Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Too schreef: vr 21 mei 2021, 05:42 Fijn dat er schot in zit Ina!

Dat van '66 Is alleen nog een gevalletje "computer says NO" :???: , online weten ze dat nog niet.
Raar, mijn collega uit '66 heeft gisteren al een afspraak kunnen maken :o

Waarschijnlijk is het systeem overbelast, gebeurt regelmatig.
Bellen gaat vaak sneller ;)
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 12:32 Ik heb een afspraak kunnen maken! Voor 31 mei. Krijg helaas Janssen. Maar goed, op dit moment blij met alles. Wel fijn dat ik maar 1 prik krijg.
Ik ook! 28 mei :D

Weet iemand hoe dat nu zit met het percentage hoe effectief het Janssenvaccin is. Ik lees 67%, dat vind ik als leek weinig. Maar misschien mis ik de achtergrond om te begrijpen dat dit vaccin toch ingezet wordt. Nou ja, misschien, dat weet ik wel zeker eigenlijk ;)
Elf schreef: za 22 mei 2021, 12:45 Ik ook! 28 mei :D

Weet iemand hoe dat nu zit met het percentage hoe effectief het Janssenvaccin is. Ik lees 67%, dat vind ik als leek weinig. Maar misschien mis ik de achtergrond om te begrijpen dat dit vaccin toch ingezet wordt. Nou ja, misschien, dat weet ik wel zeker eigenlijk ;)
Daarom was ik ook niet zo blij met Janssen. Maar ik heb mezelf blij gemaakt door dit artikel te lezen :biggrin2:

https://www.businessinsider.nl/coronava ... r-moderna/
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 13:09 Daarom was ik ook niet zo blij met Janssen. Maar ik heb mezelf blij gemaakt door dit artikel te lezen :biggrin2:

Stelt me maar matig gerust ;) . Als een van de voordelen dat je maar 1x vrij hoeft te nemen vind ik niet zo spannend. Ik overdrijf natuurlijk :cool: . Maar aan de andere kant, ik heb me ook nooit afgevraagd hoe effectief andere vaccins zijn die ik in het verleden heb gekregen. Ik ga de prik uiteraard gewoon halen! :)
Mensen die tijdens de klinische tests de Janssen-injectie kregen en toch ziek werden, hadden veel mildere symptomen. Van alle proefpersonen hoefde niemand opgenomen te worden op een intensive care of aan de beademing gelegd te worden.

ik vond dit wel geruststellend
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 13:29 Mensen die tijdens de klinische tests de Janssen-injectie kregen en toch ziek werden, hadden veel mildere symptomen. Van alle proefpersonen hoefde niemand opgenomen te worden op een intensive care of aan de beademing gelegd te worden.

Hier gaat het natuurlijk ook om. Wat ik hiervoor al schreef, nooit eerder heb ik me afgevraagd wat voor merk vaccin ik (of mn kinderen of honden)kreeg en wat de effectiviteit zou zijn. We zijn soms misschien iets te goed geïnformeerd 😉
Jaaaaaa....ik ook de 31ste voor Janssen :D

Moet ook nog even lezen hoe of wat qua bescherming, maar ik ben geen risicogroep dus vind het allang goed.

De risicopatiënten hier in huis hebben beide hun eerste prik gehad, dus onze privé bubbel is straks voldoende beschermd.

En maatregelen buitenhuis.....ik doe al 50 jaar aan anderhalfmeter afstand van vreemden dus die zal ik de komende 50 jaar echt niet veranderen.
Thuiswerken gegarandeerd tot eind januari 2022 en boodschappen komen grotendeels via online sinds een jaar of 6.

Voor alle andere situaties zal ik gewoon blijven doen wat er dan geldt, maar het voelt goed dat ik straks mijn prik ga krijgen.
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 13:09 Daarom was ik ook niet zo blij met Janssen. Maar ik heb mezelf blij gemaakt door dit artikel te lezen :biggrin2:

wat ik persoonlijk erg hoopvol vind van Janssen (als ik de link zo even snel lees) is

"Volgens Mathai Mammen, hoofd onderzoek van Johnson & Johnson, wapent het Janssen-vaccin het immuunsysteem met zowel antistoffen die het virus onschadelijk maken, als met T-cellen die geïnfecteerde cellen opruimen en de afweerreactie ondersteunen. Bij de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna is dit niet het geval."

Die T-cellen is toch eigenlijk wat je graag wil.....vooral ook voor de toekomst, dan kan ik gaan titeren ;) :biggrin2:
Ina schreef: za 22 mei 2021, 14:50 wat ik persoonlijk erg hoopvol vind van Janssen (als ik de link zo even snel lees) is

"Volgens Mathai Mammen, hoofd onderzoek van Johnson & Johnson, wapent het Janssen-vaccin het immuunsysteem met zowel antistoffen die het virus onschadelijk maken, als met T-cellen die geïnfecteerde cellen opruimen en de afweerreactie ondersteunen. Bij de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna is dit niet het geval."

Die T-cellen is toch eigenlijk wat je graag wil.....vooral ook voor de toekomst, dan kan ik gaan titeren ;) :biggrin2:
Ik weet niet waar ze vandaan halen dat Pfizer en Moderna dat niet zouden doen...
Ina schreef: za 22 mei 2021, 14:50 wat ik persoonlijk erg hoopvol vind van Janssen (als ik de link zo even snel lees) is

Bovendien zit er volgens mij geen polyethylene glycol in waar je allergisch op kunt reageren. Ik denk dat ik dan misschien juist liever het Janssen vaccin zou willen krijgen. (Maar ik krijg inmiddels 7 juni de 2de Pfizer)
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 13:29 Mensen die tijdens de klinische tests de Janssen-injectie kregen en toch ziek werden, hadden veel mildere symptomen. Van alle proefpersonen hoefde niemand opgenomen te worden op een intensive care of aan de beademing gelegd te worden.

Als eerste berichten is dat geruststellender en beter dan AZ. Die haalden eerst maar 60%.
En dan gaat het gewoon over werkzaamheid, niet over de tromboses he.
Kan dus gerust zijn dat het nog wat stijgt.
Doranto schreef: za 22 mei 2021, 16:24 Bovendien zit er volgens mij geen polyethylene glycol in waar je allergisch op kunt reageren. Ik denk dat ik dan misschien juist liever het Janssen vaccin zou willen krijgen. (Maar ik krijg inmiddels 7 juni de 2de Pfizer)
Nee maar wel polysorbaat80 en dat kan ook allergische reacties geven en kruisreageren met PEG. Dat is eigenlijk lood om oud ijzer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door