Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Ik hoorde tijdens de persconferentie (vragenronde) dat De Jonge advies heeft gevraagd aan de Gezondheidsraad of de termijn tussen de twee AZ injecties verkort kan worden naar 6 weken (ipv 12 weken). Ik had toch gehoord dat er aanwijzingen zijn dat AZ beter werkt bij langer interval? Volgens mij willen ze dit om meer AZ te kunnen afzetten. Zeker mensen die een coronapaspoort nodig hebben, vinden het niet handig 12 weken te moeten wachten. Maar of dat een goede reden is?

Ben benieuwd naar het advies.
evelyn02 schreef: do 13 mei 2021, 09:51 Ik hoorde tijdens de persconferentie (vragenronde) dat De Jonge advies heeft gevraagd aan de Gezondheidsraad of de termijn tussen de twee AZ injecties verkort kan worden naar 6 weken (ipv 12 weken). Ik had toch gehoord dat er aanwijzingen zijn dat AZ beter werkt bij langer interval? Volgens mij willen ze dit om meer AZ te kunnen afzetten. Zeker mensen die een coronapaspoort nodig hebben, vinden het niet handig 12 weken te moeten wachten. Maar of dat een goede reden is?

Ben benieuwd naar het advies.
Volgens mij maakt het voor de hoeveelheid die dan afgezet kan worden niets uit omdat de leeftijdsgroep (mensen > 60 jaar) niet gewijzigd is. Hooguit is die groep sneller gevaccineerd.
Ik ben vanochtend geprikt
Ik voelde al snel watten in mn hoofd
Eenmaal thuis een uur gaan wandelen
Daarna voelde ik dat ik moest stoppen en rust moest nemen
Ik heb het vooral koud en ik ben erg slaperig
Wat lichte spierpijn , geen pijnlijke prikplek
Tot nu toe valt het dus mee
De kachel staat wel op 20 en ik heb nog steeds een dekentje om me heen
Ik had vandaag een brief in de bus met een uitnodiging om een afspraak te maken. Ben 44 maar heb schijnbaar een medische indicatie… denk omdat ik ooit heel lang geleden tbc heb gehad of recenter een paar jaar geleden een blinde darm ontsteking anders zou ik het niet zo goed weten :???: Na de blinde darm kreeg ik ook een uitnodiging voor de griepprik - die ik nooit gehaald heb…

Kan morgen al terecht hier redelijk in de buurt. Had al wel besloten de vaccinatie te halen ondanks dat ik er niet helemaal achtersta - zonder goede argumenten maar vind het idee van troep in mijn lichaam spuiten niet fijn :-[ Maar ging ervan uit dat ik ergens na de zomer pas aan de beurt zou zijn. Tis nu een beetje plots…

Volgens de bevestiging krijg ik Pfizer of Moderna daar ben ik dan denk ik wel blij mee… gebaseerd op wat ik hier gelezen heb :(
Ik ben nog steeds lamlendig
Temperatuurregulatie is op hol geslagen
Vannacht met een dikke trui en twee dekbedden in bed
Ik werd wakker en ik zag hertjes
Alles doet pijn , vandaag ook de maximale dosering paracetamol . Maar het helpt geen snars . Gisteravond tijdens het laatste rondje op straat gekotst, ik dacht even lekker een luchtje scheppen , nee dus

Maar ja , ik reageer nu eenmaal slecht op vaccinaties. Ik heb ooit de hepatitis B gehad, daarna,nooit meer . Ik weigerde het vaccin bij werkgevers . Griepvaccin idem , 1 x genomen hondsberoerd . En als baby ook al . 19 juni de 2e prik
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door