bij het vaccin waarvoor je nu opgeroepen wordt).
En dat laatste probeer ik nu te achterhalen maar zie mijn post hierboven.
pluk schreef: ma 31 mei 2021, 11:56 1979 en 1980 mogen een afspraak plannen :D
14 juni afspraak voor 1e prik met Pfizer of Moderna
Gefeliciteerd dat het je is gelukt. Las dat rond 12 uur het afsprakensysteem plat lag door de drukte. Was ook wel de verwachting dat dat binnenkort zou gaan gebeuren want nu komt een groep die veel baat heeft bij de vrijheid van vaccinaties + digitaal vaardig is en minder snel zal bellen voor een afspraak.

In dit tempo van iedere dag 2 jaartallen er bij is vriendje woensdag aan de beurt om afspraak te maken en zal ik in het weekend aan de beurt zijn om afspraak te maken.
Bij jou is de tijd tussen afspraak maken en aan de beurt zijn dus 2 weken. Hopelijk zal dat hier ook het geval zijn, dan is de wachttijd te overzien (bij mijn moeder zat er zo'n 3 weken tussen).
Ik ga morgen maar eens vragen wat de consequenties op werk zijn als ik niet laat vaccineren. Nu is het regime nog thuis werken.
Nou weet ik niet wat voor werk je doet maar vanwege privacy mag een werkgever niet zomaar medische gegevens vastleggen. Het wel of niet vaccineren hoort daar in mijn ogen ook bij. Wanneer jij je ziek meld mag een werkgever namelijk ook al niet vragen of je corona hebt. Zie ook https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... heeft-7690
Cindy de Wolf schreef: ma 31 mei 2021, 12:05 Het systeem is echt logge stront. Ik heb nu meerdere malen contact gezocht met het RIVM en de GGD met de vraag wanneer de verwachting is dat je zelf mag kiezen. Ik snap heus wel dat het in de massa niet kan maar wanneer dan wel. En elke keer hetzelfde antwoord; het wordt voor je bepaald. Ik wordt daar gigantisch recalcitrant van.
3 golven zonder besmetting doorgekomen dus waarom zou het dan nu fout gaan. Ik houdt absoluut niet van mensen(massa's), uit eten gaan of stappen is niet mijn ding, vakantie met het vliegtuig is ook een no go, dus waarom zou ik dan een experimenteel vaccin waar de kans groot van is dat je 2x ziek bent in laten spuiten. Ik ga morgen maar eens vragen wat de consequenties op werk zijn als ik niet laat vaccineren. Nu is het regime nog thuis werken.
Omdat het nog niet besloten is. En die beslissing is niet alleen aan het rivm, of aan de ggd. Dat is zo afhankelijk van zo veel factoren. Het gaat over iets waar over een paar maanden besloten gaat worden, dus ik snap echt wel dat ze geen verwachtingen kunnen uitspreken, die ze misschien niet waar kunnen maken. (over Janssen is ook nog wel gedoe, steeds).

Je gevoel begrijp ik goed. Ik zou Pfizer krijgen vanwege zorgwerk. Op de dag dat we de afspraak zouden kunnen plannen ging daar een streep door. 1,5 maand later mochten we dan toch, maar met AZ. Na twijfel die dan maar genomen, want ja, wat anders? AZ zat 12 weken tussen 1e en 2e prik, en wat bleek in de tussentijd; degenen die toen niet voor AZ een afspraak hadden gemaakt kregen een 2e kans met Pfizer (want AZ werd niet meer geprikt onder de 60). Die waren dus alsnog eerder klaar, want minder weken tussen de 1e en 2e, en beter beschermt. En minder klachten. Top.

Maar goed, het is nog lang niet zo ver dat ze op individu-niveau kunnen kijken en beslissen. Voor nu is het doel; zo snel mogelijk alle vaccins die geleverd zijn in een arm krijgen. En dat daarmee een hele groep in onzekerheid zit of aan de kant geschoven wordt, is daarvan een gevolg. Als je in die groep zit wel naar. Maar maatschappelijk gezien is het grootste belang nog altijd; zo snel mogelijk zo veel mogelijk bescherming. En dan ontkom je niet dat dat ten koste gaat van anderen.
Vanmorgen online een afspraak gemaakt, maar ik kreeg maar geen bevestiging.
Uurtje later gebeld, nee mevrouw, ik zie niks, maar het systeem is log en traag. Nog even afwachten en belt u anders later maar terug.
Net dus nog geen bevestiging, maar weer gebeld. Nee, u staat er niet in.
Oke, dan maar via telefoon afspraak gemaakt, zelfde data maar 10 minuten later. Hoefde trouwens niet lang te wachten voor ik iemand aan de lijn had, na de riedel van het bandje kreeg ik gelijk iemand te spreken.
KarenH schreef: ma 31 mei 2021, 15:48 Vanmorgen online een afspraak gemaakt, maar ik kreeg maar geen bevestiging.
Uurtje later gebeld, nee mevrouw, ik zie niks, maar het systeem is log en traag. Nog even afwachten en belt u anders later maar terug.
Net dus nog geen bevestiging, maar weer gebeld. Nee, u staat er niet in.
Oke, dan maar via telefoon afspraak gemaakt, zelfde data maar 10 minuten later. Hoefde trouwens niet lang te wachten voor ik iemand aan de lijn had, na de riedel van het bandje kreeg ik gelijk iemand te spreken.
Bij mij kwam ca. 2 uur na maken van afspraak een SMS bevestiging. De kwam geloof ik nog later. Ik vermoed dat het met messagequeues werkt en dat kan altijd ff duren. Mocht je dus alsnog bevestiging krijgen even 1 van de 2 afspraken afzeggen zodat iemand anders nog terecht kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door